Sprawdzę sondę Lambda woltomierzem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Sprawdzę sondę Lambda woltomierzem?
Czy podpinając do sondy lambda zwykły miernik uniwersalny mozna będzie w przyblizeniu okreslić jej stan?Jezeli tak,to w jaki sposób to zrobić?
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 11:20 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.
kolega kiedyś sprawdzał miernikiem sonde i w przybliżeniu wuedział czy działa dobrze czy nie
wiem tylko że jedn kabel masa (np. nadwozie) a drugi impulsy ale jak dokładnie to nie potrafie powiedzieć
wiem tylko że jedn kabel masa (np. nadwozie) a drugi impulsy ale jak dokładnie to nie potrafie powiedzieć
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]
A teraz test za pomocą miernika napięcia stałego o zakresie najlepiej 2 Volty.
Z tego co jest mi wiadome w VW montowana jest sonda czteroprzewodowa:NIE WIEM JAK U CIEBIE białe przewody to grzałka, czarny jest przewodem sygnałowym i na tym przewodzie dokonujemy pomiaru, brązowy to masa. Po uprzednim teście wzrokowym montujemy sondę na swoje miejsce i delikatnie np. nożykiem do tapet usuwamy mały kawałek izolacji z przewodu czarnego. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy czyli ok. 80 stopni. I pomiar: "plusowy" przewód naszego miernika podłączamy w miejscu gdzie wcześniej usunęlismy izolację a "minusowy" przewód miernika podpinamy najlepiej do minusowej klemy akumulatora. Na biegu jałowym kiedy sonda jest wystudzona miernik będzie pokazywał stałe napięcie w zakresie 0,5 - 0,7 Volta. Podwyższamy obroty silnika na jakieś 2000 - 2500 obr/min przez 30 - 45 sek tym samym podgrzewając sondę. Jjeśli sonda lambda działa prawidłowo, skoki napięcia powininy mieścić się w zakresie od 0,2 do 0,85 V i cały czas będą oscylować w tym zakresie - podczas normalnej pracy rozgrzanej sondy napięcie nigdy nie będzie stałe, bo przecież sonda próbkuje, podając cały czas bieżące informacje do komputera o składzie naszej mieszanki. Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy.
Może ci to trochę pomoże
Z tego co jest mi wiadome w VW montowana jest sonda czteroprzewodowa:NIE WIEM JAK U CIEBIE białe przewody to grzałka, czarny jest przewodem sygnałowym i na tym przewodzie dokonujemy pomiaru, brązowy to masa. Po uprzednim teście wzrokowym montujemy sondę na swoje miejsce i delikatnie np. nożykiem do tapet usuwamy mały kawałek izolacji z przewodu czarnego. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy czyli ok. 80 stopni. I pomiar: "plusowy" przewód naszego miernika podłączamy w miejscu gdzie wcześniej usunęlismy izolację a "minusowy" przewód miernika podpinamy najlepiej do minusowej klemy akumulatora. Na biegu jałowym kiedy sonda jest wystudzona miernik będzie pokazywał stałe napięcie w zakresie 0,5 - 0,7 Volta. Podwyższamy obroty silnika na jakieś 2000 - 2500 obr/min przez 30 - 45 sek tym samym podgrzewając sondę. Jjeśli sonda lambda działa prawidłowo, skoki napięcia powininy mieścić się w zakresie od 0,2 do 0,85 V i cały czas będą oscylować w tym zakresie - podczas normalnej pracy rozgrzanej sondy napięcie nigdy nie będzie stałe, bo przecież sonda próbkuje, podając cały czas bieżące informacje do komputera o składzie naszej mieszanki. Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy.
Może ci to trochę pomoże
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pod warunkiem że napięcie stoi w środkowej wartości napęcia ok 0,5V. Bo jak stoi blisko zera lub koło 1 V to jeszcze powodem może by z powodów jakichś innych uszkodzeń (poza sondą) podawanie bardzo ubogiej lub bardzo bogatej mieszankidurbas pisze:Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy.
[ Dodano: Wto Kwi 18, 2006 10:36 pm ]
a woltomierz musi być szybki. Bo jak sonda bardzo sprawna to nie zdąży on pokazywać zmian napięcia, zobaczysz uśrednioną wartość (właśnie koło 0,45-0,5 V) i będziesz myślał że sonda padnięta a jest ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
miernikiem mierzysz ? jesli tak to pewnie nie nadaza za zmianami i podaje usredniony wynikmarcinkam pisze:Witam! nie wiem czy rozwiązałes swój problem ale ja mam podobny. założyłem już chyba 4 sonde lambda i wszystkie pokazują stała wartość w okolicach około 0,46 V i nie wiem co jest :/ narazie czekam na kolejke do mechanika żeby podłaczyc go do kompa
http://www.ngk.de/Testy_dzia3ania.1344.0.htmlasmo pisze:ja mam u siebie sondę jedno przewodową i napięcie na niej to 9.4v, jakie powinno byc prawidłowe
Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości