Pękła sprężyna z przodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Pękła sprężyna z przodu

Post autor: lavix » czw cze 10, 2010 18:28

Witam.
Dzisiaj mi pękła lewa przednia sprężyna amortyzatora. Stało się to podczas cofania ze skręconymi na maksa kołami w prawo. Teraz do rzeczy. Chcę kupić nówkę w sklepie (oczywiście jakiś zamiennik za około 70zł/szt.). Czy mam kupić od razu także na drugą stronę? Czy nie ma potrzeby wymiany drugiej sprężyny? Nie będzie to miało jakiegoś wpływu na pracę amorków?.

PS. Macie jakieś sugestie odnośnie przyczyny pęknięcia sprężyny? Na moje oko ona nie jest skorodowana...

Pojazd: Golf3 1.8 92'
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 18:31 przez lavix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » czw cze 10, 2010 18:47

Kolego sprężyny powinno się wymieniać parami.Nowa sprężyna może mieć trochę inne właściwości nie będzie złużyta jak stara będzie auto krzywo stało, może potem ściągać.

Podobne tematy poczytaj:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 18:51 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw cze 10, 2010 19:23

Tak jak kolega napisał wyżej sprężyny amortyzatory - wymieniamy parami :bajer:
Inna charakterystyka - różnica w stopniu zużycia, to żadna tajemnica, że sprężyny po czasie "siadają" więc nie ma co oszczędzać. Pękają w wyniku wad materiałowych- oraz pod wpływem naturalnego zużycia.
Wymień obie będzie po kłopocie. Mi pękła też sprężyna przednia dokładnie ostatni górny zwój- podczas przejeżdżania przez próg zwalniający- wymieniłem obie - a koszt to jakieś 150zł za dwie, zamiennik z allegro.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » czw cze 10, 2010 20:53

dzięki ludzie! kupuje dwie sztuki. pozdrawiam!
aha, a moge powoli dojechac do mechanika czy musze lawete sciagac?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw cze 10, 2010 21:00

zależy jak daleko jest mechanik i czy auto mocno siedzi, czy coś ociera czy nie, jeśli nie ociera nic to powolutku możesz te kilka km przejechać i nic się nie powinno stać


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pt cze 11, 2010 00:10

powiedz jeszcze ile zwojow straciles
i czy sprezyna nadal siedzi na talezyku amora
ogolnie jezeli nie trze nic i sprezyna w amorze siedzie to tak jak rysiektr, pisal powienis moc dojechac byle nie nadwyrezac kolumny

jeszcze jest opcjia zostawic na troszke samochod na kobylce i zawiezc sama kolumne jak nie masz sciagaczy zebuy zmienic sprezyne


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pt cze 11, 2010 02:03

Kumpel prawie miesiac jezdzil na peknietej i nic sie nie stalo...a pekla mu dokladnie w polowie...



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pt cze 11, 2010 22:24

Mavrick pisze:Kumpel prawie miesiac jezdzil na peknietej i nic sie nie stalo...a pekla mu dokladnie w polowie...
czyli mial a;bo seryjny zawias i nie spadla albo maksymalnego farta
ze auto nie tarlo


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » sob cze 12, 2010 10:04

sprężyna pękła na drugim zwoju od dołu i nic nie trze. siedzi w tym korytku że tak powiem. chyba zaryzykuje i pojade 2km przez miasto tempem rowerowym.

[ Dodano: 12 Cze 2010 10:09 ]
wasiak pisze:jeszcze jest opcjia zostawic na troszke samochod na kobylce i zawiezc sama kolumne jak nie masz sciagaczy zebuy zmienic sprezyne
no niestety. gdybym miał ściągacze i podnośnik (skradziony) to wziąłbym się za to sam. trudno kaskę stracę no coś co można przy odrobienie wysiłku i paru godzin zrobić samemu.

PS. [KOSZT] zawsze chodzę przed oddaniem samochodu do mechanika i robie ranking cen. wybierą średnią, tj nie najtańsza i nie najdroższą. w tym wypadku zrobią mi to za 80zł (dwie strony). dodatkowo kupiłem jakieś duńskie niby nówki spręzyny za 150zł (dwie).



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 12, 2010 10:12

AUDI, VW klucz do amortyzatorów , nioe wiem u nas biorą 100 zł za obie strony - klucz kosztuje 50

AUDI, VW klucz do amortyzatorów

moje zdanie jest takie że amory też polecą bo jednego dobiło

Nier duńskie a holenderskie - jamex

policz sobie 50 zł sciagacze 50 klucz , i masz juz zestaw
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 10:14 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob cze 12, 2010 13:42

a kąty??
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 13:43 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 12, 2010 13:55

kąty to niezależny wydatek bo mało który warsztat poza najdroższymi ma do tego sprzet.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob cze 12, 2010 14:06

Paweł Marek pisze:kąty to niezależny wydatek bo mało który warsztat poza najdroższymi ma do tego sprzet.
tak zgadza się tylko nasuwa mi się pytanie czy nie lepiej jechać do kogoś kto od razu ustawi kąty i policzy za całość (wymiana + kąty) niż oddzielnie do 2 mechaniorów i oni policzą sobie oddzielnie i wyjdzie drożej :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob cze 12, 2010 21:33

Niedawno przerabiałem ten sam wątek w moim Polo. Wszyscy tu podają ilość pękniętych zwojów - mój wynik słaby, pół zwoju;)

Ze spraw naprawczych. Z narzędzi specjalnych - ściągacz do sprężyn. Bardzo uprzyjemnia prace, przynajmniej nie masz obawy o zęby.
Pozostałe narzędzia, klucz 24 odgięty i nasadka do świec 21 oraz imbus (6 albo 7).

Demontaż kolumny rozsypie Ci geometrie, najlepiej od razu umów się na regulację.

Z niespodzianek to o ile podczas skrętu słychać huk przeskakiwanej sprężyny to znaczy, ze zeszła z talerzyka i przed ponownym montażem warto zabezpieczyć wnętrze kielicha przed korozją. Także ściągacz może być przydatny bo kiedy sprężyna zsunie się z talerzyka to natychmiast odpycha wahacz w dół. Wtedy wyjęcie kolumny trochę sie komplikuje i musiałem ją nieco ścisnąć.

Sprężyny naturalnie kup dwie, warto też od razu obejrzeć stan łożyska kolumn.
Zasadne też jest zerknięcie na stan amortyzatorów (wszystko przez koszt geometrii).

I to tyle, w zasadzie niczego nowego nie odkryłem:)


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 396 gości