WYKRĘCAJĄCA SIĘ (LUŹNA) SZPILKA POKRYWY ZAWORÓW

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
turek03
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 21:25
Lokalizacja: Pasłęk/Łukszty

Post autor: turek03 » ndz cze 06, 2010 14:03

jest taki klej do wklejania szpilek spróbuj na to


:D

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 14:13

Nie chcę kombinować z klejem tylko chcę to zrobić porządnie. Na klej to mozna sobie Opla poskładać a nie VW



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:13

szpilkę trzeba porządnie wkręcić w gniazdo. Można też dodać klej do gwintów tak jak kolega wyżej zasugerował.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:14 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 14:20

sas_gti pisze:szpilkę trzeba porządnie wkręcić w gniazdo. Można też dodać klej do gwintów tak jak kolega wyżej zasugerował.
Jak ją wkręcić??? Kręcę i wchodzi normalnie a po kilku obrotach zauważam że zaczyna się obracać w gnieździe.



Awatar użytkownika
turek03
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 21:25
Lokalizacja: Pasłęk/Łukszty

Post autor: turek03 » ndz cze 06, 2010 14:24

a może szpilka jest za krótka ja tak kiedyś miałem nie w samochodzie ale to jeden hu..


:D

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:27

szkoda ze nie napisales od razu, ze się obkręca.
Tak masz zerwany gwint.
Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować. (dać nową szpilkę i nakrętkę i masz nprawione profesjolnalnie)
- Rozwiercić gwint, wsadzić zwykłą śrubę (chyba tam jest 6mm) i dać od sposdu nakrętkę. (już nie będzie to szpilka)
-samo przegiwntowanie raczej już nie pomoże bo mówisz, że się szpilka obraca.

Szpilki wkręca się specjalnymi nasadkami lub sposobem tj nakręcasz dwie nakrętki i je do siebie kontrujesz a potem wkręcasz taką szpilkę.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 14:30

szpilka jest oryginalna. zamieniłem ją na śrubę to się okazało iż śruba się po 3 dniach sama wykręciła. a mozliwe by olej mi się lał bo zastosowałem nie taką uszczelkę pod pokrywę zaworów??? Pierowotnie miałem gumową oryg vw (ale sie zastarzała i zaczęła cieknąć), zamieniłem ją na korkową i po 15 000 skończyła zywot. Kupiłem uszczelkę gumową firmy Febi i od tego zaczeły się problemy z przeciekaniem - dzieki ciągłemu odkręcaniu pokrywy podejrzewam iż pojawiły się problemy ze szpilkami.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:33 przez Jajcek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:33

ŚRUBĘ I NAKRĘTKĘ OD SPODU???? Jak to możliwe ze sie samo wykręciło? Palcami dokręcałeś??



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 14:35

sas_gti pisze:ŚRUBĘ I NAKRĘTKĘ OD SPODU???? Jak to możliwe ze sie samo wykręciło? Palcami dokręcałeś??
Normalnie dokręciłem i trzymała ok a dziś ją dosłownie wyjąłem palcami taka luźna była. Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytanie



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:39

stary Ty mnie chyba nie rozumiesz.
Jesli dales na przelot śrubę a od spodu nakrętkę to jakim cudem się to odkręciło pytam sie ja Ciebie :) ? Palcami dokręcałeś?
Wkręcenie samej śruby to się niczym nie różni od wkręcenia szpilki. Jak masz uyebany gwint to i szpilka i śruba nie będą trzymały, logiczne.
Dlatego napisalem Ci zebyś rozwiercił otwór (usunął pozostałości giwntu), przez otwór w głowicy i pokrywę przełożył śrubę i skręcił to nakrętką OD SPODU.
Jajcek pisze:Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytanie
Nie wiem o co CI chodzi. Wiesz co to znaczy skontrować dwie nakrętki na szpilce?

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 14:40 ]
główny problem, żeby Ci pomóc to komunikacja z Tobą, bo takie uszkodzone gwinty się naprawia w 5 min.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 14:46

sas_gti pisze:stary Ty mnie chyba nie rozumiesz.
Wkręcenie samej śruby to się niczym nie różni od wkręcenia szpilki. Jak masz uyebany gwint to i szilka i śruba nie będą trzymały, logiczne.
Dlatego napisalem ci zeby rozwiercił otwór (usunął pozostałości giwntu), przez otwór w głowicy i pokrywę przełożył śrubę i skręcił to nakrętką OD SPODU.
Jajcek pisze:Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytanie
Nie wiem o co CI chodzi. Wiesz co to znaczy skontrować dwie nakrętki na szpilce?

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 14:40 ]
główny problem, żeby Ci pomóc to komunikacja z Tobą, bo takie uszkodzone gwinty się naprawia w 5 min.
My się chyba nie rozumiemy - mi się nic nie ukręciło w środku w otworze. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej woli. Wkręciłem śrubę bo myslałem iż może gwint w szpilce się zj... (chodź takie rzeczy powinny być widoczne). Efekt wkręcenia śruby jest identyczny jak przy wkręceniu szpilki. Pytam się tylko co teraz zrobić??? Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa. Co do kontrowania to nie jestem na tyle zielony by nie wiedzieć o co biega z kontrowaniem nakrętek
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:47 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:53

Jajcek pisze: mi się nic nie ukręciło w środku w otworze.
nie ? to czemu piszesz ze...
Jajcek pisze:Kręcę i wchodzi normalnie a po kilku obrotach zauważam że zaczyna się obracać w gnieździe.
Jak się obraca w gnieździe to znaczy, że skacze po gwincie.
Jajcek pisze:. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej woli
nie dziwne, że się wkręca palcami jak masz zorany gwint w otworze.
Jajcek pisze: Wkręcić o rozmiar większa szpilkę
juz o to pytales. Wieksza szpilka się tam nie wkręci, nie masz pojęcia o czym piszesz najwyraźniej. Jakim cudem śruba 7 mm ma się wkręcićw otwór 6mm? :bajer: Próba wkręcenia za dużej śruby doprowadzi do rosadzenia tego "ucha" .
Jajcek pisze:czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa
mozna tak zrobic ale nie trzeba, o czym pisalem. Najprosciej jest zrobić to na zwykłą śrubę i nakrętkę. Piszę to już chyba piąty raz ale wydajesz się tego nie zauważac. Podalem ci czarno na bialym na poczatku rozne sposoby. Przeczytaj na spokojnie, doklanie przemysl i wybierz sposob ktory Ci bardziej odpowiada.

Wiesz co rozmowa z Tobą jest trochę dziwna.
Ja ci piszę.....
sas_gti pisze:Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować.
A Ty na to....
Jajcek pisze:Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa?
Tak to se można latami gadać.....bez skutku.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » ndz cze 06, 2010 17:37

sas_gti pisze:
Jajcek pisze: mi się nic nie ukręciło w środku w otworze.
nie ? to czemu piszesz ze...
Jajcek pisze:Kręcę i wchodzi normalnie a po kilku obrotach zauważam że zaczyna się obracać w gnieździe.
Jak się obraca w gnieździe to znaczy, że skacze po gwincie.
Jajcek pisze:. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej woli
nie dziwne, że się wkręca palcami jak masz zorany gwint w otworze.
Jajcek pisze: Wkręcić o rozmiar większa szpilkę
juz o to pytales. Wieksza szpilka się tam nie wkręci, nie masz pojęcia o czym piszesz najwyraźniej. Jakim cudem śruba 7 mm ma się wkręcićw otwór 6mm? :bajer: Próba wkręcenia za dużej śruby doprowadzi do rosadzenia tego "ucha" .
Jajcek pisze:czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa
mozna tak zrobic ale nie trzeba, o czym pisalem. Najprosciej jest zrobić to na zwykłą śrubę i nakrętkę. Piszę to już chyba piąty raz ale wydajesz się tego nie zauważac. Podalem ci czarno na bialym na poczatku rozne sposoby. Przeczytaj na spokojnie, doklanie przemysl i wybierz sposob ktory Ci bardziej odpowiada.

Wiesz co rozmowa z Tobą jest trochę dziwna.
Ja ci piszę.....
sas_gti pisze:Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować.
A Ty na to....
Jajcek pisze:Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa?
Tak to se można latami gadać.....bez skutku.
Okazało się iz nie otwór jest zorany tylko gwint na szpilce (analogiczna sytuacja ze śrubą tylko nie zwróciłem uwagi). Masz rację iż wieksza szpilka nie wejdzie w otwór (to było głupie co chciałem zrobić). Wsadziłem nową niezoraną śrubę (odpowiadjącą długości szpilki) i dokręciłem mocno i narazie jest OK. Zobaczymy rano czy olej sie nie będzie sączył. Tak czy owak rano ide kupić do VW nową szpilkę (nie lubie półśrodków) i postaram się ją wkręcić
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 17:57 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 221 gości