Silne stuknięcia w zawieszeniu ->filmiki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » śr maja 05, 2010 11:32

No No piru gratuluje xD :D :bigok:

Czyli to co u mnie..? śrubki na wahaczu nie byly podokrecane? :chytry:



Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » śr maja 05, 2010 11:33

Bolson Tdi pisze:No No piru gratuluje xD :D :bigok:

Czyli to co u mnie..? śrubki na wahaczu nie byly podokrecane? :chytry:
w sumie i tak i nie :jezor: :jezor: :jezor:

dokręcone były i to dosyć mocno :kac: ale okazało się że za mało :panna: :panna: :panna: :panna:


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » śr maja 05, 2010 11:42

piru pisze:dokręcone były i to dosyć mocno :kac: ale okazało się że za mało
:panna:
Ważne, że juz spokoj. !
Myśle ze ten NASZ temat przyda sie nie jednemu :D



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » wt cze 15, 2010 14:23

Witam!
Mam bardzo podobny problem.. a mianowicie:

Mój problem ma się tak:
Podczas jazdy zaczęło coś stukać.. myślałem, że to może układ wydechowy, bo dźwięk bardzo podobny jak w moim byłym Venciaku lekko stukał wydech w podłogę. Wjechałem na kanał.. szarpałem wszystkim zero luzu.. podejrzenie padło na tuleje wahacza, jako że były już lekko wywalone - kupiłem Lemforder-y.. wstawiliśmy.. dalej coś puka.. Zauważyłem, że podczas postoju (nieważne czy silnik odpalony) kręcąc kierownicą też coś puka.. dźwięk identyczny jak ten podczas jazdy... trochę słabszy.. ale na moje to samo.. tak jak by coś przeskakiwało.. Także podsumowując.. nie jest to: wydech ani wywalone tuleje wahacza. Pukanie/stukanie występuje podczas jazdy prosto i skręcaniu oraz podczas postoju kręcąc kierownicą. Jest ono bardzo intensywne i denerwujące. Planuje jeszcze wymienić płyn w układzie wspomagania, tak dla spokoju.
Jak myślicie co to może być :?: Mam nadzieje, że nie siada mi maglownica.. Może coś na kolumnie kierownicy :?: Przy wymianie tulei sprawdzaliśmy luzy na wahaczu i końcówkach drążków - brak.

DZIŚ RANO:
Dziś podejrzenie padło na łożysko amortyzatora..
A więc.. kumpel kręcił kierownicą, ja obserwowałem sprężyny.. tak do końca nie wiem czego miałem się spodziewać ;) .. ale.. trzymając sprężynę (nie ważne czy lewą czy prawą) bardzo dobrze czułem ten "przeskok"..

TERAZ:
Kurcze jednak zwątpiłem już opcje, że to łożysko amortyzatora.. znów byliśmy "badać":
- w kabinie słuchać puknięcie z pod podłogi;
- w kielichu nic nie słychać;
- jak trzymam wahacz to nic nie czuć;
- jak trzymam opony to czuć i to bardzo mocno (nawet widać).. koło w pewnym momencie tak jakby przeskakuje.. dodam że to samo czuć na obu kołach..
- jak trzymam za końcówkę drążka ten sam efekt.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » wt cze 15, 2010 19:36

Mam nadzieje,że śruby na tulejach z obu stron dobrze dokręciłes? :bajer:


No trochę to dziwne... bo z dwóch stron w jednym czasie łożyska amorków chyba by nie padły. ?
Kolego... Na moje oko weź sprawdz dobrze całe mocowanie wahaczy ze wszystkich stron (podociągaj wszystkie śrubki). oraz sprawdz czy czasem z ktorejś strony nie pękła spreżyna na amorku. Możliwe ze to ona by mogla przenosić te drgania/przeskakiwania na drugą strone. No nie wiem... musimy szukac przyczyny :)

Ahaa.. jeszcze zapytam- Takie same masz stuki jak w tych filmikach ktore załączyłem wczesniej? (strona 1) :chytry: :gora:

Przypomniało mi sie jeszcze co może byc. to tak: -otwórz maskę, imbus w ręke i klucz- dociągnij również przy kielichu amrotyzatora tą srubę. Mozliwe ze mogla sie obluzowac.

Najpierw podokręcaj to wszystko co Ci mówiłem i zobacz co bedzie a jakby coś dalej nie tak to... gdybanie. (wyciągniecie amortyzatorów i badanie łozysk itp)-ale to zostaw na pozniej, bo problemem może byc błahostka :)
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 19:48 przez Progresywny, łącznie zmieniany 2 razy.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » wt cze 15, 2010 22:47

Ahaa.. jeszcze zapytam- Takie same masz stuki jak w tych filmikach ktore załączyłem wczesniej?
Dźwięk niemal identyczny.. tylko u mnie dużo ciszej.. jutro spróbuje nagrać.. w piątek będę wszystko sprawdzał..
Bolson Tdi pisze:No trochę to dziwne... bo z dwóch stron w jednym czasie łożyska amorków chyba by nie padły.
Sprawny układ kierowniczy jest sztywnie połączony.. możliwe, że przenosi z jednego łożyska.. ale nie wiem.. będę kombinował.. wpierw wszystko dokręcę... jeśli dalej będzie pukało wybije drążki i będę wiedział czy to coś z maglownicą.. potem łożyska na amortyzatorach.. mam nadzieje, że to jest przyczyna a nie maglownica..
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 22:52 przez blm, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » wt cze 15, 2010 23:08

blm pisze:Sprawny układ kierowniczy jest sztywnie połączony.. możliwe, że przenosi z jednego łożyska.. ale nie wiem..
No to jest racja.
tutaj przykład: Kiedyś strasznie pukał mi drązek kierowniczy jak wchodzilem w zakręt lub jak skrecalem. wydawało mi sie ze mam prawy do wymiany (bylem na 100% pewien) a co sie okazało po wizycie na stacji diagnostycznej...- lewy byl strasznie wybity na tym jabłku. Zawieszenie lubi zmylac.

Szukaj kolego... jak coś znajdziesz nowego lub stwierdzisz to napisz
Również Ci zycze aby to nie byla ta maglownica... =|
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 23:09 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr cze 16, 2010 08:54

Nagrałem ten dźwięk.. mniej więcej do połowy jest podczas wolnej jazdy, a później podczas postoju i kręcenia kierownicą (słychać jak zaciągam ręczny). Telefon leżał na podłodze i dźwięk jest dużo wyraźniejszy.. http://w929.wrzuta.pl/audio/5XFyPe9OhIq ... awieszeniu

[ Dodano: 19 Cze 2010 12:14 ]
Mały update.. u mnie to jest wina maglownicy..
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 08:55 przez blm, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości