ciekawostka w działaniu klimatyzacji po wymianie czynnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

ciekawostka w działaniu klimatyzacji po wymianie czynnika

Post autor: for.est » pn cze 07, 2010 18:52

cześć

miałem obiekcje do działania swojej klimatyzacji (chłodziła, ale wydawało mi się, że za słabo) , a ponieważ czynnik nie był wymieniany bądź uzupełniany od co najmniej 2 lat, więc umówiłem się na wymianę..

przed wymianą temeratura na wylocie środkowej kratki, przy chłodzeniu na LO i prędkości wentylatora 4 kreski, to około 4-5 st, przy prędkości 1 kreski - 0-1 st
wymiana czynnika dała takie rezultaty:
odciągnięto z układu 395 gr czynnika i 1 cm3 oleju
załadowano 800 g i 10 cm3 oleju
analogiczne pomiary "po" dały wyniki
prędkość wentylatora 4 kreski, to około 6-7 st, przy prędkości 1 kreski - 3 st

i niech mi ktoś powie, czy tak jest dobrze - po wymianie nie uzyskuję już takich temperatur jak wcześniej?

ps. climatronic



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn cze 07, 2010 20:18

przed było prawidłowo, napełnili ci układ tym samym czynniekiem co był?



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » pn cze 07, 2010 20:26

układ został napełniony z machiny, takiego automatu FACOM'a
z rozmowy z pracownikiem wywnioskowałem, że machina odzyskuje czynnik i zapodaje go do jakiegoś swojego zbiornika głównego, z którego później napełniany jest od nowa układ w samochodzie



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn cze 07, 2010 20:55

u mnie od zera weszło dziś 750g + oleje i barwniki - temp na wyjściu (bieg 2) 1.5 stopnia - 6-7 stopni było na niecałych 500g
Moim zdaniem 3 stopnie to nieciekawy wynik - ktoś coś spartolił chyba - dlatego osobiście wole majstra który sam oglądnie i oceni, a nie podłączy automat, i będzie zgrywał wielkiego mechanika



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Re: ciekawostka w działaniu klimatyzacji po wymianie czynnik

Post autor: tom17 » pn cze 07, 2010 21:13

for.est pisze:przed wymianą temeratura na wylocie środkowej kratki, przy chłodzeniu na LO i prędkości wentylatora 4 kreski, to około 4-5 st, przy prędkości 1 kreski - 0-1 st
wymiana czynnika dała takie rezultaty:
odciągnięto z układu 395 gr czynnika i 1 cm3 oleju
załadowano 800 g i 10 cm3 oleju
analogiczne pomiary "po" dały wyniki
prędkość wentylatora 4 kreski, to około 6-7 st, przy prędkości 1 kreski - 3 st

i niech mi ktoś powie, czy tak jest dobrze - po wymianie nie uzyskuję już takich temperatur jak wcześniej?
dla mnie jest zastanawiające że przy 1/2 ilości czynnika miałeś takie temperatury bo powinny być raczej wyższe.
parametry które podajesz są ok jeżeli temperatura otoczenia była pow. 20st.C


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Re: ciekawostka w działaniu klimatyzacji po wymianie czynnik

Post autor: for.est » pn cze 07, 2010 21:41

tom17 pisze: parametry które podajesz są ok jeżeli temperatura otoczenia była pow. 20st.C
w czasie testów temperatura otoczenia wynosiła 23.5 stopnia
czy czynnik traci z czasem swoje właściwości i pomimo prawidłowej ilości może nie zapewniać wystarczającego chłodzenia?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn cze 07, 2010 21:42

for.est pisze:czy czynnik traci z czasem swoje właściwości i pomimo prawidłowej ilości może nie zapewniać wystarczającego chłodzenia?
raczej nie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt cze 08, 2010 08:54

Jak załadowali za dużo czynnika (powinno być 750 + olej) to klima nie będzie pracowac prawidłowo. sprężarka nie zrobi ciśnienia. Coś mało tego oleju, było i mało dodali.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 396 gości