Witam,
Jako, że nigdy nie miałem takiego zawieszenia to mam kilka pytań.
W większości zawieszeń gwintowanych wyskokość reguluje się za pomocą nakrętki. Wtedy (np. jeżeli podnosimy auto) to sprężyna idzie do góry. Jeżeli obnizamy to sprężyna idzie w dół, ale też zmniejsza się wtedy ruch tłoczyska w amorze (bo sprężyna go bardziej wciska) - tak mi siewydaje. Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?
Mam do swojego Golfa4 kombi zawieszenie gwintowane firmy Lowtec. Koszt takiego nowego na allegro to ok 2tyś. zł, więc jest to raczej dobre zawieszenie.
moje jest podobne do tego
http://moto.allegro.pl/item1056925964_l ... jetta.html
Troche inaczej jest w nim z nakrętkami niż w pozostałych.
Zawieszenie ma regulację od 0 do -70mm.
Uploaded with ImageShack.us
moge w nim regulowac dwoma nakretkami (nie ma kontrujacych bo mają te dwie nakretki w sobie sróbki za pomoca których je blokujemy)
górną podnoszę i obniżam sprężynę (podobno czym niżej to jest twardziej)
dolna jest kontrą dla obudowy która tez mogę podnosic i obniżać
teraz nie wiem którą regulowac wysokość
jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
przy okazji - mam tam trzy zapieczone nakrętki (i jedna sróbka kontrująca), których nie moge odkręcić. Jakie macie sposoby na odkręcenie? Czy może pozostaje gumówka i cięcie ich? Jak tak to jak najlepiej aby nic nie uszkodzić?
przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.) co w oryginalnym zaiwszeniu?
troche sie pytań nazbierało
z góry dzięki za info
pozdrawiam
Kilka pytań o zawieszenie gwintowane.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka pytań o zawieszenie gwintowane.
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 09:48 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
no tak - jedno z drugiego wynika. Niżej = mniejszy skok amortyzatora i sprężyny a co za tym idzie twardsza jazda ale lepsze trzymanie.krzysiekp pisze:Czy to wtedy nie powoduje, że czym niżej to jest twardziej?
ciężko jest to opisać ale jak wsadzisz górną część i skontrujesz amortyzator to zrozumiesz na czym to polega.krzysiekp pisze:jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
coca cola lub WD 40 albo dwa na raz. Jak nie puści to ponownie zalać i musi pójść...krzysiekp pisze:Jakie macie sposoby na odkręcenie?
jedno z najprostszych zawieszeń ale bez odpowiednich kluczy możesz więcej uszkodzić niż wymienić.krzysiekp pisze:przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
zależy od producenta zawieszenia czasem dają swoje - nowe łożyska (niby mocniejsze), ale jak masz zdrowe swoje to bez odaw powinny wytrzymać, choć to wszystko zalezy od sposobu użytkowania.krzysiekp pisze:czy do gwintu przedniego stosuje sie te same górne części, które widac po otworzeniu klapy (łożysko itp.)
Moja rada jak wymieniasz zawieszenie na twardsze to odrazu zmień gumy na poliurteran (mocniejszy), tak aby za 300-400km znów nie włazić pod autko. Sprawdź również końcówki drążków, może teraz mają minimalny luz ale po założeniu gwintu będzie je słychać mocniej.
P.S jak nie masz odpowiedniej wiedzy jak i warunków to dogadaj się z kimś na forum nie jeden za kilka browców z chęcią pomoże...
Dziki
no tak, ale w wiekszości gwintów kręcimy tylko tą nakrętka co podtrzymuje sprężynę, a u mnie mozna regulować też obudową gwintumaryjan pisze:ciężko jest to opisać ale jak wsadzisz górną część i skontrujesz amortyzator to zrozumiesz na czym to polega.krzysiekp pisze:jeżeli dołem to jak zkręcic górę?
a konretnie, ktore gumy??maryjan pisze:Moja rada jak wymieniasz zawieszenie na twardsze to odrazu zmień gumy na poliurteran (mocniejszy), tak aby za 300-400km znów nie włazić pod autko.
jedno z najprostszych zawieszeń ale bez odpowiednich kluczy możesz więcej uszkodzić niż wymienić.[/quote]maryjan pisze:[quote='krzysiekp"]przy wymianie w Golfie 4 czekają mnie jakies niespodzianki?
jakich odpowiednich kluczy?
z przodu chyba tylko trzeba odkręcic górę - czyli klucz i imbus
a tył - z dołu amor odkręcic i z góry jedo mocowanie (dwie śróby chyba 17)
w Golie 3 wymieniałem ale tam było to troche inaczej
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości