Golf 4 2000r 1.4 16v nie pali na jeden cylinder

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Golf 4 2000r 1.4 16v nie pali na jeden cylinder

Post autor: vanbasa4 » wt cze 01, 2010 21:40

Witam wszystkich forumowiczów mam rzadko spotykany problem z moim autem który na pewno nie jednemu by sprawił problem, mianowicie mam VW Golfa 4 z 2000r silnik 1.4 16v (;(:(:( wiem wadliwy silniczek) mój problem polega na tym ze auto pracuje tak jakby na 1 gar na wolnych obrotach trzepie go i słychać z rury wydechowej dziwny dźwięk tak jakby pyrkanie ten dźwięk jest z 1 sekundową przerwą. obroty silnika utrzymują się stale na tej samej wartości 850 i wogule nie falują. jak dodam gazu i przytrzymam to auto pracuje równo, nic nie szczela z rury i nim nie szarpie. wymieniłem w nim przewody, świece i cewkę i mój problem dalej nie zniknął wiec podpiąłem auto pod komputer i mi wyskoczyły 3 błędy jeden to P0300 przerywacz spalania rozpoznany, P0302 przerywacz spalania cylindra 2 rozpoznany i P0401 Recyrkulacja spalin za mały przepływu. wymieniłem też sonde bo była uszkodzona i problem nie zniknął myślałem że to wtrysk i zamieniłem z innego cylindra i problem dalej nie ustał. Zmierzyłem więc kompresje na cylindrze i się okazało że na 1 było 10at na 2->8,5(to ten nie działający cylinder) na 3->9,8 na 4->9,8. Rozebrałem wiec dzisiaj motor by popatrzeć co z tą kompresją i zauważyłem ze na tym cylindrze co nie chodzi jest rysa idąca na długości 1.2 całości cylindra wyczuwalna pod paznokciem a tłoki wyglądają tak jakby z jednej strony były poprzecierany dodam ze auto posiada nową głowice, wymienione panewki i nową pompę oleju najprawdopodobniej wcześniej było przegrzane. Czy taka kompresja ma wpływ na to że auto nie spala mieszanki właśnie na tym cylindrze? dodam ze auto na wyższych obrotach zachowuje się normalnie nie strzela i nie trzepie silnikiem. Czy spotkał się ktoś z takim problemem, pomóżcie. Czytałem na innych forach ze może być to spowodowane walniętym komputerem prawda to?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt cze 01, 2010 21:59

zanim rozebrales silnik to mogles sprawdzic szczelnosc kolektora ssacego pewnnie lewe powietrze lapie na 2 garze Te oringi na kolektorze ssacym lubia szwankowac



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » wt cze 01, 2010 22:08

jak będę skręcał to na nowych uszczelkach to zwrócę na to uwagę a czy wina po tej rysie i po tych przytartych tłokach może leżeć?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr cze 02, 2010 16:10

Moim zdaniem nie powinna ta rysa miec wplyw na to ale poskladaj i zobaczysz jak bedzie chodzic



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » śr cze 02, 2010 22:51

Dzisiaj ściągnąłem pierścienie z tłoków i w rowkach było pełno zapieczonego oleju dziurki w tłoku te co idą do smarowania pierścienia były pozatykane kupiłem nowe pierścienie w piątek złoże auto to napisze czy to było powodem tego że wypadał zapłon. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na co można by było zwrócić uwagę przed tym składaniem prosiłbym o napisanie. sprawdziłem dzisiaj kolektor ssący i jest szczelny uszczelki też były szczelne bo były na sylikonie także lewego powietrza na pewno nie dostawał. Na razie dziękuje za pomoc. Na pewno nie zostawię tego tak i będę się starał usunąć usterkę bo za dużo już w to auto zostało wtopionych pieniędzy i już dużo podejrzewam ze nie zostało choć kto wie.



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » śr cze 02, 2010 23:33

Sam wymieniałeś świece i kable? Masz tylko jedną cewkę czy cztery? Sprawdzałeś czy jest wogóle iskra na tym cylindrze?



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw cze 03, 2010 00:07

Ciśnienie minimalne w tym silniku to 7 atm,max 15 atm.Jeżeli miałeś zapieczone pierscienie to wymeń sobie na wszystkich cylindrach.Rowki w tłokach wyczyść za pomocą starego pierscienia.


Jacek

greg

Post autor: greg » czw cze 03, 2010 10:02

a pierścienie kup nie od silnika AKQ tylko innego nie 16V bo ci olej teraz zacznie chlać



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » czw cze 03, 2010 13:11

Pierścienie już zakupiłem na wszystkie 4 cylindry rowki do były tak zasyfione ze tłok wogule smarowania nie miał. Posiadam jedną cewkę sprawdzałem ja i jest dobra podaje napięcie na ten cylinder stara tez była dobra ale jak zacząłem w nim grzebać to powiedziałem ze powymieniam wszystko byle usunąć usterkę najdziwniejsze jest to ze świece jak wyczyściłem i założyłem to opaliło ją tak jak inne i silnik normalnie na autostradzie osiągał wartość 140km/h i nic mu nie było nie trzepało nim zbierał się. A na wolnych obrotach to ten jeden cylinder wogule nie palił. Jutro będę skręcał, na wieczór podzielę się relacjami



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw cze 03, 2010 14:14

Ja miałem podobnie tylko że w silniku 1,6.Potrafiło mi tak zarzucić świece olejem że jak jechałem na Święta Bożego narodzenia to myślałem że z autostrady w atowicach już nie zjade.Tak samo miałem zapieczone pierscienie.


Jacek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » pt cze 04, 2010 22:50

greg pisze:a pierścienie kup nie od silnika AKQ tylko innego nie 16V bo ci olej teraz zacznie chlać
Mógł byś szerzej opisać swoją teorię? Czemu teraz zacznie chlać olej na pierścieniach do silnika 16v?



greg

Post autor: greg » pt cze 04, 2010 23:17

k18t pisze:Mógł byś szerzej opisać swoją teorię? Czemu teraz zacznie chlać olej na pierścieniach do silnika 16v?
to nie teoria tylko życie - opisywałem kiedyś własni e wymiany które dokonywałem na silnikach AKQ - oryginalnie nie wiedzieć czemu montowane są pierścienie składane , które po1 ,moment się zabijają nagarem, po 2 nowe nie wiem czemu al e albo się źle układają albo właśnie zabijają wypłukanym nagarem z silnika - w każdym bądź razie wiele przypadków było że zamiast poprawy w zmniejszeniu zużycia oleju było pogorszenie.
Żeby było jasne - to nie był mój pomysł żeby wsadzić inne niż zalecił producent tylko poleciał mi rozrząd i zmuszony byłem robić głowicę. Obok warsztatu gdzie planuj głowice i zmieniali mi zawory jest sklepik, który klientom warsztatu daje upust + no to zakup + pytanie faceta + dla siebie czy na sprzedaż. No to facet zaproponował od razu + dobierzemy z innego silnika bo pan przyjdzie ze olej żre. No i jak powiedział tak zrobiliśmy już w kilku silnikach i żaden nie bierze oleju



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » pt cze 04, 2010 23:35

Czyli po prostu zamiana pierścieni na jednoczęściowe. Z jakiego silnika podchodzą? Nie wiesz czasem jakie są ori pierścienie w AZD 1.6 16v (golf MK4 2001)



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » sob cze 05, 2010 15:17

Witam auto skręcone problem taki sam jak wcześniej po skręceniu auto chodziło jakieś 3 minuty poprawnie równomiernie po zagrzaniu zaczęło robić to co wcześniej czyli błąd P0300 i P0302 co jeszcze może być przyczyną tego. Podpoiłem auto pod kapa temperatura przy jakiej załącza się wentylator to 98 stopni i zbija do 90 a na liczniku pokazuje cały czas 90 silnik bardzo jest rozgrzany można na mim jajka smażyć. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co możne być tego przyczyną???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 289 gości