[MK4] wymiana klockow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

urlich_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 22, 2010 09:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: urlich_82 » pn mar 22, 2010 10:55

Panowie nie trzeba żadnego specjalnego narzędzia.
Ja zmieniłem sam tylne klocki w MK4 bez wyciągania zacisku z samochodu za pomocą ścisku stolarskiego i klucza do odkręcania tarcz od szlifierki katowej, klucz pasuje jak ulał do dziur w tłoczku. Docisk na zmianę ściskiem stolarskim i obrót tłoczka kluczem od szlifierki kątowej to podstawa mojego wynalazku. Tłoczek chował się sprawnie i bez problemu. Trzeba tylko sprytnie zakładać klucz od szlifierki gdyż w pewnym położeniu tłoczka klucz złapie dwie dziury, a jak przekręcimy tłoczek to druga dziura nie bedzie w zasiegu klucza bo klucz bedzie blokowany przez zacisk hamulcowy. W takim przypadku ząb na kluczu trzeba włożyć tylko w jedna dziure na tłoczku a drugim zębem zawantować o krawedź tłoczka-u mnie to szło sprawnie. 1 minuta i tłoczek wciśniety. Polecam ten sposób!!! Za tydzien bede zminiał klocki z drugiej strony więc jak ktoś chce to mogę zrobic parę zdjęc jak to robie. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
zeusmobil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr gru 02, 2009 09:16
Lokalizacja: Mielec / Przecław

Post autor: zeusmobil » pn mar 22, 2010 15:01

kombinujecie ,ja wkreciłem tłoczek szczypcami do ściągania segerów,no i z tyłu sa te cholerne blaszki przy klockach,poza tym przyjena i łatwa robota :grin:


PUNKS NOT DEAD !!!

duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pn mar 22, 2010 16:48

urlich_82, zrób zdjęcia zawsze się przydadzą


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

musashi256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 22, 2010 11:56
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: musashi256 » pt kwie 09, 2010 19:18

urlich_82 pisze: Za tydzien bede zminiał klocki z drugiej strony więc jak ktoś chce to mogę zrobic parę zdjęc jak to robie. Pozdrawiam
Jeśli można, to ja poproszę. W ubiegły piątek zmieniałem klocki z tyłu z jednej strony, bo z drugiej już nie dałem rady (bez specjalnych narzędzi ani patentów).

Pozdrawiam.


Musashi Miyamoto (Amimotomuniemija)

Awatar użytkownika
liptoon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 17:50
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: liptoon » pn cze 07, 2010 15:27

Koledzy proszę o pomoc, które to śruby są do wykręcenia z tyłu MK4 aby wymienić tarcze oraz klocki? Na pewno te opisane jako "1", ale są jeszcze jakieś imbusy "?"
Obrazek



Awatar użytkownika
KoMaR245
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt kwie 14, 2009 17:26
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: KoMaR245 » pn cze 07, 2010 15:40

1 sruby 13
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 15:41 przez KoMaR245, łącznie zmieniany 1 raz.



mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Post autor: mizu » sob cze 12, 2010 23:00

zrobiłem dokładnie tak jak napisał urlich,
klucz do kątówki i zacisk stolarski.
poszło bezproblemowo :)
pzdr

[ Dodano: 12 Cze 2010 23:24 ]
liptoon, trzeba wykręcić oba imbusy
klucze 13 (po drugiej stronie są 15 - trzymają prowadnice po których porusza się ten cały aluminiowy element z tłokiem. nie trzeba ich ruszać.
u mnie jedna z prowadnic była zapieczona więc musiałem rozebrać



djgogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 20:24
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: djgogo » czw lip 01, 2010 09:50

Witam mam taki problem bo przy sciaganiu wyleciały mi klocki i blaszki które je trzymaja i nie wiem teraz jak maja być ułożone te blaszki proszę o pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 238 gości