Pojedyńcz stuknięcie przy zmianie biegu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pojedyńcz stuknięcie przy zmianie biegu
Witam kolegów,
mam polówkę 99r., 1,4. Niedawno zwróciłem uwagę, że podczas zmiany biegu na wyższy słychać stuknięcie. Z 3 na 4, z 4 na 5, czasem z 2 na 3. Staram się biegi zmieniać delikatnie i spokojnie, wtedy z 2 na 3 jest cicho. Biegi wchodzą raczej lekko, nie szarpie. Pytanie: czy to normalne, czy sprzęgło będzie wymiany, czy coś poważniejszego?
mam polówkę 99r., 1,4. Niedawno zwróciłem uwagę, że podczas zmiany biegu na wyższy słychać stuknięcie. Z 3 na 4, z 4 na 5, czasem z 2 na 3. Staram się biegi zmieniać delikatnie i spokojnie, wtedy z 2 na 3 jest cicho. Biegi wchodzą raczej lekko, nie szarpie. Pytanie: czy to normalne, czy sprzęgło będzie wymiany, czy coś poważniejszego?
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Trudno coś zawyrokować na odległość ale sprawdź dolne mocowanie zespołu napędowego.
Silnik i skrzynka sa zawieszone w dwóch miejscach na podłużnicach a przeciwdziała ich obrotowi własnie ten element. To taki jakby lizak z wkladka z gumy przymocowany do nadwozia a wspornikiem do skrzynki biegów. Jak wsuniesz sie pod auto to znajdziesz go obok rury wydechowej. Możesz go obejrzec czy nie ma sladów zużycia. Ewentualnie przy wyłączonym silniku włączyć bieg i niech jedna osoba próbuje przetoczyc auto a druga obserwuje z dołu.
Silnik i skrzynka sa zawieszone w dwóch miejscach na podłużnicach a przeciwdziała ich obrotowi własnie ten element. To taki jakby lizak z wkladka z gumy przymocowany do nadwozia a wspornikiem do skrzynki biegów. Jak wsuniesz sie pod auto to znajdziesz go obok rury wydechowej. Możesz go obejrzec czy nie ma sladów zużycia. Ewentualnie przy wyłączonym silniku włączyć bieg i niech jedna osoba próbuje przetoczyc auto a druga obserwuje z dołu.
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Nie wahacz. Chodz mi o ten element zaznaczony na pomarańczowo, w środku. Po wymianie sprzęgła, zanim - nie wiem jak to nazwać, uleżało się - miałem podobne objawy do tych co Kolega.TAZ pisze:Przegub ma luz albo poduszka silnika któraś jest oberwana. Może to być też poduszka skrzyni biegów. Tu bym szukał, bo raczej wahacz by tak nie mógł stukać.
Naturalnie nie wykluczam też innych możliwości:)
PozdraVWiam!
Jeździłem wcześniej golfem II co ja się miałem z tą tylną tuleją wahacza. Poduszkę silnika tez miałem walniętą, wtenczas strasznie szarpał przy ściągnięciu nogi z gazu oraz przy bardzo wolnej jeździe.
Też mam silnik N6, ponoć feler w nich jest właśnie poduszka silnika. Jeśli to któraś z poduszek to niema strachu, DZIĘKI za informacje.
Buli fan VW ile ciebie to kosztowało?
Też mam silnik N6, ponoć feler w nich jest właśnie poduszka silnika. Jeśli to któraś z poduszek to niema strachu, DZIĘKI za informacje.
Buli fan VW ile ciebie to kosztowało?
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
No mnie nic nie kosztowało, bo ja mówiłem, "ułożyło się":)
Natomiast cena kompletnego tego dolnego elementu to firmy SASIC wg katalogu intercars: 95 PLN
O ile oczywiście to on jest winien. Tak jak pisałem powyżej, niech ktoś poprzesuwa Ci auto na włączonym biegu a winowajce powinieneś wykryć. Lub ewentualnie wyeliminować potencjalnych.
Natomiast cena kompletnego tego dolnego elementu to firmy SASIC wg katalogu intercars: 95 PLN
O ile oczywiście to on jest winien. Tak jak pisałem powyżej, niech ktoś poprzesuwa Ci auto na włączonym biegu a winowajce powinieneś wykryć. Lub ewentualnie wyeliminować potencjalnych.
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości