jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??

Post autor: orson06 » ndz maja 30, 2010 19:25

siemka.
ostatnio po odpaleniu slychac stukanie w silniku. w miare rozgrzewania sie temp silnika stukanie cichnie, ale nie całkowicie, przy temp 90 st dalej delikatnie slychac pukanie. na wraz ze wzrostem obrotów czestotliwosc zwieksza sie. jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 30, 2010 19:31

panewki czy sworznie tłoków robią sie głośne przy dodawaniu gazu, zwłaszcza nagle z niskich obrotów pod obciazeniem ( na zbyt wysokim biegu w stosunku do prędkości)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: orson06 » ndz maja 30, 2010 19:44

ale zawory tez stukaja jak zwiekszy sie obroty??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz maja 30, 2010 19:51

Inne jest źródło dzwięku przy osłuchiwaniu i sam dźwięk. Panewki dają trochę głuchy dźwięk z dołu silnika. Hydropopychacze to metaliczne walenie pod pokrywą zaworów. Dzwięk panewek może się pojawiać przy przegazowaniu lub obciążeniu silnika.



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: orson06 » ndz maja 30, 2010 20:00

mam pytanie jaki bylby koszt naprawy tych panewek?? jezeli okazalo by sie ze to to..

[ Dodano: 30 Maj 2010 20:09 ]
a mozna jeszcze jakos sprawdzic-tzn np mierzac sprezenie w silniku lub jakis inny sposób??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz maja 30, 2010 20:24

orson06 pisze:a mozna jeszcze jakos sprawdzic-tzn np mierzac sprezenie w silniku lub jakis inny sposób??
Raczej średnio, nadmierny luz na panewkach nie ma bezpośredniego wpływu na kompresję. Co prawda w takim silniku nie spodziewałbym się kompresji jak z fabryki ale nie można przez to zbytnio orzec. DObry mechanik powie Ci co wali.

Koszty trudno ocenić, zwłaszcza robociznę bo tu dużo zależy od warsztatu, z resztą można takie spotkać co nie chcą w takie rzeczy się bawić. Dużo zależy też od ogólnego stanu silnika. Jeśli będzie trzeba pojechać kapitalkę to znacznie wzrośnie, niektórzy robią tzw szwedzki remont, wymiana panewek i tyle. Trzebaby sprawdzić kompresję przy okazji, jak mechanik wybebeszy wał okaże się jak wygląda, czy konieczny szlif itd. Ogólnie tanio nie będzie. Jeśli natomiast to hydropopychacze to koszt będzie znacznie niższy.



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: orson06 » ndz maja 30, 2010 21:57

to juz chyba lepiej nowy silnik??a wymiana samych panewek nie jeste najlepszym rozwiazaniem??

[ Dodano: 31 Maj 2010 20:40 ]
a wymiana samych panewek cos da?? w sumie jak narazie oleju nie bierze. chodzi ładnie (oprocz tego delikatnego tykania) ładnie sie zbiera odpala od pierwszego itd. to mozna wtedy tylko panewki wymienic?i jaki kostz do AEX-a??

[ Dodano: 02 Cze 2010 21:44 ]
siemka. dzis w koncu po wymianie zlaczki tlumika moglem spokojnie posluchac tego odglosu. i tak:
powyzej 2000 obrotów nie slysze tego, na zimnym slychac mocniej natomiast na cieplym juz mniej, mechanik ktory robil zlaczke mowi ze wlasnie to moze byc popychacz bo jak gazowal to cichlo natomiast na biegu jalowym i tak do 1900 obrotow slychac.
i jeszcze robilem tak ze na 5 biegu przy predkosci 50 km wciskalem gaz i nie slyszalem zeby bylo mocniej niz zawsze.
wiec jak sadzicie po objawach??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości