MK3 1,4 ABD - Sonda lambda zwarcie do masy ?!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gregor_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 11, 2010 14:32
Lokalizacja: Podkarpackie

MK3 1,4 ABD - Sonda lambda zwarcie do masy ?!

Post autor: Gregor_J23 » czw cze 10, 2010 19:00

Witam
Panowie mam problem z golfem 1,4 ABD 93r. ! Silnik dużo pali, jest mulasty(szczególnie na zimnym silniku) kopci na czarno-przypuszczam że nie spala całego paliwa(za bogata mieszanka), świece okopcone na czarno . Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd: sonda lambda - zwarcie do masy !
I teraz takie pytanie do znawców tematu:
- sonda została wymieniona na nową; dalej to samo
- po odłączeniu sondy: ten sam komunikat(zwarcie do masy sondy)
- sprawdzałem przewody sondy do złącza wielostykowego pod kątem zwarcia - nic nie wykazało
Czy po odłączeniu sondy- na kompie nie powinien wyskakiwać inny bład np."no signal" itp.
Czemu wyskakuje ten sam błąd sondy - "zwarcie do masy" zarówno na odłączonej jak i podłączonej sondzie?! Wina sterownika ?
Przeczytałem co się dało na ten temat - nie wspominając o kasie juz wydanej u mechaników - bez efektu ! Proszę o pomoc ! Z góry dzięki .
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 20:56 przez Gregor_J23, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw cze 10, 2010 21:03

jezeli sprawdziles poprawnie przewody i wszystko jest ok to, brak zwarcia to masz uszkodzony sterownik
po odlaczeniu sondy nie bedzie zadnego komunikatu, juz to przerabialem w tym sterowniku
komputer nie uwaza braku sygnalu za zwarcie
jezeli przewody sa cale i nie zwieraja sie a po odlaczeniu sondy dalej jest ten sam blad to sterownik do wymiany
chyba ze masz gaz i jest ustawiona emulacja sondy na mase



Gregor_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 11, 2010 14:32
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Gregor_J23 » czw cze 10, 2010 21:12

Nie mam gazu - jeżdżę na benzynie !
Przewody sprawdzone zarówno wizualnie(pod kątem jakiegoś uszkodzenia, przetarcia) jak i miernikiem : nie wykazały żadnej usterki, zwarcia .



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw cze 10, 2010 21:19

dla ewnosci mozesz te przewody uciac przy wtyczce i zobaczyc co bedzie wtedy
mozesz tez rozebrac sterownik i zobaczyc czy nie ma w nim widocznego zwarcia pomiedzy sygnalem sondy a masa



Gregor_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 11, 2010 14:32
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Gregor_J23 » pt cze 11, 2010 22:39

Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem przewody i są ok.
Co do zakupu sterownika to mój na oznaczenia:
0 261 200 750 , 030 906 026K
I teraz pytanie czy muszę kupić dokładnie z takim samym oznaczeniem czy np. taki się nada ?
0 261 200 750 , 030 906 026E



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz cze 13, 2010 10:23

wedlug ETKI zamiennikiem dla 030 906 026 K jest 030 906 026 J
z drugiej strony na sterowniku sa przewaznie 2 nr: jeden producenta (Simens, Bosch) a drugi VW
Jezeli nr producenta sie zgadzaja to powinno pasowac, w twoim przypadku sie zgadzaja ale ETKA mowi co innego
http://allegro.pl/item1061786451_komput ... 026_k.html
http://allegro.pl/item1063061357_vw_gol ... 026_k.html
http://allegro.pl/item1075876588_komput ... 0_750.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości