Pojedyńcz stuknięcie przy zmianie biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

honker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr mar 24, 2010 11:46
Lokalizacja: Koszalin

Pojedyńcz stuknięcie przy zmianie biegu

Post autor: honker » sob cze 12, 2010 18:57

Witam kolegów,
mam polówkę 99r., 1,4. Niedawno zwróciłem uwagę, że podczas zmiany biegu na wyższy słychać stuknięcie. Z 3 na 4, z 4 na 5, czasem z 2 na 3. Staram się biegi zmieniać delikatnie i spokojnie, wtedy z 2 na 3 jest cicho. Biegi wchodzą raczej lekko, nie szarpie. Pytanie: czy to normalne, czy sprzęgło będzie wymiany, czy coś poważniejszego?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob cze 12, 2010 21:19

Trudno coś zawyrokować na odległość ale sprawdź dolne mocowanie zespołu napędowego.

Silnik i skrzynka sa zawieszone w dwóch miejscach na podłużnicach a przeciwdziała ich obrotowi własnie ten element. To taki jakby lizak z wkladka z gumy przymocowany do nadwozia a wspornikiem do skrzynki biegów. Jak wsuniesz sie pod auto to znajdziesz go obok rury wydechowej. Możesz go obejrzec czy nie ma sladów zużycia. Ewentualnie przy wyłączonym silniku włączyć bieg i niech jedna osoba próbuje przetoczyc auto a druga obserwuje z dołu.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 12, 2010 22:08

Przegub ma luz albo poduszka silnika któraś jest oberwana. Może to być też poduszka skrzyni biegów. Tu bym szukał, bo raczej wahacz by tak nie mógł stukać.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob cze 12, 2010 22:17

TAZ pisze:Przegub ma luz albo poduszka silnika któraś jest oberwana. Może to być też poduszka skrzyni biegów. Tu bym szukał, bo raczej wahacz by tak nie mógł stukać.
Nie wahacz. Chodz mi o ten element zaznaczony na pomarańczowo, w środku. Po wymianie sprzęgła, zanim - nie wiem jak to nazwać, uleżało się - miałem podobne objawy do tych co Kolega.
Obrazek

Naturalnie nie wykluczam też innych możliwości:)


PozdraVWiam!

honker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr mar 24, 2010 11:46
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: honker » sob cze 12, 2010 22:48

Jeździłem wcześniej golfem II co ja się miałem z tą tylną tuleją wahacza. Poduszkę silnika tez miałem walniętą, wtenczas strasznie szarpał przy ściągnięciu nogi z gazu oraz przy bardzo wolnej jeździe.
Też mam silnik N6, ponoć feler w nich jest właśnie poduszka silnika. Jeśli to któraś z poduszek to niema strachu, DZIĘKI za informacje.
Buli fan VW ile ciebie to kosztowało?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob cze 12, 2010 23:13

No mnie nic nie kosztowało, bo ja mówiłem, "ułożyło się":)

Natomiast cena kompletnego tego dolnego elementu to firmy SASIC wg katalogu intercars: 95 PLN

Obrazek

O ile oczywiście to on jest winien. Tak jak pisałem powyżej, niech ktoś poprzesuwa Ci auto na włączonym biegu a winowajce powinieneś wykryć. Lub ewentualnie wyeliminować potencjalnych.


PozdraVWiam!

honker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr mar 24, 2010 11:46
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: honker » sob cze 12, 2010 23:15

Dzięki
Edit:
Hej, po prostu przy za niskich obrotach wbijałem bieg ok 2,5 tyś, przy ok 3 tyś jest ok.
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 12:39 przez honker, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości