ominięcie sterownika chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

ominięcie sterownika chłodnicy

Post autor: bartekch2 » czw cze 17, 2010 19:37

Witam.
Tak jak w temacie, jestem w trakcie SWAPA silnika w golfie II na VR6. Chłodnice mam z passata VR6 wraz ze sterownikiem.

Moje pytanie jest nastpujące potrzebuje rozpiske poszczególnych pinów we wtyczkach przy chłodnicy tzn. wentylator, czujnik.

I tak.
wtyczka przy wentylatorach jest:
Czerwono zielony - ???
Czerwony - + po akumlatorze.
Czerwono czarny - ???
Czerwono biały - Połączenie z czujnikiem na chłodnicy

Wtyczka przy Czujniku na chłodnicy:
Czerwono czarny - ???
Czerwono biały - Połąecznie z wentylatorem
Czerwony - + po skrzynce bezpieczników.

I teraz jak mniej więcej to pomostkować żeby działało na jednym biegu, i załanczało po uzyskaniu odpowiedniej temp.
Pozdro i liczę na wasza pomoc
Ostatnio zmieniony czw cze 17, 2010 19:38 przez bartekch2, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » czw cze 17, 2010 20:01

więc tak - czerwono/biały z chłodnicy daje zasilanie na najniższy bieg wentylatora i jak załączy czujnik to wentylator ruszy (pod warunkiem że dostanie też masę)
bartekch2 pisze:Czerwono czarny - ???
z czujnik a a raczej czerwono/żółty daje sygnał dla sterownika wentylatorów że płyn w chłodnicy jest gorący - podejrzewam że wtedy przy załączonej klimie wentylator by poszedł na max obroty (czyli zasilanie kablem 6mm do pinu 4 wentylatora - kolor czerwono/zielony).
bartekch2 pisze:Czerwono czarny - ???
pin 3 kabel 4mm - drugi bieg wentylatora ze sterownika wentylatorów przy załączonej klimie :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 17, 2010 20:33

bartekch2 pisze:Czerwony - + po akumlatorze.
w g schematow do Golfa VR6 (nie sądzę żeby w Passacie było inaczej ale nie jestem pewien) przy wentylatorach nie masz stałego plusa. Stała jest masa, i tu widze jakąś rozbeżność ze schematami z golfa, ponieważ widze że masa jest brązowa i dochodzi na styk nr 1. Pozostałe kolory się zgadzają
2. czerwono biały bieg pierwszy,
3. czerwono czarny bieg drugi i
4 czerwono zielony bieg trzeci.
Więc albo pomyliłeś kolor albo o masę masz doprowadzoną czerwonym kablem.

Przy włączniku jak piszesz: czerwony to stały plus, czerwono biały załącza bieg pierwszy bezpośrednio i tak sobie podłącz do styku 2 przy wentylatorze, a czerwono czarny załącza bieg drugi, ale w oryginale nie bezpośrednio tylko poprzez sterownik wentylatorów.
Więc możesz czerwono czarny z włącznika dać do czerwono czarnego z wentylatora i masz zrobiony drugi bieg, z tym że ale jest takie że włącznik w chłodnicy może nie wytrzymać poboru prądu na drugim biegu, więc lepiej użyć jakiegoś przekaźnika, no i bezpiecznik koniecznie na wszeli wypadek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » czw cze 17, 2010 23:11

chyba że pomyliłem wtyczki które wchodzą do sterownika bo rzeczywiście jest takie coś z jednej strony z brązowym minusem do aku.
A czerwono czarny z czujnika to strasznie cienki przewodzik.
I czemu czerwono biały jest połączony z czerwono białym
Na bezpiecznik puszcze ten czerwony kabel od czujnika i do skrzynki i powinno być ok
Ostatnio zmieniony czw cze 17, 2010 23:12 przez bartekch2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 17, 2010 23:51

bartekch2 pisze:A czerwono czarny z czujnika to strasznie cienki przewodzik.
bo tylko daje sygnał na sterownik, nie musi byc gruby, wymień jak będziesz podłączał bezpośrednio.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 303 gości