Czujnik G180 - blad 01222

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcin_krk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:05
Lokalizacja: Stalowa Wola

Czujnik G180 - blad 01222

Post autor: marcin_krk » sob mar 27, 2010 16:16

Witam,

mam blad numer 01222 - Crash sensor side airbag: passenger side (G180)
28-00 Short to B+

Wyciagnalem fotel i dostalem sie do tego czujnika (tak mi sie przynajmniej wydaje).
Czy to moze byc on?
Obrazek

Co moze oznaczac opis tego bledu? Na podlodze jest bardzo wilgotno, wiec zapewne wilgoc dostala sie w okolice czujnika. Wysuszyc porzadnie czujnik, popsikac wtyki czujnika i te pod fotelem i powinno pomoc czy zrobic cos jeszcze?


Pozdrawiam.


...

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob mar 27, 2010 16:19

Tak to jest sensor bocznego airbagu :)
Spróbuj narazie wysuszyć, przeczyścić styki i może będzie dobrze :)
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 16:33 przez Fox_00, łącznie zmieniany 2 razy.



marcin_krk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:05
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: marcin_krk » pt kwie 09, 2010 18:13

Zamienilem miejscami czujnik kierowcy i pasazera i pokazuje blad czujnika G179, czyli kierowcy.
Zatem jesli dobrze dedukuje, to mam padniety czujnik, a kable sa ok.

Teraz pytanie za 100 punktow: taki sam jest w passacie, golfie, toledo, octavii itd.?


...

Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

czujniki zderzeń

Post autor: cruse » ndz cze 06, 2010 13:37

marcin_krk pisze:Zamienilem miejscami czujnik kierowcy i pasazera i pokazuje blad czujnika G179, czyli kierowcy.
Zatem jesli dobrze dedukuje, to mam padniety czujnik, a kable sa ok.
Podczepiam się pod te super ważne pytanie:
1) czy w takiej sytuacji wystarczy podmienić wadliwy czujnik zderzeń na inny o takim samym symbolu - w tym przypadku na 1J0 909 606 E / 5WK42520 ?

2) czy po tej operacji wymagane będą jakieś dodatkowe operacje ? (oczywiście poza wykasowaniem błędu np. VAG-COM 3.11-2 )

Bardzo potrzebna odpowiedz.


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz cze 06, 2010 13:47

wymiana na inny taki sam i kasowanie błędu.To wszystko.



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Post autor: cruse » sob cze 12, 2010 18:40

edzio pisze:wymiana na inny taki sam i kasowanie błędu.To wszystko.
@edzio;
czy kasowanie blędu można wykonać "zwykłym" interfejsem KKL i programem VAG-COM 3.12 - czy może niezbędne jest wykorzystanie specjalnego kabla,programu i procedury ?
z góry dzięki!


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz cze 13, 2010 05:41

również miałem ten sam kod błędu i mokrą wykładzinę i gąbkę pod nią, przedwczoraj zdjąłem listwę progową i bez wyjmowania fotela dostałem się do czujnika (fotela nie trzeba wyjmować), wymontowałem czujnik G180, wykładzinę podparłem aby był dostęp powietrza i świeciło sobie słoneczko na wtyczkę i podłogę. Auto wystawiłem wraz z czujnikiem na działanie promieni słonecznych w obecnych upałach i po 6 godzinach zmontowałem całość, skasowałem błąd Vagiem 311.2 N i od tej pory zero błędu i świecenia kontrolki poduszek, czujnik ma otworek w obudowie od strony wtyczki więc wilgoć miała którędy odparować :
ObrazekObrazek
Obrazek

przed zdjęciem listwy progowej trzeba oczywiście zdjąć poprzez podważenie i szarpnięcie nakładkę nad progiem z przedniego słupka (widać ją na przednim fotelu) ta nakładka wraz z nakładką progową ma zatrzaski więc nie trzeba nic odkręcać tylko podważyć i szarpnąć do siebie a zatrzaski same wyskoczą (nakładka progowa ma je takie same metalowe jak osłona wewnętrzna tylnej klapy.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 05:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 4 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz cze 13, 2010 08:31

cruse pisze:czy kasowanie blędu można wykonać "zwykłym" interfejsem KKL i programem VAG-COM 3.12
można
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 08:34 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości