[mk3] Jakie cisnienie w kolach?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 12, 2006 10:15

Tzn. naklejke na klapce paliwa mam, ale jest tam tylko zeby lac ON (diesel), nie ma tabeli z cisnieniami.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr kwie 12, 2006 10:20

Gitner pisze:Moze nie miec jesli klapka byla wymieniana.. co sie zdarza po dzwonkach..
No ja to wiem ;)
Sugerowalem tylko maverik, ze tomxor pewnie jej nie ma, bo maloprawdopodobne zeby mial i sie nie scial...



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » czw kwie 13, 2006 09:39

to ja sie podlacze pod temat

skad mam wiedziec jakie powinienem miec cisnienie w oponach jesli to nie sa te standardowe, czyli 185/60/14 (mam 175/65/14)?
czy roznica miedzy nimi jest tak mala ze moge zastosowac te same wartosci ciesnienia?


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » czw kwie 13, 2006 10:33

kolega na poczatku posta pytal o standard
"opony o profilu: 195/50 R15 82H - tyle na nich napisane"
tak wiec zasugerowalem sprawdzenie na klapce



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw kwie 13, 2006 10:39

maverik pisze:kolega na poczatku posta pytal o standard
"opony o profilu: 195/50 R15 82H - tyle na nich napisane"
tak wiec zasugerowalem sprawdzenie na klapce
No ja mam np u siebie na klapce podane cisnienie dla 2 rozmiarow:
195/50/R15
195/60/R14 na tych pomykam..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » czw kwie 13, 2006 10:47

a ja mam dokladnie ten rozmiar o ktorym pisze kolega 195/50/15 i takie mam opisane na klapce



tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

Post autor: tomxor » wt kwie 18, 2006 12:29

witam ponownie - nie bylo mnie w sieci jakis czas...

mam na klapce naklejke i rzeczywiscie sa opisane 2 typy opon, miedzy innymi 195/50 R15 82V

ja mam prawie identyczne tylko ze 82H a nie 82V - co oznacza H a co V?

cisnienia sa nastepujace na naklejce:
przod - tyl
2.3 - 2.1
2.6 - 2.8

pytalem po prostu jakie cisnienie, bo mam to H zamiast V i koles w serwisie opon jak zmienialem na letnie powiedzial ze przy tym profilu lepiej utrzymywac na max. czyli 2.6 - 2.8...
bzdury gadal?

poprosze jeszcze o koncowa wypowiedz do mojego posta - jasno i konkretnie - i zamykamy ten wątek:)



Awatar użytkownika
Kapsel_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 17:21
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: Kapsel_1 » wt kwie 18, 2006 12:38

H i V to indeks prędkości max

jak będziesz miał 2.8 bedziesz jeździł jak na kamieniach :bajer:

ja mam 205/45/16 i mam z przodu 2.2 a z tyły 2.5


J - do 100 km/h
K - do 110 km/h
L - do 120 km/h
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h


126p to była fuuraaaaaaa a teraz MK3 1.8 GT
next MK4 1.9 TDI
[b]Części do komputera, monitory drukarki itp. pisz co potrzebujesz[/b]

tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

Post autor: tomxor » wt kwie 18, 2006 12:49

to ile pompowac?
standard jak na naklejce 2.3 - 2.1 czy moze inaczej jak kolega 2.2 - 2.5? podajcie konkret prosze :) (pusty i zaladowany) - ja jestem laikiem... bo na razie rzeczywiscie jak na kamieniach + te dziury... ehhh



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » wt kwie 18, 2006 12:51

ja w TDI z przodu daje 2,1 a z tyłu 2,0



Awatar użytkownika
Kapsel_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 17:21
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: Kapsel_1 » wt kwie 18, 2006 12:53

nadmuchaj sobie 2.1 z przodu i 2.3 z tyłu i zobaczysz jak się jeździ. powinno być ok

zależy od tego jaki masz jeszcze profil opony


126p to była fuuraaaaaaa a teraz MK3 1.8 GT
next MK4 1.9 TDI
[b]Części do komputera, monitory drukarki itp. pisz co potrzebujesz[/b]

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt kwie 18, 2006 12:58

tomxor pisze:to ile pompowac? standard jak na naklejce
Tak

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt kwie 18, 2006 13:29

Ja przy tym profilu dalem z przodu 2.2, z tylu 2.0 (samochod bez obciazenia). Staram sie dawac na poziomie minimum lub nawet o 0.1 mniej, poniewaz miekkie opony lepiej amortyzuja nasze dziurawe drogi. W ten sposob nieco oszczedzam zawieszenie. Tak mi sie wydaje:)



Awatar użytkownika
Kapsel_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 17:21
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: Kapsel_1 » wt kwie 18, 2006 13:35

przy mniejszym ciśnieniu w oponach samochód więcej pali a ta oszczędność zawieszenia jest praktycznie niezauważalna moim zdaniem i takie podejście do sprawy mija się z celem.

przy ewentualnym wpadnięciu w dziurę (odpukać) może ci dobić do felgi i wtedy będzie większy kłopot


126p to była fuuraaaaaaa a teraz MK3 1.8 GT
next MK4 1.9 TDI
[b]Części do komputera, monitory drukarki itp. pisz co potrzebujesz[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości