Piszczenie na wolnych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CMK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:01
Lokalizacja: Burzyn

Piszczenie na wolnych obrotach

Post autor: CMK » pt cze 11, 2010 19:51

Witam. Posiadam golfa mk3 rocznik 92 z śilnikiem 1,9 TD, Ostatnio wymieniłem ten najszerszy pasek jest on chyba od pompy. założony jest na 3 szajbach i między nimi naciągacz. Wszystko było sprawnie lecz po miesiącu golfik zaczął mi piszczeć;/ Pasek jest naciągnięty więc nie wiem co piszczy.

Piszczenie najbardziej słychać na wolnych ale nie najwolniejszych obrotach. Tzn gdy zapalę silnik na luzie to piszczy tak średnio. gdy zaś jadę powiedzmy na biegu 1 lub 2 na niewielkich obrotach piszczy najbardziej. na pozostałych biegach również piszczy na wolnych obrotach.

Co może być przyczyną?



Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » pt cze 11, 2010 19:54

moze rolka napinacza paska wielorowkowego. zdejmij pasek alternatora i zobacz czy dalej piszczy


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 11, 2010 21:35

a dobrze pasek naciągnąłeś?? nie za słabo lub za mocno??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » pt cze 11, 2010 23:01

sprawdź altek, czy nie jest za słabo naciągnięty pasek.
A jak to nie to, to odpal samochód z wcześniej podniesioną maską i sprawdź skąd będzie się kopciło(piszczało). Tak sprawdzisz co trzeba naciągnąć.
JA miałem podobny problem, ale okazało się że na altku pasek był luźny i wręcz się palił(było słychać pisk na wolnych).



Awatar użytkownika
CMK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:01
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CMK » czw cze 24, 2010 23:25

Pasek jest raczej dobrze naciągnięty sztywny, a co do słuchania skąd piszczy to nie jest wykonalne;/ zagłusza dzwięk silnika no i słychać tylko i wyłącznie pis od strony tych pasków. A który dokładnie nie jestem w stanie określić. najbardziej piszczy jak jadę na biegu 1 na średnich obrotach.



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » czw cze 24, 2010 23:34

Spróbuj dać kapkę wody na ten pasek (lub pod), W zaleznosci jak on idzie... (czy nad nim jest napinacz czy pod nim)



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt cze 25, 2010 07:01

CMK, niestety przypadłość ja walczyłem z tym u siebie i dopiero zakup kólka na latek ze sprzegiełkiem rozwiązał problem



Awatar użytkownika
CMK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:01
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CMK » pt cze 25, 2010 11:03

a mógłbyś jakoś pokazać jak ono wygląda?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt cze 25, 2010 12:08

CMK, w faq jest porada



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 261 gości