Problem z kreceniem tłoczkiem hamulcowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Problem z kreceniem tłoczkiem hamulcowym

Post autor: olo244 » śr cze 02, 2010 22:11

WItam. Dzis zajołem sie wymiana klockow hamulcowych z tyłu w moim mk4. Z jednej strony wszystko poszło gładko lecz z drugiej mam duży problem z tłoczkiem ponieważ.. Nie moge go obkrecac w prawo.. Początkowo szedł bardzo opornie ale obkrecał sie lecz w pewnej pozycji opór stał sie bardzo duzy i w tej chwili krecenie nim jest prawie nie mozliwe a gdze jeszcze wciskanie.. :grrr: prosił bym o szybką pomoc!!! z góry dziekuje..
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 22:19 przez olo244, łącznie zmieniany 1 raz.



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » śr cze 02, 2010 23:23

To spróbuj teraz go wykręcic albo za pomocą cięgna hamulca ręcznego wypchnąc. Może jak kilka razy wciśniesz i wyciągniesz ten tłoczek to się rozchodzi i w końcu wejdzie do końca. Ja to wciskam go za pomocą ściągacza mam taki akurat pasujący. Zapieram go za jarzmo i ściskam(wkręcam) a do obrotu tłoczka to pasuje klucz od kątówki (nakrętki tarczy). wciśnięcie tłoczka nie zajmuje nawet 5 min.



olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: olo244 » czw cze 03, 2010 09:26

tez wpadłem na ten pomysł wczesnie...

poczatkowo zapowiadało sie obiecujaco.. tłoczek troche wyszedł i zaczoł sie obkrecac bez problemy niestety po chwili w tej samej pozycji co wczesniej zaczoł wystepowac bardzo duzy opor przy czym tłoczek sie nie schował nawet o ta długość która została wypchany..



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » czw cze 03, 2010 09:29

To niestety pewnie będziesz musiał wyjąc tłoczek i zobaczyc co tam jest nie tak. A hamulec ręczny działał poprawnie?



olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: olo244 » czw cze 03, 2010 09:34

Tak. Z hamulcem recznym nie było wiekszego problemu i działa poprawnie..



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » czw cze 03, 2010 09:40

To trochę to dziwne ze nie chce się wkręcic, a może gumka na tłoczku nie pozwala Ci nim kręcic? Jeśli to nie ona to pewnie tylko wyjęcie tłoczka może wyjaśnic sprawę.
To tobie nie idzie kręcic tłoczkiem czy kręcic możesz ale on się nie chowa?



olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: olo244 » czw cze 03, 2010 09:43

nie idzie nim kręcic.. po tym jak go wypchałem lekko zrobiłem nim nie cały obrot i znów nie da sie nin za brdzo krecic.. a jesli chodzi o gumke na tłoczku to w jakiej sytuacji nie pozwalała by ona na obrót tłoczkiem??



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » czw cze 03, 2010 09:47

Ja również miałem problem z wkręceniem tłoczka, ale jak zacząłem jednocześnie go wciskać i obracać w prawo to z oporami, ale powoli się wkręcił. Skoro na początku wkręcał się to powinien to zrobić do końca.


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » czw cze 03, 2010 09:48

To pewnie musisz go wyjąc i może będzie coś widac co to blokuje. Tylko potem będziesz musiał odpowietrzyc te koło.



olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: olo244 » czw cze 03, 2010 09:49

Dziś bede z nim wałczył i mam nadzieje ze sie uda :D dam znac jak poszło..



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » czw cze 03, 2010 09:49

Najlepiej jest ściągaczem go nacisnąc (aby był napięty) i wtedy nim kręcic.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 03, 2010 10:03

do kręcenia tłoczkiem używam klucza od fleksa i nigdy mnie nie zawiódł


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

olo244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 02, 2010 22:03
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: olo244 » czw cze 03, 2010 21:30

wszystko prawie juz zrobione.. niestety tłoczka nie dało sie obkrecac wiec zdemontowałem cały zacisk i po wykreceniu tłoczka okazało sie ze nazbiorealo sie na nim dużo wszelakich smieci jak kurze itp.

Po wyczyszczeniu tloczka i zacisku klopotliwe było jedynie załozenie gumki ochronnej na rant zacisku.. Wkrecenie przeczyszczonego tłoczka nie zajeło nawet minuty..

Jutro zostało odpowietrzec tylko układ hamulcowy :)

Dzieki wszystki za rady a szczególnie KAROL 84



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » czw cze 03, 2010 23:43

Spoko
Chyba właśnie po to jest to forum sam jak czegoś nie wiem to staram się na nim znaleśc poradę.

[ Dodano: 03 Cze 2010 23:50 ]
A do odpowietrzania to najlepiej użyj wężyka przezroczystego fi 6mm i długości najlepiej ok 2m. Załóż na odpowietrznik i odkręc go. Wtedy będziesz widział kiedy bąble przestaną iśc. Takim sposobem to ja nawet sam odpowietrzam bez niczyjej pomocy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 205 gości