mono motronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

timbervolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob mar 27, 2010 20:03
Lokalizacja: inowrocław

mono motronic

Post autor: timbervolf » śr cze 02, 2010 19:40

Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie dotyczace własnie tego układu zasilania a mianowicie ostatnio zaczał mi strasznie duzo palic Pb 95 jaka moze byc tego przyczyna jak to skorygowac naprawic?
Oraz drugie pyt. czy ten układ zasilania moze z powodzeniem byc zasilany LPG czy sa jakies przeciw wskazania?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr cze 02, 2010 20:17

Pod komputer, odczytać błędy i podejrzeć parametry.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 02, 2010 22:49

Najczęściej przyczyną jest padnięta sonda lambda. Co do gazu - nie powinno być żadnych problemów.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

pjk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
Kontakt:

monotronic

Post autor: pjk77 » czw cze 03, 2010 18:20

Mam gaz na monotrocniku (1.4 ABD). Jest naprawde OK!
Twoj problem to jak kolega napisal wyzej 90% sonda lambda. To ze na kompie nie bedzie kodu bledu nie oznacza, ze sonda jest 100% sprawna.

Pamietaj by nie zabierac sie za gaz z zepsuta benzyna, bo to zawsze konczy sie... bedziesz jak chlopiec do bicia - latac bedziesz od gazownika do mechanika!



timbervolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob mar 27, 2010 20:03
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: timbervolf » czw cze 03, 2010 21:53

nie no tyle to ja wiem kolego, że jesli chce sie włozyc gaz to bez dobrze chodzacym silniku na Pb nie ma co do tego podchodzic, ile kosztuje sonda i czy mozna ja samemu wymienic?



pjk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
Kontakt:

qwery

Post autor: pjk77 » pt cze 04, 2010 00:08

nie no jasne, jasne.

Dodam tylko, ze w trasie potrafie spalic 8l/100km jadac z przyzwoita predkoscia (tj. nie wleczac sie, byle mniej spalil). W miescie do 9-10 (duza zmiennosc). Moj gaz to I generacja!



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pt cze 04, 2010 00:44

Witam najpierw napraw benzyne a potem załóz gaz a gaz na jednopunkcie dobrze działa tylko najpiew ma być sprawna benzyna



timbervolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob mar 27, 2010 20:03
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: timbervolf » pt cze 04, 2010 18:06

kolego pjk77 ile wynosi cie przejechanie 100 km? na lpg i ile zapłaciłes za instalacje?



pjk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
Kontakt:

Post autor: pjk77 » sob cze 05, 2010 10:06

W trasie po terenie srednio gorzystym, dwie, trzy osoby z bagazem do 300 km (rekord to 320km! wlasnie we 3 os. + bagaze).
Srednio jadac z Przemysla do Krakowa droga e40, na ktorej najczesciej sie stoi albo jedzie 50 km/h - 280-290 km (250 km trasy + reszta po miescie).

Moj zbiornik miesci ok. 24,5 L gazu. Poniewaz ceny gazu wahaja sie od 1,8zl do 2,2 - reszte prosze policz sobie (srednio 50zl, czyli do 20zl za 100km).

Instalacja w 2002 roku kosztowala ok. 1200 zl. Jest to zwykla LOVATO.

Do tego:
- to jest maly silnik - nie katuje go obrotami rzedu 4 tys., bo to auto i tak szybciej niz 120-130 nie pojedzie.
- o gaz trzeba dbac - regeneruje reduktor co ok. 4 lata, regulacja nie wiecej niz 2 x rok
- benzyna musi byc OK, szczegolnie mapa wtrysku przygotowana na benzynie musi byc dobra (I generacja)
- tankuje dobry gaz typu Shell lub Orlen (szczegolnie na Shellu bardzo dobrze sie jezdzi)
- na gazie jest slabszy - glownie czuc przy przyspieszaniu, ale jak ktos wie kiedy w miescie depnac, kiedy zredukowac do dwojki czy trojki - wszystko OK

Jak widac nic za darmo - na gazie mozna jezdzic tanio, ale trzeba sie nauczyc, ze nie tankuje sie byle gow_na byle gdzie oraz nie ma sie ambicji bycia Kubica na polskich drogach.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob cze 05, 2010 12:04

pjk77 pisze:Do tego:
- to jest maly silnik - nie katuje go obrotami rzedu 4 tys., bo to auto i tak szybciej niz 120-130 nie pojedzie.
- o gaz trzeba dbac - regeneruje reduktor co ok. 4 lata, regulacja nie wiecej niz 2 x rok
- benzyna musi byc OK, szczegolnie mapa wtrysku przygotowana na benzynie musi byc dobra (I generacja)
- tankuje dobry gaz typu Shell lub Orlen (szczegolnie na Shellu bardzo dobrze sie jezdzi)
- na gazie jest slabszy - glownie czuc przy przyspieszaniu, ale jak ktos wie kiedy w miescie depnac, kiedy zredukowac do dwojki czy trojki - wszystko OK
ciekawe z tym 120-130... to chyba coś masz nie tak.... bo z tego co wiem to na benzynie jak i na gazie to on powinien iść jak jest wszystko sprawne 150-160... mój 1,3 w zeszłym tygodniu wyciągnął ponad 160 ale tylko po to żeby go przegonić...

co do benzyny to nie tak do końca ja miałem sprawną benzynę a jakos coś uszkodzili i ma problem z obrotami na benzynie

gdzie byś nie zatankował NIGDY nie bedziesz pewny co masz chyba że pracujesz przy tym i widzisz co leją do cysterny a potem do zbiorników
:helm:

[ Dodano: 05 Cze 2010 12:09 ]
timbervolf, sondę wymienisz sam najlepiej jak masz kanał chociaz są i tacy co bez kanału to robią a kupisz ją już do 100zł najzwyklejszą


passat b5 115KM AZM 2003r

pjk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
Kontakt:

Post autor: pjk77 » sob cze 05, 2010 13:17

Damian, mam na mysli normalne, rozsadne warunki drogowe. Rozbujac, to sie rozbujalem do 162 wedlug GPSu, a 168 wedlug licznika, ale to troche jak z czolgiem:D To auto przyspiesza wlasciwie do 100km/h, a jak chcesz wyzej, to trzeba dluzszego odcinka. Poza tym w Polsce nie ma sensu jezdzic wiecej, bo i to niebezpieczne, i radar co chwile, i wyskoczy ci jakis koles przed ciebie, zeby zaraz skrecic... a o dziurach, to juz nie wspomne.

Jesli chodzi o rozsadne jezdzenie, to mi szkoda katowac auta obrotami rzedu 5 tys. I paliwa tez mi szkoda, bo wtedy pali jak smok, a bez sensu jest rozbujac sie po to, by zaraz zwalniac.

jasne, ze leja co chca, ale na Orlenie i Shellu jeszcze sie nie zawiodlem. Na BP rowniez, ale na tym gazie auto jezdzi slabiej, wiec nie tankuje. Na pozostalych stacjach nie tankuje, a na przydroznych budkach niewiadomego pochodzenia to juz w ogole.

Co do gazownikow i uszkodzen przy zakladaniu gazu, to rowniez mialem na mysli sytuacje normalna. Wspolczuje, wszyscy wiemy jak pracuje wiekszosc gazownikow.

Dobra, ja mam tyle do powiedzenia, bo odbiegamy od pierwotnego pytania.



timbervolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob mar 27, 2010 20:03
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: timbervolf » sob cze 05, 2010 19:28

no dobra ale jesli to nie bedzie sonda lambda to 100 zł pójdzie w błoto. czyli najlepiej na początek na komputer? Damian3942 ale ty masz zapewne 16V?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob cze 05, 2010 22:09

heh ja mam 1.3 MPi :) tak najlepiej na komputer


passat b5 115KM AZM 2003r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 84 gości