Negatyw kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PRUSAK
SAHARA PROJECT
SAHARA PROJECT
Posty: 410
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:44
Lokalizacja: Włocławek/Toruń

Post autor: PRUSAK » pt cze 04, 2010 11:08

Dj Darecki pisze:Tak to jest jak się wsadza koła o ET bliskim 0 lub na -
ja będę miał z tyłu w mk2 ET 5 i zobaczę co sie będzie działo... a lekki negatyw chce dla wyglądu żeby felga ładnie grała z nadkolem... ja już załatwiam belkę tylna na próby i sie zobaczy... czy blaszki czy podkładki czy wyginanie... :green_fuck:



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt cze 04, 2010 11:31

Wyginać musisz równo obie strony i zobacz sobie jak jest mocowany amortyzator do belki

dając błaszkę z tolerancją grubości gdzieś +-0.1mm zbieżność zostanie zachowana, trzeba do tego rozwiercić otwory w piaście tak by przy pochyleniu śruba mogła iść normamie prostopadle do mocowania i zrobić podcięcia na łby śrub bądź dać podkładki ścięte pod kątem pod śruby ale nie wiem czy wtedy łby śrub nie będą haczyć o tarcze


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
PRUSAK
SAHARA PROJECT
SAHARA PROJECT
Posty: 410
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:44
Lokalizacja: Włocławek/Toruń

Post autor: PRUSAK » sob cze 05, 2010 10:12

dzis bede mial przed soba belke i z kumplem obczaimy rozne sposoby
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 10:13 przez PRUSAK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » sob cze 05, 2010 13:22

PRUSAK pisze:dzis bede mial przed soba belke i z kumplem obczaimy rozne sposoby
Wyginanie to wogóle abstrakcja, bo tak jak w przypadku podkładek po wygięciu belki obniżenie będzie miało wpływ na zbieżność, czyli należało by ustalić jak docelowo belka będzie ułożona względem podłoża a później wygiąć ją z ogromną precyzją.

Co do podkładek to tak jak pisał prospero507, teoretycznie dwie podkładki sprawdzą się tylko gdy belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, w innym wypadku dla prawidłowej zbieżności należy zastosować trzy podkładki, lub element zwiększający dystans między belką a piastą na trzech śrubach. Odnosząc się do rysunku, jeśli auto stoi na płaskim i belka ma kąt dodatni, to należy dać podkładki pod śruby 1, 3 i 4, gdzie najgrubsza będzie 3, trochę cieńsza 4 i najcieńsza 1 a suma grubości 1 i 4 powinna być równa grubości 3. To oczywiście uproszczony schemat gdzie śruby rozmieszczone są symetrycznie na planie kwadratu a jak wiemy śruby w piaście rozmieszczone są na planie trapezu. Więc jeśli zależy nam na perfekcyjnej zbieżności, należy jechać na geometrię z zapasem podkładek i dobierać do skutku.
PS. Nawet po ustawieniu zbieżności jadąc w zakręcie (na miękkim zawiasie) tylne koła będą minimalnie traciły zbieżność i skręcały w tym samym kierunku co przednie.

Obrazek



Awatar użytkownika
NerVouS18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 19, 2009 18:26
Lokalizacja: ELW

Post autor: NerVouS18 » pn cze 14, 2010 17:00

PRUSAK, Daj znać co Ci wyszło z tego, i który sposób najlepszy.


Moje skromne GTI

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=395451[/url]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pn cze 14, 2010 19:10

k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół

[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » ndz cze 20, 2010 23:13

RasPL pisze:k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół

[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie
Jeśli belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, to masz rację, ale spójrz na rysunek i wyobraź sobie, że teoretycznie (gdy z tyłu usiądzie jakaś gruba dziewczyna :grin: ) belka osiągnie kąt 15 stopni... Wtedy piasta obróci się w okół własnej osi względem podłoża i śruby już nie będą tam gdzie są.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości