Witam,
wczoraj jechałem z Piotrkowa do Łodzi autostradą na piątym biegu około 100 km/h i nagle zaczęły mi skakać obroty o jakieś 500 w górę i dół. Przejechałem tak z jeden kilometr i się zatrzymałem bo zaczęło coraz bardziej skakać i trochę szarpać. Niestety pod maską wszystko było w porządku i nic nie byłem w stanie zrobić. Dojechałem więc do domu jadąc po poboczu. Auto kiepsko reagowało na gaz. Zachowując się czasami tak jakbym tego gazu wogóle nie wciskał. Bardzo szarpał, dopiero jak się udało wskoczyć na jakieś 4000 obrotów to jakoś jechał. W samochodzie śmierdziało trochę niespalonym paliwem. Udało mi się jakoś dojechać do kolegi, który ma bardzo podobny silnik, bo PF. Przełożylismy świece i przewody WN od niego do mnie, ale nic to nie dało. Jak kręciliśmy silnikiem z wyjętymi świecami to nie było charakterystycznej mgiełki, tylko parę kropel benzyny. Podejrzewamy, że to coś z pompą paliwa(która w sumie od początku dziwnie pracowała - piszczy), filtr paliwa albo coś z wtryskami. Dodam jeszcze, że resetowałem komputer i też nic nie pomogło. Kopułkę i palec wymieniłem jakiś miesiąc temu. Stara w sumie działała, czy warto zamienić na chwilę na starą kopułkę i palec. Czy to może być przekaźnik od pompy?
Co i jak sprawdzać?
Odpaliłem go dziś i nagrałem pracę silnika. Na biegu jałowym wcisnałem gaz na maxa, a on się tak zachowuje:
[youtube][/youtube]
Mój silnik to 1.8 8V PB
Dzięki za pomoc.
skaczące obroty. silnik 1.8 8V PB 112 PS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ja też tak myślę, masz chyba dwie pompy w baku i pd podłogą.jarnes pisze:Podejrzewamy, że to coś z pompą paliwa(która w sumie od początku dziwnie pracowała - piszczy), filtr paliwa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- jarnes
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
- Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
- Kontakt:
no wiem właśnie, że są dwie. Ale teraz zagadka jest taka, jak zdiagnozować która?
[ Dodano: 03 Cze 2010 17:47 ]
aha, i jeszcze mam pytanie czy u mnie w golfie, to jest rocznik 88, jest wejście diagnostyczne, żeby podłączyć komputer?
[ Dodano: 04 Cze 2010 09:42 ]
Nikt nie ma pomysłu?
[ Dodano: 03 Cze 2010 17:47 ]
aha, i jeszcze mam pytanie czy u mnie w golfie, to jest rocznik 88, jest wejście diagnostyczne, żeby podłączyć komputer?
[ Dodano: 04 Cze 2010 09:42 ]
Nikt nie ma pomysłu?
mój GTI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
- jarnes
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
- Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
- Kontakt:
a może ktoś powiedzieć który przekaźnik odpowiada za pompę paliwa?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/204 ... 5067e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/204 ... 5067e.html
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 15:07 przez jarnes, łącznie zmieniany 3 razy.
mój GTI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Rozpiska przekaźników jest na forum, masz stary typ instalacji do sierpnia 89 pod takim rocznikiem szukaj. Pobieżne sprawdzenie pompy to podanie napięcia na krótko, posłuchanie, ew. odpięcie weża wylotowego do naczynia i patrzenie czy pompuje, a dokładnie tylko manometrem. Pierwsza pompa w baku daje 0,25, druga powyżej 3 barów.
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 17:54 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- jarnes
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
- Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
- Kontakt:
Wczoraj auto samo się naprawiło, nagle przestało szarpać i zaczęło chodzić normalnie. Zacząłem nim jechać i po jakimś kilometrze znów zaczęło szarpać, ale przygazowałem go mocno i przestało. Wymieniłem filtr paliwa i przejechałem jakieś 30 kilometrów bez żadnego szarpnięcia czy wachnięcia obrotów. Czy to mogła byc wina filtra? Czy warto coś jeszcze wymienić, żeby mi nie zrobił niespodzianki w trasie?
mój GTI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 346 gości