sprawdzenie klimatyzacji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

sprawdzenie klimatyzacji

Post autor: Alvargo » czw kwie 22, 2010 10:56

Witajcie. Chcialem sie Was spytac czy jest jakis sposob zeby samemu sprawdzic czy szczelna jest klimatyzacja, bo napelnilem rok temu gazem i teraz juz nie mam, sprezarka sie zalacza bo czuje delikatny opor jak jade stala predkoscia.


Wiem ze moglbym podjechac na stacje zeby zapodali mi gaz z barwnikiem i wtedy bedzie widac ale moze jakos da sie to zrobic samemu....

dziekuje z gory za odpowiedzi



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw kwie 22, 2010 11:41

Alvargo pisze:Witajcie. Chcialem sie Was spytac czy jest jakis sposob zeby samemu sprawdzic czy szczelna jest klimatyzacja, bo napelnilem rok temu gazem i teraz juz nie mam, sprezarka sie zalacza bo czuje delikatny opor jak jade stala predkoscia.


Wiem ze moglbym podjechac na stacje zeby zapodali mi gaz z barwnikiem i wtedy bedzie widac ale moze jakos da sie to zrobic samemu....

dziekuje z gory za odpowiedzi
Jeżeli gazu w układzie coś jeszcze jest, i gdzieś ucieka to możesz sobie zrobić w spryskiwaczu rostwór wody z mydłem (spryskiwacz jak do mycia okien) i walić tym po wszystkich przewodach klimy i chłodnicy, jak zobaczysz gdzieś bąbelki to będziesz wiedział, że tam ucieka czynnik chłodzący.
Ale jeżeli gazu już nie masz, to najlepiej wpierw wpuścić azot do układu pod odpowiednim ciśnieniem i wtedy szukać, przy dużym ciśnieniu można też próbować na słuch, jak usłyszysz, że gdzieś syczy to masz odpowiedź.
Ostatnia opcja to napełnienie z kontrastem i szukanie wycieku w okularach pod ultrafiolet.



Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

Post autor: Alvargo » śr cze 09, 2010 18:27

Chcialem odświeży temat.

Otoz zeby samemu sprawdzic woda z mydlem to raczej nie da rady poniewaz weze od klimy wchodza w glab i nie skontroluje sie ich za bardzo, znaczy z wierzchu a pewnie gdzies tam glebiej nie dosiega sie. Chyba ze jakis jest inny patent to poprosze o niego :)

Wlasnie teraz jest taka akcja ze poprostu nie mam tam czynnika. Klima na pewno jest nieszczelna ale nie wiem gdzie.

Czy zostaje mi tylko zaklad diagnostyczny.

I jak kolesie maja mi to zrobic poprawnie zeby mnie nie oszukali.

Znaczy mniej wiecej czy musza najpierw wpuszczac azot czy cos tam zeby sprawdzic nieszczelnosc a dopiero po tym nabijac wlasciwie z czynnikiem.

Czy nie moga od razu nabic z czynnikiem i sprawdzic gdzie jest nieszczelna i zalatac to.



Awatar użytkownika
kornata_m
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob maja 31, 2008 13:15
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kornata_m » śr cze 09, 2010 18:48

tak ogólnie to chyba procedura na dobrej stacji do napełniania klimy wygląda tak:
-odsysanie czynnika który został
-kontrola szczelności
Gdy szczelna
-załadowanie odpowiedniej ilości czynnika z olejem
-koniec
Gdy nieszczelna
-załadowanie kontrastu i przegląd
-naprawa miejsca wycieku
-kontrola szczelności
i ewentualne nabicie, albo dalsze poszukiwania.
Jedź tam gdzie mają normalną stację do nabijania klimatyzacji, tam nie mają gdzie Cię oszukać bo maszyna w momencie wykrycia nieszczelności zatrzymuje całą (automatyczną) procedurę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości