Dziury w podłodze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziury w podłodze
Witam!
Tak jak w temacie,kupiłem Golfa 3 1.8 benzyna z 1993 roku,kupilem go w komisie i przy kupnie sprawdzalem go rowniez na kanale i było widac ze trzeba zakonserwowac podwozie jednak podczas tej czynnosci okazało sie ze podłoga jest w kilku miejscach skorodowana.Mozna to jakos naprawić??Nie wiem dospawać jakaś blache w tych miejscach?/Prosze o opisanie mi czynnoscie jaka proponujecie o ile wogole mozna cos zrobic.Pozdrawiam
Tak jak w temacie,kupiłem Golfa 3 1.8 benzyna z 1993 roku,kupilem go w komisie i przy kupnie sprawdzalem go rowniez na kanale i było widac ze trzeba zakonserwowac podwozie jednak podczas tej czynnosci okazało sie ze podłoga jest w kilku miejscach skorodowana.Mozna to jakos naprawić??Nie wiem dospawać jakaś blache w tych miejscach?/Prosze o opisanie mi czynnoscie jaka proponujecie o ile wogole mozna cos zrobic.Pozdrawiam
Rafal
Witaj
spawanie jak to spawanie zawsze w miejscach spawanych bedzie korodowało szybciej czy to spawnie metoda MIG czy MAG gnic bedzie (blacha jest wypalona w miejscu spawania odtłuszczona). Ja proponuje uzyta przez zemnie metode prosta tania. polega na wyciagnieciu dywaniu wszystkie go z wnetrza nastepnie usuniecia rdzy z miejsca korozji zabezpieczenie jakims preparatem lub farba Hamerait jest dobry. Nastepnnie po wyschnieciu wszystkiego dociecie kawałka blachyi przyczepieniu go do podłogi od dołu nitami miedzy blache a podłoge mozna dac jakis srodek uszczelniajacy np. do montazu szyb. i zapackaniu wszystkiego jakas masa bitumiczna anty korozyjna. Metoda moze mniej efektowniejsza niz spawanie ale o wiele trwalsza ( bez ingerencji zabezpieczona fabrycznie blache![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
spawanie jak to spawanie zawsze w miejscach spawanych bedzie korodowało szybciej czy to spawnie metoda MIG czy MAG gnic bedzie (blacha jest wypalona w miejscu spawania odtłuszczona). Ja proponuje uzyta przez zemnie metode prosta tania. polega na wyciagnieciu dywaniu wszystkie go z wnetrza nastepnie usuniecia rdzy z miejsca korozji zabezpieczenie jakims preparatem lub farba Hamerait jest dobry. Nastepnnie po wyschnieciu wszystkiego dociecie kawałka blachyi przyczepieniu go do podłogi od dołu nitami miedzy blache a podłoge mozna dac jakis srodek uszczelniajacy np. do montazu szyb. i zapackaniu wszystkiego jakas masa bitumiczna anty korozyjna. Metoda moze mniej efektowniejsza niz spawanie ale o wiele trwalsza ( bez ingerencji zabezpieczona fabrycznie blache
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
350 tys. km i ciagle jedzie
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
kubi pisze:Witaj
spawanie jak to spawanie zawsze w miejscach spawanych bedzie korodowało szybciej czy to spawnie metoda MIG czy MAG gnic bedzie (blacha jest wypalona w miejscu spawania odtłuszczona). Ja proponuje uzyta przez zemnie metode prosta tania. polega na wyciagnieciu dywaniu wszystkie go z wnetrza nastepnie usuniecia rdzy z miejsca korozji zabezpieczenie jakims preparatem lub farba Hamerait jest dobry. Nastepnnie po wyschnieciu wszystkiego dociecie kawałka blachyi przyczepieniu go do podłogi od dołu nitami miedzy blache a podłoge mozna dac jakis srodek uszczelniajacy np. do montazu szyb. i zapackaniu wszystkiego jakas masa bitumiczna anty korozyjna. Metoda moze mniej efektowniejsza niz spawanie ale o wiele trwalsza ( bez ingerencji zabezpieczona fabrycznie blache
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
Można jeszcze inaczej (sprawdziłem).
Jeśli te dziury są rzeczywiście nieduże, odsłoń blachę w ich okolicy, oczyść rdzę szczotką drucianą, potraktuj odrdzewiaczem, podmaluj jakąś farbą antykorozyjną (np. hammerite) i z obu stron naklej kawałek tkaniny (np. szklanej, ma być większych rozmiarów niż otwór oczywiście) nasączonej żywicą epoksydową z utwardzaczem (da się kupić bez problemu). Potem to miejsce zmatuj papierem ściernym, znów zamaluj np. Hammeritem i na koniec biteksem (chyba, że wolisz coś innego).
Po utwardzeniu masz twardą mocną powłokę, bez spawania i wiercenia jakichkolwiek dziur. Miejsce to jest dobrze zabezpieczone przed dalszą korozją. Nawet jeśli rdza będzie tam sobie chrupać, to wiele wody upłynie, zanim wydostanie się spod tego miejsca.
Miłej pracy![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Jeśli te dziury są rzeczywiście nieduże, odsłoń blachę w ich okolicy, oczyść rdzę szczotką drucianą, potraktuj odrdzewiaczem, podmaluj jakąś farbą antykorozyjną (np. hammerite) i z obu stron naklej kawałek tkaniny (np. szklanej, ma być większych rozmiarów niż otwór oczywiście) nasączonej żywicą epoksydową z utwardzaczem (da się kupić bez problemu). Potem to miejsce zmatuj papierem ściernym, znów zamaluj np. Hammeritem i na koniec biteksem (chyba, że wolisz coś innego).
Po utwardzeniu masz twardą mocną powłokę, bez spawania i wiercenia jakichkolwiek dziur. Miejsce to jest dobrze zabezpieczone przed dalszą korozją. Nawet jeśli rdza będzie tam sobie chrupać, to wiele wody upłynie, zanim wydostanie się spod tego miejsca.
Miłej pracy
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Własnie jesli bedzie chrupac a nikt niechce zeby chrupała ja sprawdziłem moj sposób i nic nie chrupie uszczelnienie klejem do szyb jest idealne nie przepuszcza wody i wilgoci. włukno szklane jest dobre ale tam gdzie nie ma rdzy. Jezdze juz tak 2 lata i nic dlache tak podocinałem i powyginałem ze pasuje jak ulał i trudno zauwazyc miejsca nitowane. Tez miałem małe dziury srednica 2 - 3 cm. Naprawde polecam
350 tys. km i ciagle jedzie
No u mnie to jest zaraz przy tych otworach tam gdzie te gumki chyba spuszczania wody i teraz sam nie wiem jak to zrobic ale wiem jedno jutro sie za to zabieram wraz z wujkiem mechanikiem wiec moze cos madrego tez powie na ten temat.No i musze zobaczyc dokladnie jakich rozmairow te dziury.Mozecie mi powiedzec ktora z tych metod opisanych a moze jeszcze jakies macie jest dobra??
Rafal
Tak jak ktoś pisał włókno szklane i żywica jest dobra na całkowicie czyste i suche miejsce(czyt.bez rdzy i wilgoci) a aby tak zrobić musisz dokładnie wyczyścić do zera blachę i i tak gwarancji nie masz że jak ci wilgoć wlezie to nie odpadnie.Najlepiej albo nity i zaprawa dobra albo spawy i zaprawa dobra.
no wczoraj juz zrobilem.Jak sie okazalo po wyjeciu tej gumki blacha byla tak zrzarta ze miala po wyczyszczeniu srednice 10 cm wzialem blache pod blache dalem silikonu montazowego i to przykrecilem na sruby od wewnatrz.Pozniej sruby wyszlifowalem szlifierka a od spodu na to jeszcze dalem zywice i szmatke i wszystko uformowalem w ksztalt reszty podlogi.Jutro bede to jeszcze malowal bitexem.mysle ze dobrze postapilem.A jak wy uwarzacie??
Rafal
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 420 gości