Problem z automatyczną skrzynią biegów golf 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartosz.kukula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica

Problem z automatyczną skrzynią biegów golf 3

Post autor: Bartosz.kukula » sob cze 12, 2010 00:09

Witam
Posiadam samochodzik VW Golf 3 1.8 55 kW 1994r.
Kilka razy ( z 4 w przeciągu około 2 miesięcy ) zdarzyło mu się tak jakby zamotać i wszystkie biegi wkręcać na obrotach wyższych niż normalnie to przebiega przy normalnie wciśniętym pedale gazu. Ostatni bieg (4) wchodzi wtedy przy prędkości około 80 km/h, obroty około 3,5 tyś. Nie działał wtedy także kick-down. Tak jest wtedy cały czas do momentu zgaszenia i ponownego uruchomienia silnika. Normalnie 4 wchodzi przy 60 km/h. Ewidentnie czuć było że coś mu nie tak. Przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika było już wszystko ok. Nie pojawia się to podczas jazdy, że np. wszystko ok i nagle coś zaczyna go boleć, tylko po np. postoju daje D i czuje od początku, że kręci każdy bieg wyżej. Co to może być? Jakieś 4 miechy temu wymieniałem olej w krzyni + filtr. Nurtuje mnie także jeszcze w jaki sposób sprawdza się stan prawidłowy oleju. Ile osób się pytałem każda inaczej mówiła. Jedna że po przejechaniu kilku metrów ma być stan, inna osoba że po przejechaniu 10 km. ma być stan. Na bagnecie nie mam podziałki zimnu i ciepły. Tylko max i minimum. Bardzo bym prosił o jakąś pomoc jak ktoś ma pojęcie na ten temat. Jeżeli coś namieszałem, proszę napisać wyjaśnię dokładniej. Pozdrawiam Bartosz.
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 00:15 przez Bartosz.kukula, łącznie zmieniany 3 razy.


Bartosz

Awatar użytkownika
shibbyOP
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 546
Rejestracja: pn cze 16, 2008 00:00
Lokalizacja: Opole // Niemodlin
Kontakt:

Post autor: shibbyOP » sob cze 12, 2010 00:19

Bartosz.kukula, poziom oleju mierzysz na rozgrzanym silniku, czyli kilka km musisz pokonać aby skrzynia zaczęła dobrze pracować, poziom powinien być po środku między min a max

Co do twoich objawów miałem też takie sytuacje chodź zdarzało się to bardzo rzadko i przeważnie jak wjeżdżałem ostro w zakręt :) wtedy przełączał się w taki tryb, ale wymieniłem olej, podpiąłem się pod VAG'a skasowałem błędy skrzyni i od roku nic takiego mi się nie zdarzyło.


[b] Moje wozidło [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183470][img]http://img10.imageshack.us/img10/4733/img3633l.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob cze 12, 2010 21:41

a jak wymieniałeś olej to nie polało ci się po przewodach ? , niedalej jak tydzień temu wymieniałem u siebie, wszystko grało, pojechałem trasę i nagle dup.. ciągnie do 4 tyś i dopiero zmienia, stanąłem, sprawdzam stan , jest, więc zgasiłem, odpaliłem i już wszystko wróciło do normy. Po podpięciu do vag skrzynia pokazała błąd komunikacji ze sterownikiem silnika. Odpiąłem i wyczyściłem taką duża wtyczkę na górze skrzyni (upaprała się bo głupio się przez bagnet nalewa olej..) i jak dotąd wszystko gra, błędów brak. Co do stanu to zrobiłem to tym razem w/g książki , wlałem 3.5 litra , odpaliłem, rozgrzałem do 60 stopni (przy tej temperaturze stan miał być pomiędzy max i min) , uzupełniłem i wszystko gra.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Bartosz.kukula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica

Post autor: Bartosz.kukula » ndz cze 13, 2010 13:39

Nic się nie polało. Wszystko czyste i suche. Jak narazie nic się złego nie dzieje. Jak mam ten samochodzik od około 5 miesięcy to zdarzyło mi się to z 4 razy. Lepiej popytać i sprawdzić oco chodzi niż olać temat.

[ Dodano: 28 Cze 2010 21:58 ]
Znów mi się to stało. JAk byślicie co to moze być?


Bartosz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 420 gości