twarde zawieszenie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
twarde zawieszenie
witam, posiadam golfa 3 TDI, ostatnio miałem okazje jeździć oplem astrą 95r. i moją uwagę przykuła różnica w zawieszeniu -w oplu jest miękkie, nie czuć dziur, natomiast w golfie jest wyjątkowo twarde, czuć i słychać każdą dziurę, wcześniej nie byłem świadomy tak twardego zawieszenia w moim golfie, lub się po prostu przyzwyczaiłem do niego. teraz mi ono przeszkadza. Moje pytanie brzmi czy można zniwelować twardość zawieszenia poprzez dobór innych sprężyn lub amortyzatorów? Jakie (niedrogie) ewentualnie wybrać?
VW Golf MK3 1.9 TDI 90 KM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
lexodes, przecież to jest jedna z zalet golfa, nawet standardowe zawieszenie w Golfie określa się jako "przyjemnie twarde". A czy nie masz jakiegoś usportowionego zawieszenia musisz sprawdzić sam. Jesli masz oryginalne spręzyny to mają oznaczenia w postaci barwnych kropek - po tym można je zidentyfikować. Na amortyzatorach wątpię żeby cokolwiek było jeszcze widać ale trzeba poszukać jakichś oznaczeń.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
Paweł Marek, fajne określenie
Ja określam zawiechę ori w MK3 "sprężysto miękkie" (wyjątek GTI i VR). Koledze chodzi pewnie tłuczenie na naszych, polskich drogach. Taka jest konstrukcja zawieszenia w MK3 i będzie tłukło. Można to trochę zniwelować zakładając nowe poduszki na MC Persona. Pamiętaj lexodes, że konstrukja tego zawieszenia pochodzi z MK1 czyli 70 lata i nie będzie takie fajne jak w nowszych autach. Ale zawiecha ta ma jedną ważną zaletę - jest tanie. W innych autach (np Omega B) jest o wiele lepej ale tam w razie awarii trzeba ścielić kasę aż miło. Ja sam chwalę zawiechę Golfa i poprostu omijam dziury . Pokaż fotę jak stoi Twój Golf, bo może rzeczywiście masz springi od innej wersji.Paweł Marek pisze: "przyjemnie twarde".
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Z tego co się jakiś czas temu dowiedziałem od mechanika to mam chyba jakieś sportowe sprężyny, ale musiał bym to sprawdzić. Czy gazowe czy olejowe to nie jestem pewien, ale jak przejeżdżam np. przez próg zwalniający to słychać jakby wycisk powietrza, więc chyba są to gazowe. Przy okazji spytam czy w pasatach B5 lub np Audi A4 jest podobnie z zawieszeniem?
Fotkę podrzucę przy okazji....a jak powinien stać?Pokaż fotę jak stoi Twój Golf, bo może rzeczywiście masz springi od innej wersji.
VW Golf MK3 1.9 TDI 90 KM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oznaczają stopień twardości spręzyny. Wykaz tych oznaczeń jest w katalogu ETKA, ktoś moze poszukać ci numeru i jest tam krotki opis czy to sprężyna zwykła czy jakaś na złe drogi przeznaczona.
[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 8:26 am ]
patzryłem do ETKI, nie znalazłem takiego oznaczenia, ale jeśli to 3 zielone a nie niebieskie i 1 różowa to sprężyna jest przeznaczona do automatu lub do manuala na złe drogi.
[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 8:26 am ]
patzryłem do ETKI, nie znalazłem takiego oznaczenia, ale jeśli to 3 zielone a nie niebieskie i 1 różowa to sprężyna jest przeznaczona do automatu lub do manuala na złe drogi.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
czyli idealnie na nasze warunkiPaweł Marek pisze:na złe drogi
a tak całkiem serio lexodes, czesto bywam na Rybniku to mozemy sie spotkać i porównać twoje zawieszenie z moim oryginalnym zawieszeniem. Według oznaczeń kodów mam wersje komfort i na mój gust jest za miękkie
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Na złe drogi - czyli sprężyny twarde żeby były wytrzymałe, czy miękkie żeby dobrze się jeździło na dziurawych drogach?patzryłem do ETKI, nie znalazłem takiego oznaczenia, ale jeśli to 3 zielone a nie niebieskie i 1 różowa to sprężyna jest przeznaczona do automatu lub do manuala na złe drogi.
W Rybniku mieszkam a obecnie w Raciborzu pracuje, więc można by się kiedyś umówić...a tak całkiem serio lexodes, czesto bywam na Rybniku to mozemy sie spotkać i porównać twoje zawieszenie z moim oryginalnym zawieszeniem. Według oznaczeń kodów mam wersje komfort i na mój gust jest za miękkie
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 11:11 przez lexodes, łącznie zmieniany 2 razy.
VW Golf MK3 1.9 TDI 90 KM
Pokaz fotkę autka z boku i odpowiemy ci czy masz obnizone autko czy nie
a golfiki same z siebie maja juz bardziej twarde zawieszenie, i dzieki temu nie bujaja sie w zakretach jak łodzie
a golfiki same z siebie maja juz bardziej twarde zawieszenie, i dzieki temu nie bujaja sie w zakretach jak łodzie
______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 306 gości