Jeden halas z silnika przy kilku uruchomionych układach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xSmialek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:01
Lokalizacja: wawa

Jeden halas z silnika przy kilku uruchomionych układach

Post autor: xSmialek » ndz cze 13, 2010 20:08

Witam
Może zaczne od poczatku. Najpierw zaczeły sie problemy od klimy, przy włączonej klimie z silnika wydobywał sie metaliczny przerywany dzwiek, przy wentylatorze bylo podobnie ale znacznie ciszej. pojechalem do mechanika i oczywiscie objawy te ustały i nic nie znalazl i faktycznie bylo przez pewien czas ok. teraz problemy wrocily i to wieksze. procz klimy doszły dodatkowe dzwieki z silnika, takie buczenie ze stukaniem i świstaniem, podczas skrecania kól przy niewielkich predkosciach, przy hamowaniu i kiedy stoje i wcisne hamulec jest to samo. Wszystko na biegu jałowym. Dzwieku te ustaja w wiekszosci jak wcisne troche gazu. Ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic? dodam ze kierownica mi sie trzesie gdy stoje na luzie ale to było juz wczesniej.

Jest to golf 4 1.9 Tdi 100km z 2002r.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 21:15 przez xSmialek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 13, 2010 21:43

Może poprostu pasek do wymiany?



xSmialek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: xSmialek » ndz cze 13, 2010 22:23

chodzi o pasek rozrzadu? był wymieniany w 2007. od tamtej pory 40tys zrobilem,wiec nie powinien nawalac



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 13, 2010 22:30

Nie, wieloklinowy.



xSmialek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: xSmialek » ndz cze 13, 2010 23:39

a to taki pasek nie powinien co najwyzej piszczec?



eles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:36
Lokalizacja: Tarnow

Post autor: eles » pn cze 14, 2010 20:08

Możliwe,że jedna z rolek lub napinacz zaczyna szwankować.Czy te objawy są tylko przy włączonej klimie?



xSmialek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: xSmialek » pn cze 14, 2010 20:24

przy wlaczonej klimie objawy te sie nasilaja. bez klimy jest ciszej ale halas jest, jak np. jade na 2 biegu i puszczam gaz i obroty spadaja do momenty w ktorym samochod sam zaczyna jechac halas sie nasila. tak jakby mu brakowalo mocy do napedzania wspomagania ukladu kierowniczego i hamulcowego



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » pn cze 14, 2010 21:02

ja bym zaczął od wymiany paska wieloklinowego i gruntownym przejrzeniu wszystkich kol kierunkowych i samego napinacza, bo z tego co piszesz to źródłem tych dźwięków jest otoczenie owego paska. życzę powodzenia w walce.



eles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:36
Lokalizacja: Tarnow

Post autor: eles » pn cze 14, 2010 21:03

kolego,podnieś maske do góry i obsłuchaj skąd dokładnie te dżwięki się wydobywają,zacznij od okolic paska wieloklinowego(najpierw z włączoną klimatyzacją póżnij bez).Ja podejrzewam jak wcześniej pisałem,że to zacierająca się rolka lub napinacz stawia opór,ale może się myle.



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » pn cze 14, 2010 21:31

Waqa pisze:ja bym zaczął od wymiany paska wieloklinowego i gruntownym przejrzeniu wszystkich kol kierunkowych i samego napinacza, bo z tego co piszesz to źródłem tych dźwięków jest otoczenie owego paska. życzę powodzenia w walce.
Zgadzam się.
A jeżeli dźwięki nasilają się przy włączaniu różnych urządzeń pobierających energię elektryczną to znaczy że alternator jak dostaje obciążenia to również stawia opory i pasek ma ciężej, jak kręcisz kierownicą to pompa od wspomagania stawia opory i też przez to może hałasować.
Mi osobiście większość objawów o których piszesz pasuje do wypracowanych rolek paska wieloklinowego. :bajer:


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

xSmialek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: xSmialek » pn cze 14, 2010 21:37

ok dzieki wielkie. jutro pojade do mechanika, zobaczymy co on na to :)

ok bylem dzis u mechanika i naprawili

Okazalo sie ze kolo alternatora sie nie krecilo. cala nieprzyjemnosc kosztowala mnie 320zl :(
Ostatnio zmieniony czw cze 17, 2010 18:20 przez xSmialek, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości