Czujnik temperatury MK4 1.6SR AKL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ManieKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:57
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Czujnik temperatury MK4 1.6SR AKL

Post autor: ManieKK » sob maja 22, 2010 23:33

Witam ponownie. Podpinalem dzis auto pod vaga i wyskoczyl blad czujnika temperatury cieczy chladzacej. Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25. Pisalo ze to blad sporadyczny. Auto ma dziwne obroty i drgawke. Moze byc to ten czujnik? Obroty wariuja mi jakies 4 miesiace ale jeszcze miesiac temu nie bylo tego bledu na vagu. Moglo byc tak ze byl padniety a nie pokazywalo bledu? Ile taki czujnik moze kosztowac?? Pozdrawiam

[ Dodano: 22 Maj 2010 23:40 ]
A i jeszcze jedno pytanie. Przy silniczku krokowym widoczne jest takie ramie co otwiera i zamyka powietrze tak? Czy ono powinno caly czas pracowac czy stac w miejscu? Bo u mnie stoi



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz maja 23, 2010 09:32

ManieKK pisze:Moze byc to ten czujnik
tak
ManieKK pisze:Ile taki czujnik moze kosztowac
oryginał coś około 120pln
ManieKK pisze:Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25
czujnik jest cztero pinowy, akurat siadł ten co daje info do kompa



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 23, 2010 10:40

ManieKK pisze:Bo u mnie stoi
I tylko się cieszyć :). Tak powinno być.



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » śr cze 16, 2010 11:28

Koledzy sprawdzałem czujnik temperatury miernikiem. Rezystancja na zimnym i ciepłym silniku. Odczyt pasował do wskazania na desce. Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki


Marcin

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr cze 16, 2010 19:55

hossearkadio26 pisze:jak to dokładnie sprawdzić????
Przy użyciu komputera i , jak mówią specjaliści ;) " takim zwykłym VAGiem, co to nim można błędy skasować"



kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Post autor: kamlor » śr cze 16, 2010 21:00

hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 21:01 przez kamlor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » śr cze 16, 2010 22:45

kamlor pisze:
hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
Kolego w moim silniku AKL jest chyba tylko jeden czujnik z czterema nuszkami umieszczony na wężu i tam jest czujnik G62 razem z czujnikiem G2 Nie jest tak???? Jak go moge dokladnie sprawdzic?


Marcin

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw cze 17, 2010 20:13

kamlor pisze:czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy
Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.
hossearkadio26 pisze:Jak go moge dokladnie sprawdzic?
Co jeszcze masz zamiar spawdzać?
ManieKK pisze:Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25
Jeżeli to nie uszkodzony czujnik, to może to być złącze lub okablowanie. Odpalasz vaga na gorącym silniku, szukasz w bloku temperatury chłodziwa, poruszasz wtyczką i kablami, sprawdzasz. Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lip 21, 2010 07:59

kamlor pisze:Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
stonefree pisze:Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.
jako, że pytania o czujnik dotyczą AKL 1.6 to się Panowie mylicie czujnik/i jest umieszczony w zaraz za króćcem w wężu z lewej str.(kierowcy) silnika 4 pinowy gdzie jest on zespolony tzn. G2 + G62 w jednym
a w obudowie termostatu jest tylko termostat :hmm:
stonefree pisze:Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.
i tutaj kolejny błąd, tylko ori bądź ELTH jak ma długo służyć


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 21, 2010 09:02

Żeby zakończyć te spory o umiejscowieniu czujnika G62/G2 w silniku AKL wkleję poniższą fotkę :
Obrazek


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości