Opel Astra 2 1,7TD 68KM - Montaz stożka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
istotą działania filtrów sportowych, stozków itp, jest dostarczenie wiekszej ilosci powietrza do silnika, co z kolei wyklucza lepszą filtracje powietrza, w przypadku seryjnych aut z turbiną montaż stożka czy sporotwej wkladki moim zdaniem nie da kompletnie nic, a skoro już rozumować w ten sposób to powinno sie wywalić też IC bo powoduje "wąskie gardło" w przeplywie powietrza. To co jest sensowne w przypadku silników wolnossących, nie musi być w doładowanych.adam-gda pisze:a jesli jest to doby filtr lepiej filtruje z zanieczyszczen niz seryjny
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Nie zrozumiałes mnie, skoro chcesz dać stożek do uturbionego auta to zakładam że chcesz coś przez to osiągnąć - bo jesli zakładasz go na sztuke to ok - bedziesz miał ładny stożek w aucie. Jesli chcesz coś osiągnac to moje pytanie brzmi CO??? Wieksze ciśnienie doładowania? Filtr stożkowy daje mniejszy opór powietrza niz standardowy filtr, znacznie wiekszy opór powietrza daje IC - czym wiekszy tym wiekszy opór - dlatego tez po wymianie IC na wiekszy podnosi sie cisnienie doładowania, aby zrekompensować straty.
Postaram sie napisać najprościej jak to mozliwe - stożek stosujemy w silnikach wolnossących - tam gdzie każdy gram powietrza jest na wagę złota, jak równiez w silnikach uturbionych - ale takich w których spręzarka chodzi juz na granicy swoich możliwości.
Stosowanie stożka w uturbionych silnikach td,tdi ma taki sam sens jak stosowanie IC w wolnossących dislach (choć w tym drugim przypadku wpłynie to na jego osiągi in minus)
Jestes w błędzie - IC zostosowany jest po to żeby poprawić to co psuje turbina w czasie spręzania powietrza - i tu mala ciekawostka IC znajduje sie ..... ZA turbiną i chłodzi powietrze doładowane. Stozek natomiast bedzie znajdował sie przed turbiną i jego wpływ na temperature powietrza za turbiną bedzie praktycznie zaden.slonko pisze:Jak myslisz po co fabryka wymyslila IC? Chyba z tego samego powodu dla ktorego dla stozkow robi sie zimny dolot. Jezeli jestem w bledzie to mnie popraw.
Postaram sie napisać najprościej jak to mozliwe - stożek stosujemy w silnikach wolnossących - tam gdzie każdy gram powietrza jest na wagę złota, jak równiez w silnikach uturbionych - ale takich w których spręzarka chodzi juz na granicy swoich możliwości.
Stosowanie stożka w uturbionych silnikach td,tdi ma taki sam sens jak stosowanie IC w wolnossących dislach (choć w tym drugim przypadku wpłynie to na jego osiągi in minus)
Przepływomierz o ile go masz, a także turbina jak filtr zacznie sie rozwarstwiać i jego elementy beda zasysane do układu dolotowego. Szczególnie niebezpieczne sa metalowe drucikislonko pisze:Nic w silniku nie dostanie po dupie? Stozek ma taka sama srednice jak rura dolotu powietrza do silnika.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 549 gości