Climatronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szymlorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sie 09, 2006 22:20
Lokalizacja: wałbrzych
Kontakt:

Climatronic

Post autor: szymlorek » śr cze 09, 2010 14:01

WItam!

Dzisiaj kiedy fis pokazywał 27'C zauważyłem że klimatyzacja chyba mogłaby chodzić nieco wydajniej, wszak chodzi ale powietrze które z siebie wypluwa mogłoby być lekko zimniejsze.
Postanowiłem więc drążyć temat i pod domem otworzyłem maskę, zadziwiło mnie że po 3-4 minutach stania na postoju wyłączył się duży wiatrak a po chwili mały i sprzęgiełko rozłączyło sprężarkę klimatyzacji. Po niedługiej chwili włączyły się zarówno wiatraki jak i sama sprężarka.

I tu pojawia się moje pytanie, czy w związku z pracującym autem i climatronicem włączonym na 18'C sprężarka tak jak wiatrak nie powinny chodzić cały czas?

Czy takie chwilowe rozłączanie się to normalna sprawa czy może wskazywać na jakieś uszkodzenie?

Vag błędów nie pokazuje, nie jest to też takie typowe pstrykanie kompresora wynikające z niemożności włączenia układu. Od poprostu po chwili włączyło się wszystko i pracowalo bez przerwy przez dlugi czas po czym znowu było z 40 sek przerwy przy czym w środku nigdy nie odczułem żeby powietrze nagle leciało cieplejsze cały czas jest tak samo chłodne.. (nie super zimne ) więc do dziś wydawało mi się ze moim jedynym problem powinno być nabicie klimatyzacji bo pewnie dawno nikt tam nie zaglądał, ale czy napewno? :)

Tak ma byc? :grin:



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr cze 09, 2010 14:04

szymlorek pisze:Tak ma byc? :grin:
Tak ma być :grin: Podjedz nabij, odgrzyb i zobaczysz roznice :grin:



Awatar użytkownika
szymlorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sie 09, 2006 22:20
Lokalizacja: wałbrzych
Kontakt:

Post autor: szymlorek » czw cze 10, 2010 20:15

Historii ciąg dalszy, dzisiaj sprawdzenie szczelności klimy, w układzie było coś koło 400g czynnika, całość odessana próba uzupełnienia nowego czynnika. Odpalenie i niestety porażka, mechanik kazał odrazu wyłączyć auto.

Podpięcie kompa :
brak błędów
sprężarka i wentylator sprawne ale nie włączają się od razu i na stałe a co jakiś czas na chwilę i znowu wyłączają się, natomiast największy problem stanowi to iż zamiast pompować czynnik 15 atm. jest z tego co mówił mechanik jest niemal 30atm a w całej instalacji wszelakie przewody natychmiast puchną.

Dzisiaj nie miał już czasu więc weekend czeka mnie bez klimy, jakieś pomysły co może być uszkodzone?

Wcześniej chłodziła słabo mechanik mówił iż mogło tak być bo czynnika nie wiele w układzie i w związku z tym nie było problemu który powstał podczas uzupełniania gdzie wyszła jakaś usterka, wspominał coś o jakimś zaworze jakieś pomysły? :goof:



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » czw cze 10, 2010 21:09

szymlorek pisze:sprężarka i wentylator sprawne ale nie włączają się od razu i na stałe a co jakiś czas na chwilę i znowu wyłączają się, natomiast największy problem stanowi to iż zamiast pompować czynnik 15 atm. jest z tego co mówił mechanik jest niemal 30atm a w całej instalacji wszelakie przewody natychmiast puchną.
masz coś ze sterowaniem wentyaltorów. najpierw dwa się włączają przy załaczeniu klimy a potem cyklicznie na drugi bieg natomiast spręzarka ma cały czas chodzić. taka jest prawidłowa praca układu


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
szymlorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sie 09, 2006 22:20
Lokalizacja: wałbrzych
Kontakt:

Post autor: szymlorek » ndz cze 27, 2010 21:32

Po sprawdzeniu całego auta wzdłuż i wszerz 2 krotnym spuszczaniu czynnika z klimy wysłania do bosch service kompresora na rewizje z marnym skutkiem całość została ponownie poskładana bez efektu.

Jak się okazało po trzech tygodniach walki spaleniu uległ bezpiecznik drugiego biegu wentylatora .... :helm:

Dla wszystkich na przyszłość, warto na początek sprawdzić tak podstawowe rzeczy zanim wymieni się pół układu, za to teraz wszystko nowe czyste i sprawne chłodzi jak ta lala! :D


Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 345 gości