Włącznik oświetlenia kabiny w drzwiach kierowcy w MK4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Włącznik oświetlenia kabiny w drzwiach kierowcy w MK4

Post autor: jarorlit » pn kwie 17, 2006 19:36

Witam wszystkich !!

W zwiazku z tym, ze jestem tu nowy chciałbym sie najpierw przestawić.
Mam na imię Jarek i mieszkam w Gdyni.
Od miesiąca jestem szczesliwym posiadaczem golfa IV TDI.

Ma z nim drobny problem.
Polega on na tym, ze przy otwarciu drzwi kierowcy nie zapala sie oświetlenie w kabinie (tylko w przypadku otwarcia drzwi kierowcy). Z tego co sie zorientowalem, to ów włacznik jest zamontowany w zamku. Czy ktos sie orientuje, czy mozna go jakos wymienic (naprawic), czy tez konieczna bedzie wymiana calego zamka?
Zbytnio by mi ta "awaria" nie przeszkadzała, gdyby nie to, ze ów włącznik nie aktywuje alarmu przy otwarciu drzwi....

Z góry dziekuje za pomoc !!
Pozdrawiam
Jarek



Awatar użytkownika
Mikołaj 11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mikołaj 11 » pn kwie 17, 2006 20:57




Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn kwie 17, 2006 21:28

naprawić nie naprawisz ale jeśli bedziesz chciał wymienic w ASO (ja tak zrobiłem) to koszt zamka ok.200zl wymiana ok.100zl z gwarancją na 2 lata.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pn kwie 17, 2006 21:39

Hmm, Dziekuje za odpowiedzi.
Spróbuje zlokalizowac diodę którą podają w poscie. Jak okaze się ze to włacznik w zamku to trudno...zostanie wizyta w ASO.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn kwie 17, 2006 21:45

też sie łudziłem ze to może dioda (cena w ASO 45zl)
ale jak znam zycie to jednak bedzie zamek!
podjedz do VW zeby zlokalizowali przyczyne
ja sie z nimi dogadalem ze samo sprawdzenie gratis



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pn kwie 17, 2006 21:59

W takim razie czy ktos sie orientuje czy zamek od Golfa V bedzie pasowal do IV? Wizualnie wydaje sie taki sam. Bo na allegro mozna kupic za 115 zł...



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn kwie 17, 2006 22:18

to nie jest ten sam zamek
kup nówke to bedziesz miał spokuj na dłuższy czas
one czesto siadają a dokladnie krańcówka która tam jest



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » śr kwie 19, 2006 14:28

Ostatnie Pytanie :))
Mógłby ktos z was mi powiedzieć jak zdjąć tapicerkę w drzwiach kierowcy? Jakos nie moge znależć na forum...
Na dole są trzy śruby. I co dalej??



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr kwie 19, 2006 14:55

I dalej zgodnie z instrukcjami poniżej... Pozatym jest już dużo postów na ten temat na forum.

Obrazek Obrazek

Powodzenia :grin:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt kwie 21, 2006 22:57

Problem w tym, ze moja wersja nie posiada wylacznikow podnoszenia szyb (ma reczne otwieranie). A pod panelem podnoszenia szyb, wg. instrukcji sa dodatkowe sruby mocujace tapicerke...
U mnie nie ma panelu i nie mam pojecia gdzie moga byc dodatkowe sruby...
Po wykreceniu dolnych calosc "gdzies" sie jeszcze trzyma.
Bede wdzieczny za pomoc jak ktos wie.
Moze cos zle szukam, ale nie moge znalezc na forum :-(



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob kwie 22, 2006 05:34

musisz rozpołowic uchwyt drzwi (ten którym ciągniesz drzwi by je zamknąć)
włóż w szczeline jakiś płaski wkrętak i ci odskoczy
w srodku tego uchwytu są dwie sruby



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » ndz kwie 23, 2006 21:32

kiss pisze:musisz rozpołowic uchwyt drzwi (ten którym ciągniesz drzwi by je zamknąć)
włóż w szczeline jakiś płaski wkrętak i ci odskoczy
w srodku tego uchwytu są dwie sruby
Dokładnie tak jak kolega pisze jak niemasz elektryki to szukaj śrub w rączce... :grin:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

stiw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt paź 25, 2005 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: stiw » ndz kwie 23, 2006 22:27

jest jeszcze jedena śróbka w okolicy lusterka



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt kwie 28, 2006 15:18

PROBLEM ROZWIĄZANY

Uszkodzona dioda !!

Jednoczesnie chcialem sie podzielic spozrzezeniami, jako, ze troche znam sie na elekronice, otóz:

Uzyta dioda w plastikowej obudowie to typowa dioda prostownicza typu 1N4001.
wytzrymuje prad max 1A. Czyli zarówkę 12 W. Jako, ze zarowka uzyta w oswietleniu kabiny jest slabsza (o ile pamietam 5 W) teoretycznie wszytko ok. Ale zarowka przy wlaczeniu, przez ulamek sekundy, zanim jeszcze wlokno zarowki jest zimne pobiera kilka, kilkanascie rzy wiecej.czyli taka zarowka 5 W moze przez ulamek sekundy pobierac nawet 3-5 A !! I dlatego siada....

Uwazam, to za fuszerkę Volkswagena w MK4.

Wstawilem samodzielnie diode typu BYP680, ktora tym sie rozni, ze wytrzmuje 5 A pracy ciąglej. I jestem pewien ze nie przepali sie !!!

Szkoda wydawac 45 zł na oryginal !!!

Jesli to mozliwe to prosilbym nmoderatora o wystawienie tej wiadomosci, bo uwazam to za cenna informacje )

POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE ZA POMOC !

[ Dodano: 28 Kwi 2006 15:09 ]

Przez diodę płynie prąd 2,2 Amper. Wynika on ztego, ze przy otwarciu drzwi kierowcy palą sie trzy żarówki na pofitówce, plus w drwiach ostrzegawcze. W sumie 5 żarówek !!
A dioda uzyta w oryginale, czyli 1N4001 wytrymuje prąd 1 Amper.

NIC DZIWNEGO, ZE SIE SZYBKO PRZEPALA.
Przestrzegam wszytskich przed wymianą w ASO.
Radze samemu, alebo z pomoca elektonika ją wymienic na jakis mocniejszy typ, np tak jak ja na BYP680 (5 amper).


Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 258 gości