2 śruby splin 12-ramienne M8 od zamka ukręcone

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

~misiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 18:32

2 śruby splin 12-ramienne M8 od zamka ukręcone

Post autor: ~misiek » ndz cze 06, 2010 16:57

witam

mam taki problemik: poprzedni właściciel mojego golficza był tak mądry że zjechał całkowicie 2 śruby splin 12-ramienne M8 od zamka drzwi kierowcy. kupiłem te klucze splin i próbowałem na różne sposoby - przez szmatkę, popukałem młotkiem, polałem wd40 - ale nic to nie dało - wzór 12 ramiennej gwiazdki wewnątrz śrub jest tak zjechany że klucz poprostu prawie bez oporu się kręci.

co mam teraz zrobić - czy jedynym wyjściem jest dospawanie kawałka klucza?
gdzie kupić te śruby - szrot czy aso?


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11770][img]http://www.motostat.pl/user_images/11770/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » ndz cze 06, 2010 17:21

ja bym delikatnie przyspawał i odkręcił. Jezeli chodzi o sruby tego typu to znajomy który pracuje na szrocie przyniósł mi ostatnio garsc wlasnie takich, wiec daruj sobie aso.
Pozdro



dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: dzida_ » ndz cze 06, 2010 17:56

miałem podobną sytuację ze śrubą mocującą zamek klapy tylnej: jedną wykręciłem a druga była zjechana: wziąłem brzeszczot i naciąłem w poprzek śruby, potem młotek i przecinak i przecinakiem w te nacięcie wsadzonym z jednej strony, pukając powoli odkręciłem śrubę. wywaliłem obie do śmieci i zastąpiłem je zwykłymi na klucz nasadowy sześciokątny



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz cze 06, 2010 17:58

~misiek, Wal po kołnierzu. Ja tak swoją odkręciłem :bigok:

[ Dodano: 06 Cze 2010 17:59 ]
marianmk2 pisze:Wbij młotkiem jakiegoś większego torxa i odkręćisz
powodzenia :bajer:



max1191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 19:47
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: max1191 » ndz cze 06, 2010 18:29

ja wziąłem wiertale i małe wiertełko i wycierciłem dziure na srodku po czym wiekszym rozwierciłem poszło szybko gładko i bez problemów :bigok:



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » ndz cze 06, 2010 22:17

Ja wiertłem 1,2 wywierciłem 2 otwory w śrubie zaraz przy wgłębieniu na klucz M8 i powstała szczelina na płaski śrubokręt i odkręciłem śrubokrętem przystosowanym do klucza 10



Nacki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Nacki » ndz cze 06, 2010 22:31

Ale chlopaki, po cholere kombinowac z nawiercaniem/spawaniem/cieciem lbow??
Jest fajny klej o nazwie POXIPOL (i inne pochodne epoksydowe, dwuskladnikowe).
Wystarczy nalozyc nieco wymieszanej masy na leb sruby, wlozyc w leb klucz splina i poczekac ok. 10-15 minut i spokojnie odkrecic srube... Juz kilka razy tak sie ratowalem.
Ten klej twardnieje jak kamien i mozna w nim wiercic.
Polecam bo dziala.


Kto się nie dziara ten fujara!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!

tymin3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw cze 12, 2008 23:16
Lokalizacja: zambrów
Kontakt:

Post autor: tymin3 » ndz cze 06, 2010 23:31

Tez mialem z nimi problem w tym samym miejscu (mikrowlacznik w zamkau) walenia w nia nie polecam bo wygnie sie blacha do ktorej jest mocowany zamek. u mnie pomoglo wywiercenie w srodku otworu wlozenie w niego srubokreta i po "przekoszeniu" wykreceniu śruby, pomysł z poxipolem wydaje sie niezly, ja bym tego najpierw probowal.

ps pozniej powykrecalem wszystkie i wkrecilem zwykle sruby z lbem szesciokatnym, aby oszczedzic sobie klopotow na przyszlosc



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » pn cze 07, 2010 01:37

koszt tych śrub w ASO to ok 5 zł PLN za dwie



~misiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 18:32

Post autor: ~misiek » pt cze 11, 2010 16:49

witam

sory że tak to długo trwało ale miałem inne problemy - tym razem z zamkami no i trochę obowiązków - i dlatego trochę się zeszło.

a więc tak: sposób na poxipol nie działa - nawet jak stwardniał na kamień to wyłaził ze łba śruby z kluczem - mimo że łeb oczyściłem wcześniej przy pomocy nitro.
więc podratował mnie kolega - przyspawał po sześciokątnej śrubce i wykręcił mi te badziewne śruby. a zamieniłem je na śruby typu ampul wewnętrzny 6 M8 25mm z półokrągłym spłaszczonym łbem - znalezione na warsztacie kolegi.

a tak w ogóle to kolega od spawarki opowiedział mi jeszcze o jednym sposobie jak już jest najgorsza sytuacja czyli zerwany łeb śruby i nie ma jak się do tego spawać. widzimy górną powierzchnię "trzonka" śruby.
Obrazek
nabijamy na niej punktakiem skrajanie dwa małe wgłębienie. następnie ustawiamy punktak pod kątem i uderzamy raz w jedno wgłębienie raz w drugie (po kilka razy) w kierunku wskazanym przez strzałki. przy odrobinie szczęścia (a może wprawy) trzonek śruby zacznie się wykręcać.

p.s. w którym dziale mam założyć post o tematyce kupię mechanizm zamka przód prawy wtyk 2 przewodowy? - bo jedyny pod-forum o tematyce kupię dotyczy całych aut.
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 16:55 przez ~misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11770][img]http://www.motostat.pl/user_images/11770/icon1.png[/img][/url]

~misiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 18:32

Post autor: ~misiek » pt cze 11, 2010 17:09

no dobra to żeby nie robić syfu na forum i w związku z sytuacją że zamek ze złączem 2 pinowym jest rzadko spotykany to zapytam w tym poście: czy zamek ze złączek 2 pinowym (złącze jest wtopione w mikroswitcha odpowiedzialnego za wiadomość dla elektryki że drzwi są otwarte) mogę zastąpić zamkiem ze złączem 8 pinowym czyli z przewodzikami (czerwony/niebieski) od mikroswitcha na wierzchu i wbudowanym mechanizmem centralnego - ponieważ te zamki są bardzo popularne i łatwo osiągalne (nowe podróbki po 80zł) w przeciwieństwie do tych 2 pinowych.
?


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11770][img]http://www.motostat.pl/user_images/11770/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 307 gości