Sprawdzę sondę Lambda woltomierzem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Sprawdzę sondę Lambda woltomierzem?

Post autor: stonefree » wt kwie 18, 2006 21:55

Czy podpinając do sondy lambda zwykły miernik uniwersalny mozna będzie w przyblizeniu okreslić jej stan?Jezeli tak,to w jaki sposób to zrobić?
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 11:20 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » wt kwie 18, 2006 22:16

kolega kiedyś sprawdzał miernikiem sonde i w przybliżeniu wuedział czy działa dobrze czy nie
wiem tylko że jedn kabel masa (np. nadwozie) a drugi impulsy ale jak dokładnie to nie potrafie powiedzieć


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » wt kwie 18, 2006 22:17

A teraz test za pomocą miernika napięcia stałego o zakresie najlepiej 2 Volty.
Z tego co jest mi wiadome w VW montowana jest sonda czteroprzewodowa:NIE WIEM JAK U CIEBIE białe przewody to grzałka, czarny jest przewodem sygnałowym i na tym przewodzie dokonujemy pomiaru, brązowy to masa. Po uprzednim teście wzrokowym montujemy sondę na swoje miejsce i delikatnie np. nożykiem do tapet usuwamy mały kawałek izolacji z przewodu czarnego. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy czyli ok. 80 stopni. I pomiar: "plusowy" przewód naszego miernika podłączamy w miejscu gdzie wcześniej usunęlismy izolację a "minusowy" przewód miernika podpinamy najlepiej do minusowej klemy akumulatora. Na biegu jałowym kiedy sonda jest wystudzona miernik będzie pokazywał stałe napięcie w zakresie 0,5 - 0,7 Volta. Podwyższamy obroty silnika na jakieś 2000 - 2500 obr/min przez 30 - 45 sek tym samym podgrzewając sondę. Jjeśli sonda lambda działa prawidłowo, skoki napięcia powininy mieścić się w zakresie od 0,2 do 0,85 V i cały czas będą oscylować w tym zakresie - podczas normalnej pracy rozgrzanej sondy napięcie nigdy nie będzie stałe, bo przecież sonda próbkuje, podając cały czas bieżące informacje do komputera o składzie naszej mieszanki. Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy.

Może ci to trochę pomoże



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 18, 2006 22:27

durbas pisze:Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy.
pod warunkiem że napięcie stoi w środkowej wartości napęcia ok 0,5V. Bo jak stoi blisko zera lub koło 1 V to jeszcze powodem może by z powodów jakichś innych uszkodzeń (poza sondą) podawanie bardzo ubogiej lub bardzo bogatej mieszanki

[ Dodano: Wto Kwi 18, 2006 10:36 pm ]
a woltomierz musi być szybki. Bo jak sonda bardzo sprawna to nie zdąży on pokazywać zmian napięcia, zobaczysz uśrednioną wartość (właśnie koło 0,45-0,5 V) i będziesz myślał że sonda padnięta a jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt kwie 18, 2006 23:35

Paweł Marek pisze:a woltomierz musi być szybki. Bo jak sonda bardzo sprawna to nie zdąży on pokazywać zmian napięcia, zobaczysz uśrednioną wartość (właśnie koło 0,45-0,5 V) i będziesz myślał że sonda padnięta a jest ok.
woltomierze za 15-20 zł odpadaja :)



marcinkam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 26, 2005 00:44
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: marcinkam » czw sty 04, 2007 22:38

Witam! nie wiem czy rozwiązałes swój problem ale ja mam podobny. założyłem już chyba 4 sonde lambda i wszystkie pokazują stała wartość w okolicach około 0,46 V i nie wiem co jest :/ narazie czekam na kolejke do mechanika żeby podłaczyc go do kompa



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt sty 05, 2007 00:26

marcinkam pisze:Witam! nie wiem czy rozwiązałes swój problem ale ja mam podobny. założyłem już chyba 4 sonde lambda i wszystkie pokazują stała wartość w okolicach około 0,46 V i nie wiem co jest :/ narazie czekam na kolejke do mechanika żeby podłaczyc go do kompa
miernikiem mierzysz ? jesli tak to pewnie nie nadaza za zmianami i podaje usredniony wynik



Awatar użytkownika
asmo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob sty 15, 2005 05:02
Lokalizacja: Běijing
Kontakt:

Post autor: asmo » ndz sty 21, 2007 16:19

ja mam u siebie sondę jedno przewodową i napięcie na niej to 9.4v, jakie powinno byc prawidłowe


http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » ndz sty 21, 2007 18:23

asmo pisze:ja mam u siebie sondę jedno przewodową i napięcie na niej to 9.4v, jakie powinno byc prawidłowe
http://www.ngk.de/Testy_dzia3ania.1344.0.html


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości