Dziwne objawy dmuchawy chłodnicy 1.6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne objawy dmuchawy chłodnicy 1.6
2 tyg. temu wymieniłem na nową (hart-100zł)- stara miała słabe łożyska.
Wszystko było ok do momentu upałów (30-34C)
żona jadąc wczoraj po W-wie zaobserwowała w pewnym momencie szybki wzrost temp z 90 do ok 110. Poradziłem maksymałne grzanie kabiny i wróciło do normy ale potem raczej się powtórzyło i grzała non stop. Po powrocie do domu wyłączyłem ogrzewanie i się trochę przejechałem. temp równa 90C.
Dzis pojechalem golfem do pracy 15km(upał). Temp równa 90-92 C.
Nowa dmuchawa jest bardzo głośna(ok 2-krotnie niż stara) tzn jakby była bardzo wydajna lub kiepsko uformowane łopatki.
Włączyła się po 6 km. i w zasadzie nie wyłączyła się do końca(cały czas jechałem).
Po wyłączeniu dmuchawy i szybkim ponownym zapaleniu silnika uruchamia się po ok kilkunastu-kilkudziesięciu sek. ponownie.
Kiedyś obiło mi się o uszy że witrak jest dwubiegowy. może ten zamiennik daje tylko na maxa?
Czy opisane objawy mogą niepokoić?
Wymiana dmuchawy u mechanika ze wzgłędu na b.duży demontaż.
Golf 94r 1.6i bez klimy.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Wszystko było ok do momentu upałów (30-34C)
żona jadąc wczoraj po W-wie zaobserwowała w pewnym momencie szybki wzrost temp z 90 do ok 110. Poradziłem maksymałne grzanie kabiny i wróciło do normy ale potem raczej się powtórzyło i grzała non stop. Po powrocie do domu wyłączyłem ogrzewanie i się trochę przejechałem. temp równa 90C.
Dzis pojechalem golfem do pracy 15km(upał). Temp równa 90-92 C.
Nowa dmuchawa jest bardzo głośna(ok 2-krotnie niż stara) tzn jakby była bardzo wydajna lub kiepsko uformowane łopatki.
Włączyła się po 6 km. i w zasadzie nie wyłączyła się do końca(cały czas jechałem).
Po wyłączeniu dmuchawy i szybkim ponownym zapaleniu silnika uruchamia się po ok kilkunastu-kilkudziesięciu sek. ponownie.
Kiedyś obiło mi się o uszy że witrak jest dwubiegowy. może ten zamiennik daje tylko na maxa?
Czy opisane objawy mogą niepokoić?
Wymiana dmuchawy u mechanika ze wzgłędu na b.duży demontaż.
Golf 94r 1.6i bez klimy.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
po 1 jest 2 biegunowy to masz nr ori 1H0959455
na 1 biegu jego Moc znamionowa wynosi [W]: 60
na 2 jego Moc znamionowa wynosi [W]: 100
a ceny wahają sie od 280 zł w górę
i na koniec samemu można to wymienić bo wbrew pozorom dużo roboty nie ma
ja podejrzewam i raczej za tym optuję,że on nie wyrabia i dlatego takie cyrki masz
na 1 biegu jego Moc znamionowa wynosi [W]: 60
na 2 jego Moc znamionowa wynosi [W]: 100
a ceny wahają sie od 280 zł w górę
i na koniec samemu można to wymienić bo wbrew pozorom dużo roboty nie ma
ja podejrzewam i raczej za tym optuję,że on nie wyrabia i dlatego takie cyrki masz
MASAKRA!
Idąc Twoim tropem sprawdziłem:
Dmuchawa się włączyła dmucha w strone chłodnicy!!!!
Z tego co się oriętuję to raczej powinna zasysać i dmuchać na silnik.
Awanturę u sprzedawcy zrobię dopiero po odzyskaniu faktury od księgowej bo nie mam tel a sprzedawca to ponad 30 km dalej.
Rozbieranie raczej nie wchodzi w gre bo to następne koszty. (swoją drogą mechanik się nie zorientował:()
Myślę że wystarczy przełożyć piny, ale nie wiem jak.
patrząc od przodu wchodzą trzy przewody (dolna częsć tyły silniczka):
od lewej brązowy, czerwono biały, czerwono czarny od strony błotnika kierowcy.
Podkreślam złaczka jest na dole, nie pamiętam oryginalnie czy może była u góry.
Mam miernik i jakieś pojęcie.
Może jutro jak mechanik nie wywalił odzyskam stary wiatrak.
kostka włożona ok.
Pewnie dlatego jest tak głośna.
Silnik z wiatrakiem firmy HART odpowiednik oryginalnego ponoc specjalnie do min. tego modelu. Na obudowie (od góry) widzę tylko napis hart. Nie posiada raczej innych oznaczeń.
Sprzedawał się sporo na allegro. Ja byłem bezpośrednio w sklepie Mińsk Maz.. UWAGA
Pomóżcie
Pozdrawiam
Ps.
Mam wrazenie ze jadąc ped powietrza będzie się równoważył z właczoną dmuchawą i tylko będzie jeszcze gorzej. Ech
Idąc Twoim tropem sprawdziłem:
Dmuchawa się włączyła dmucha w strone chłodnicy!!!!
Z tego co się oriętuję to raczej powinna zasysać i dmuchać na silnik.
Awanturę u sprzedawcy zrobię dopiero po odzyskaniu faktury od księgowej bo nie mam tel a sprzedawca to ponad 30 km dalej.
Rozbieranie raczej nie wchodzi w gre bo to następne koszty. (swoją drogą mechanik się nie zorientował:()
Myślę że wystarczy przełożyć piny, ale nie wiem jak.
patrząc od przodu wchodzą trzy przewody (dolna częsć tyły silniczka):
od lewej brązowy, czerwono biały, czerwono czarny od strony błotnika kierowcy.
Podkreślam złaczka jest na dole, nie pamiętam oryginalnie czy może była u góry.
Mam miernik i jakieś pojęcie.
Może jutro jak mechanik nie wywalił odzyskam stary wiatrak.
kostka włożona ok.
Pewnie dlatego jest tak głośna.
Silnik z wiatrakiem firmy HART odpowiednik oryginalnego ponoc specjalnie do min. tego modelu. Na obudowie (od góry) widzę tylko napis hart. Nie posiada raczej innych oznaczeń.
Sprzedawał się sporo na allegro. Ja byłem bezpośrednio w sklepie Mińsk Maz.. UWAGA
Pomóżcie
Pozdrawiam
Ps.
Mam wrazenie ze jadąc ped powietrza będzie się równoważył z właczoną dmuchawą i tylko będzie jeszcze gorzej. Ech
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 15:40 przez Robicco, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
no nie masz tutaj racji. Dmuchawa dmucha na zewnątrz.Robicco pisze:Dmuchawa się włączyła dmucha w strone chłodnicy!!!!
Z tego co się oriętuję to raczej powinna zasysać i dmuchać na silnik.
[ Dodano: 2010-06-11, 16:24 ]
miś fazi, a przypadkiem nie dmucha na zewnątrz?? Aż dzisiaj sprawdzę jak to u mnie wygląda ale zawsze mi się wydawało że dmucha na zewnątrz...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
jeśli masz pomylone bieguny , to tylko w samym nowym silniku , kostkę da się włożyć tylko w jednym położeniu , wentylator ma ciągnąć powietrze przez chłodnicę na silnik , jeśli masz oidwrotnie to masz źle podłączone , musisz wyjąć z wtyczki kabelki i zamienić miejścami ,zwłaszcza chodzi o kabel brązowy bo to minus , dwa pozostałe kable to bieg pierwszy i drugi
kolego , wentylator chłodnicy , nie chodzi o dmuchawę w śodku auta , ma zasysać powietrze z zewnątrz poprzez chłodnicę i dmuchać na silnik , czyli ma ciągnąć powietrze do komory silnikapalen pisze:no nie masz tutaj racji. Dmuchawa dmucha na zewnątrz.Robicco pisze:Dmuchawa się włączyła dmucha w strone chłodnicy!!!!
Z tego co się oriętuję to raczej powinna zasysać i dmuchać na silnik.
[ Dodano: 11 Cze 2010 16:28 ]
a następna sprawa jest taka ,ze szczotki komutatora silnika wentylatora są z przekosem , czyli nie osiowo , więc zlę obroty będą powodować chałas , nie licząc oczywiście chałasu od samych piór wiatraka
Dmuchawa chyba w niemal kazdym tak zaprojektowanym samochodzie "wieje" do środka czyli na silnik.
Jeżeli brąz to minus to pewnie muszę po załaczeniu dmuchawy wyjąć kostkę i sprawdzić gdzie pojawiło się napięcie (+).Obydwa przewody zamienie i pewnie będzie ok.
Martwi mnie tylko ta niesymetryczność szczotek. Jesteś -ście tego pewni?
Tak czy inaczej zamienię tym bardziej że obecny chałas wiatraka jest raczej nienaturalny (głośny). Może dla tego że powietrze ma mało miejsca dmuchając na chłodnicę.Jeżeli wiatrak jest pomylony np. z innego auta to i tak zapewne powinien chodzic odwrotnie.
Na pewno dam znac jak zrobie. Pewnie jutro.
Ps.
tak jak pisałem: kostka i poprzedni wiatrak oryginał. Kostka dobrze włożona.
Napiszcie czy macie koskę na dole odudowy czy bliżej maski.
Jaszczur napisał że dmuchawa nie wyrabia i miał rację, choć wyrabia bardzo tylko nie w tą stronę Dzięki
Jeżeli brąz to minus to pewnie muszę po załaczeniu dmuchawy wyjąć kostkę i sprawdzić gdzie pojawiło się napięcie (+).Obydwa przewody zamienie i pewnie będzie ok.
Martwi mnie tylko ta niesymetryczność szczotek. Jesteś -ście tego pewni?
Tak czy inaczej zamienię tym bardziej że obecny chałas wiatraka jest raczej nienaturalny (głośny). Może dla tego że powietrze ma mało miejsca dmuchając na chłodnicę.Jeżeli wiatrak jest pomylony np. z innego auta to i tak zapewne powinien chodzic odwrotnie.
Na pewno dam znac jak zrobie. Pewnie jutro.
Ps.
tak jak pisałem: kostka i poprzedni wiatrak oryginał. Kostka dobrze włożona.
Napiszcie czy macie koskę na dole odudowy czy bliżej maski.
Jaszczur napisał że dmuchawa nie wyrabia i miał rację, choć wyrabia bardzo tylko nie w tą stronę Dzięki
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 20:30 przez Robicco, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
a tak na przyszłość to nie polecam Ci marki HART... jeśli chodzi o części które nie zużywają się jakoś strasznie szybko i nie mają bezpośredniego wpływu na nasze bezpieczeństwo w tym wypadku wentylator to wolałbym kupić oryginalny używany niż nowy marki "krzak" bo też kilka razy już się nadziałem.... co do przewodów to nie wiem czy zamiana tylko tych dwóch pomoże czy przypadkiem po włączeniu drugiego biegu nie zrobi się zwarcie bo "spotkają się 2 plusy"... nie wiem jak wygląda schemat układu "od biegów" wentylatora ale o ile to możliwe to starałbym się wyizolować 2 przewody które idą do silnika wentylatora i je przeciąć i zamienić, wówczas będzie na pewno dobrze. To moje zdanie, jeśli mylę proszę o sprostowanie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
wg mnie zamiana przewodów(bez przecinania bo pewnie wyjdą z kostki) właściwie umiejscowi minus a to najwazniejsze.
Potem jak nie będę np dochodził dalej to będzie albo od razu dobrze albo będzie właczał sie za pierwszym razem na maxa i już na tyle schłodzi że nie przełączy sie na mniej.
Myślę że ten wynalazek o ile ma dwa biegi jest teraz załączany na maxa. Zobaczymy
PZDR
Potem jak nie będę np dochodził dalej to będzie albo od razu dobrze albo będzie właczał sie za pierwszym razem na maxa i już na tyle schłodzi że nie przełączy sie na mniej.
Myślę że ten wynalazek o ile ma dwa biegi jest teraz załączany na maxa. Zobaczymy
PZDR
Naprawione.
Trzeba zamienic jak to wcześniej pisał Zico dwa skrajne. Środkowe złącze to atrapa-brak oporu. Dmuchawa jest jedno biegowa. Między brązowym a czerwono czarnym jest 1,6 oma.
Chałas się zmniejszył ale nadal głośny. Wydajność dobra. Na postoju włącza się na 10-20 sek. Piny posiadają niewidiczne dwie blaszki (a nie jedną jak często bywa) zabezpieczające przed wyjęciem i zamianą.
Dzięki
Mam też problem z elekryką szyb (głównie zimą nie otwierają się okna choć słychać że przełączniki są sprawne, nie ma to nic wspólnego z lodem) ale pewnie opiszę to w innym wątku.
Trzeba zamienic jak to wcześniej pisał Zico dwa skrajne. Środkowe złącze to atrapa-brak oporu. Dmuchawa jest jedno biegowa. Między brązowym a czerwono czarnym jest 1,6 oma.
Chałas się zmniejszył ale nadal głośny. Wydajność dobra. Na postoju włącza się na 10-20 sek. Piny posiadają niewidiczne dwie blaszki (a nie jedną jak często bywa) zabezpieczające przed wyjęciem i zamianą.
Dzięki
Mam też problem z elekryką szyb (głównie zimą nie otwierają się okna choć słychać że przełączniki są sprawne, nie ma to nic wspólnego z lodem) ale pewnie opiszę to w innym wątku.
Witam jeśli mozna podczepie sie do tematu.
Otóż wczoraj zauwazylem ze wentylator chlodnicy pracuje glosniej niz zawsze, co wiecej wlacza sie nawet z rana odrazu po przekreceniu kluczyka na zaplon i kreci praktycznie non stop. Wie ktos moze dlaczego tak jest i jak temu zaradzic ?
Otóż wczoraj zauwazylem ze wentylator chlodnicy pracuje glosniej niz zawsze, co wiecej wlacza sie nawet z rana odrazu po przekreceniu kluczyka na zaplon i kreci praktycznie non stop. Wie ktos moze dlaczego tak jest i jak temu zaradzic ?
[img]http://images46.fotosik.pl/282/c44941fca5c042e1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=321914]Mój Gofer ;)[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=321914]Mój Gofer ;)[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 334 gości