Golf 4 2000r 1.4 16v nie pali na jeden cylinder
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 4 2000r 1.4 16v nie pali na jeden cylinder
Witam wszystkich forumowiczów mam rzadko spotykany problem z moim autem który na pewno nie jednemu by sprawił problem, mianowicie mam VW Golfa 4 z 2000r silnik 1.4 16v (;(:(:( wiem wadliwy silniczek) mój problem polega na tym ze auto pracuje tak jakby na 1 gar na wolnych obrotach trzepie go i słychać z rury wydechowej dziwny dźwięk tak jakby pyrkanie ten dźwięk jest z 1 sekundową przerwą. obroty silnika utrzymują się stale na tej samej wartości 850 i wogule nie falują. jak dodam gazu i przytrzymam to auto pracuje równo, nic nie szczela z rury i nim nie szarpie. wymieniłem w nim przewody, świece i cewkę i mój problem dalej nie zniknął wiec podpiąłem auto pod komputer i mi wyskoczyły 3 błędy jeden to P0300 przerywacz spalania rozpoznany, P0302 przerywacz spalania cylindra 2 rozpoznany i P0401 Recyrkulacja spalin za mały przepływu. wymieniłem też sonde bo była uszkodzona i problem nie zniknął myślałem że to wtrysk i zamieniłem z innego cylindra i problem dalej nie ustał. Zmierzyłem więc kompresje na cylindrze i się okazało że na 1 było 10at na 2->8,5(to ten nie działający cylinder) na 3->9,8 na 4->9,8. Rozebrałem wiec dzisiaj motor by popatrzeć co z tą kompresją i zauważyłem ze na tym cylindrze co nie chodzi jest rysa idąca na długości 1.2 całości cylindra wyczuwalna pod paznokciem a tłoki wyglądają tak jakby z jednej strony były poprzecierany dodam ze auto posiada nową głowice, wymienione panewki i nową pompę oleju najprawdopodobniej wcześniej było przegrzane. Czy taka kompresja ma wpływ na to że auto nie spala mieszanki właśnie na tym cylindrze? dodam ze auto na wyższych obrotach zachowuje się normalnie nie strzela i nie trzepie silnikiem. Czy spotkał się ktoś z takim problemem, pomóżcie. Czytałem na innych forach ze może być to spowodowane walniętym komputerem prawda to?
Dzisiaj ściągnąłem pierścienie z tłoków i w rowkach było pełno zapieczonego oleju dziurki w tłoku te co idą do smarowania pierścienia były pozatykane kupiłem nowe pierścienie w piątek złoże auto to napisze czy to było powodem tego że wypadał zapłon. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na co można by było zwrócić uwagę przed tym składaniem prosiłbym o napisanie. sprawdziłem dzisiaj kolektor ssący i jest szczelny uszczelki też były szczelne bo były na sylikonie także lewego powietrza na pewno nie dostawał. Na razie dziękuje za pomoc. Na pewno nie zostawię tego tak i będę się starał usunąć usterkę bo za dużo już w to auto zostało wtopionych pieniędzy i już dużo podejrzewam ze nie zostało choć kto wie.
Pierścienie już zakupiłem na wszystkie 4 cylindry rowki do były tak zasyfione ze tłok wogule smarowania nie miał. Posiadam jedną cewkę sprawdzałem ja i jest dobra podaje napięcie na ten cylinder stara tez była dobra ale jak zacząłem w nim grzebać to powiedziałem ze powymieniam wszystko byle usunąć usterkę najdziwniejsze jest to ze świece jak wyczyściłem i założyłem to opaliło ją tak jak inne i silnik normalnie na autostradzie osiągał wartość 140km/h i nic mu nie było nie trzepało nim zbierał się. A na wolnych obrotach to ten jeden cylinder wogule nie palił. Jutro będę skręcał, na wieczór podzielę się relacjami
to nie teoria tylko życie - opisywałem kiedyś własni e wymiany które dokonywałem na silnikach AKQ - oryginalnie nie wiedzieć czemu montowane są pierścienie składane , które po1 ,moment się zabijają nagarem, po 2 nowe nie wiem czemu al e albo się źle układają albo właśnie zabijają wypłukanym nagarem z silnika - w każdym bądź razie wiele przypadków było że zamiast poprawy w zmniejszeniu zużycia oleju było pogorszenie.k18t pisze:Mógł byś szerzej opisać swoją teorię? Czemu teraz zacznie chlać olej na pierścieniach do silnika 16v?
Żeby było jasne - to nie był mój pomysł żeby wsadzić inne niż zalecił producent tylko poleciał mi rozrząd i zmuszony byłem robić głowicę. Obok warsztatu gdzie planuj głowice i zmieniali mi zawory jest sklepik, który klientom warsztatu daje upust + no to zakup + pytanie faceta + dla siebie czy na sprzedaż. No to facet zaproponował od razu + dobierzemy z innego silnika bo pan przyjdzie ze olej żre. No i jak powiedział tak zrobiliśmy już w kilku silnikach i żaden nie bierze oleju
Witam auto skręcone problem taki sam jak wcześniej po skręceniu auto chodziło jakieś 3 minuty poprawnie równomiernie po zagrzaniu zaczęło robić to co wcześniej czyli błąd P0300 i P0302 co jeszcze może być przyczyną tego. Podpoiłem auto pod kapa temperatura przy jakiej załącza się wentylator to 98 stopni i zbija do 90 a na liczniku pokazuje cały czas 90 silnik bardzo jest rozgrzany można na mim jajka smażyć. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co możne być tego przyczyną???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 269 gości