Samochód nie działa po zmianie świec.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Samochód nie działa po zmianie świec.

Post autor: zetnktel » czw cze 10, 2010 16:55

Dzisiaj chcialem dobrze i chcialem wymieniec swiece kable i kopulke i palec. No to swiece kupilem NGK.. w oryginale tez byly NGK.. takie same.. kable sa oryginalne VW, nowym nie zakladalem bo mi zle dal musze wymienic. palec zly nie pasuje, a kopulka pasuje.. ale po zmianie tego wszystkiego.. silnik ledwo co dziala.. strzela nie pracuje rowno.. a bylo idealnie. Pracowal tak jednostajnie, a teraz strzela pyrka.. ledwo co chodzi.. z tlumika szlo rowno powietrze a teraz przerywanie i jest back fire (nie wiem jak to sie po polsku mowi) ze strzela z tlumika, samochod sie caly trzesie jak nie wiem co. Prosze o pomoc, bo jestem zalamany.

Moze przewody na kopulke zle podlaczone ? Bo jak wymienialem z ojcem to sasiad przyszedl i mowi to tak to tak to tak, i popodlaczal.. moze ma ktos jakis schemat.. jak od silnika ma isc na kopulke ?

Bo jest X X X X.. na silniku.. to tu mam na 100% dobrze. I na kopulke wchodzi 5.. tego srodkowego sie pomylic nie da to wiadomo.. a jak ma isc reszta.. moze mi to ktos narysowac.. bo bym przeszedl i sprawdzil ? A moze jest kto z Lublina to bysmy sie umuwili ?
Obrazek
Ktory ma isc do ktorego ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 10, 2010 17:02

tak po chłopsku masz 4 podejścia do kopułki bo zapłon jest 1-3-4-2 wkoło,pierwszy tłok od strony pasków
przekładasz kable na kopułce do momentu aż zacznie pracować ok
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:07 przez norek111, łącznie zmieniany 3 razy.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw cze 10, 2010 17:08

norek111 pisze:tak po chłopsku masz 4 podejścia do kopułki bo zapłon jest 1-3-4-2 wkoło,pierwszy tłok od strony pasków
Mhm czyli jak dobrze zrozumiałem to ma być tak ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:08 przez zetnktel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw cze 10, 2010 17:11

pomyliłeś kolejność kabli w kopułce najlepiej będzie tak jak wykręcisz pierwszą świecę ustawisz 1 tłok (1 tłok jest od strony rozrządu) w Górnym Martwym Punkcie, wówczas palec powinien być mniej więcej ustawiony na cylinder kopułce. I podłączasz po kolei następne pamiętając ze kolejność zapłonu to 1-3-4-2 a palec w kopułce kręci się w prawo zgodnie z ruchem wskazówek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw cze 10, 2010 17:20

rysiektr pisze:pomyliłeś kolejność kabli w kopułce najlepiej będzie tak jak wykręcisz pierwszą świecę ustawisz 1 tłok (1 tłok jest od strony rozrządu) w Górnym Martwym Punkcie, wówczas palec powinien być mniej więcej ustawiony na cylinder kopułce. I podłączasz po kolei następne pamiętając ze kolejność zapłonu to 1-3-4-2 a palec w kopułce kręci się w prawo zgodnie z ruchem wskazówek
Mhm czyli źle sobie rozrysowałem.. tam gdzie 2 ma być 4 wg mojego rysunku.
Ok dzięki.. a jak mam ustawić tłok w górnym martwym punkcie ? Sory, że może takie laickie pytania ale od czegoś trzeba zaczynać, a w moim Goferku nic się prawie nie psuje to się nie robi.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 10, 2010 17:25

tak

[ Dodano: 10 Cze 2010 17:26 ]
max cztery podejścia do kopułki i musi palić :grin:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:28 przez norek111, łącznie zmieniany 3 razy.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw cze 10, 2010 17:30

norek111 pisze:tak

cztery podejścia i musi palić :grin:
Ok ok.. dzięki za pomoc.. zjem coś bo jeszcze nic człowiek nie jadł dzisiaj i pędzę do garażu.
Mam nadzieje,że to tylko to.. no bo co innego mogłoby być nie tak, skoro nic innego człowiek nie ruszał..

A jak będzie nadal zle to co ?
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:30 przez zetnktel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw cze 10, 2010 18:19

zetnktel pisze:A jak będzie nadal zle to co ?
następnym razem wymieniaj swiece POJEDYNCZO i pojedynczo zdejmuj kable :) unikniesz problemów :)

masz miec taką kolejnosc jak na rysunku wyzej , niekoniecznie w tym samym miejscu msz miec kabel od 1, 2,3,czy czwartego cylindra.. wazne jest, zeby sasiadami kabla spod 4 cylindra na kopułce były kable 2 ( z lewej ) 3 ( z prawej :) ) jak podepniesz 3 kable.. to ostaje Ci czwarty :) w wolne miejsce..
jezeli nie odpali.. to przepinasz CAŁOSC w lewo .. to znaczy wypinasz 4 i wpinasz tam gdzie teraz jest 2.. wypinasz 2 i wpinasz tam gdzie 1.. itd :) az do skutku :) w koncu zapali :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw cze 10, 2010 19:03

dzięki wszystkim za pomoc. :pub: Kolejność pomogła.. dwa kable były nie tam gdzie trzeba... teraz działa jak należy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości