ja będę miał z tyłu w mk2 ET 5 i zobaczę co sie będzie działo... a lekki negatyw chce dla wyglądu żeby felga ładnie grała z nadkolem... ja już załatwiam belkę tylna na próby i sie zobaczy... czy blaszki czy podkładki czy wyginanie... :green_fuck:Dj Darecki pisze:Tak to jest jak się wsadza koła o ET bliskim 0 lub na -
Negatyw kół
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wyginać musisz równo obie strony i zobacz sobie jak jest mocowany amortyzator do belki
dając błaszkę z tolerancją grubości gdzieś +-0.1mm zbieżność zostanie zachowana, trzeba do tego rozwiercić otwory w piaście tak by przy pochyleniu śruba mogła iść normamie prostopadle do mocowania i zrobić podcięcia na łby śrub bądź dać podkładki ścięte pod kątem pod śruby ale nie wiem czy wtedy łby śrub nie będą haczyć o tarcze
dając błaszkę z tolerancją grubości gdzieś +-0.1mm zbieżność zostanie zachowana, trzeba do tego rozwiercić otwory w piaście tak by przy pochyleniu śruba mogła iść normamie prostopadle do mocowania i zrobić podcięcia na łby śrub bądź dać podkładki ścięte pod kątem pod śruby ale nie wiem czy wtedy łby śrub nie będą haczyć o tarcze
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wyginanie to wogóle abstrakcja, bo tak jak w przypadku podkładek po wygięciu belki obniżenie będzie miało wpływ na zbieżność, czyli należało by ustalić jak docelowo belka będzie ułożona względem podłoża a później wygiąć ją z ogromną precyzją.PRUSAK pisze:dzis bede mial przed soba belke i z kumplem obczaimy rozne sposoby
Co do podkładek to tak jak pisał prospero507, teoretycznie dwie podkładki sprawdzą się tylko gdy belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, w innym wypadku dla prawidłowej zbieżności należy zastosować trzy podkładki, lub element zwiększający dystans między belką a piastą na trzech śrubach. Odnosząc się do rysunku, jeśli auto stoi na płaskim i belka ma kąt dodatni, to należy dać podkładki pod śruby 1, 3 i 4, gdzie najgrubsza będzie 3, trochę cieńsza 4 i najcieńsza 1 a suma grubości 1 i 4 powinna być równa grubości 3. To oczywiście uproszczony schemat gdzie śruby rozmieszczone są symetrycznie na planie kwadratu a jak wiemy śruby w piaście rozmieszczone są na planie trapezu. Więc jeśli zależy nam na perfekcyjnej zbieżności, należy jechać na geometrię z zapasem podkładek i dobierać do skutku.
PS. Nawet po ustawieniu zbieżności jadąc w zakręcie (na miękkim zawiasie) tylne koła będą minimalnie traciły zbieżność i skręcały w tym samym kierunku co przednie.
k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół
[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie
[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, to masz rację, ale spójrz na rysunek i wyobraź sobie, że teoretycznie (gdy z tyłu usiądzie jakaś gruba dziewczyna ) belka osiągnie kąt 15 stopni... Wtedy piasta obróci się w okół własnej osi względem podłoża i śruby już nie będą tam gdzie są.RasPL pisze:k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół
[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości