Bierze duuuużo oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wielas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lip 06, 2009 12:17
Lokalizacja: Małaszewicze

Bierze duuuużo oleju.

Post autor: wielas » ndz maja 30, 2010 13:01

Witam serdecznie posiadam Golfa 3 Gti 8v,

gdy go kupiłem brał sporo oleju jakieś 2l na 1000km, wymieniłem uszczelniacze i przez pół roku miałem spokój nie brał nic, teraz zaczeła się jakaś masakra bierze mi ogromne ilości oleju, niema żadnych wycieków, bierze jakieś 1l na 300km, czy ten silnik już się do niczego nienada ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz maja 30, 2010 13:07

wielas pisze:bierze jakieś 1l na 300km, czy ten silnik już się do niczego nienada ?
Jak pierścienie pompują olej to nie ma się co dziwić że olej szybko znika.
Skoro uszczelniacze wymienione, a wycieków nie ma to chyba nie ma innej opcji.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 30, 2010 13:18

wielas, złotej recepty nikt nie poda, zanim nie przediagnozujesz silnika. Niewykluczone że winne sa tylko wyrobione prowadnice zaworów i dlatego na tak krótko pomogła wymiana gumek. Niewykluczone że problem jest na uszczelnieniu tłok cylinder, tu bez robiórki silnika nic się nie da powiedzieć. Problem z decyzją jest tym trudniejszy ze używany silnik 2E kosztuje 700-800 złotych czyli tyle ile wyniósłby remont samej glowicy. Niektórzy się nie patyczkują, zmieniają silnik i ryzyk fizyk jednak zwyykle sie udaje.
Ja bym rozebrał silnik przed podjęciem decyzji, zrób sobie pomiar ciśnienia sprężania plus próba olejowa przed ew. rozbiórką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » ndz maja 30, 2010 15:02

Stawiałbym na prowadnice zaworowe. Jak odpalasz autko po dłuższym postoju to zostawia smuge dymu za soba? jezeli tak to głowica, jezeli nie dymi przy odpaleniu to pierscienie. pozdro



wielas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lip 06, 2009 12:17
Lokalizacja: Małaszewicze

Post autor: wielas » ndz maja 30, 2010 19:37

CZyli jednym słowem nie opłaca się tego robić, tylko z drugies strony kupując używany silnik za 800 zł też niema pewności w jakim on jest stanie.
Jeszcze takie pytanko do tej pory lalem mobila 10w40 lecz troche mi się to nie opłaca i myślę żeby zmienić na mineralny, jaki olej polecacie ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 30, 2010 19:44

jaki chcesz przecież to bez znaczenia w tej sytuacji. Czy się opłaca czy nie to napisałem ci wyżej - bez diagnozy nieda się powiedzieć. Takie potężne branie oleju musi wynikać z usterki którą dośc łatwo bedzie określić. Wstawiasz auto do mechanika, w przypadku jesli stwierdzicie że naprawa się nie opłaca, to auto już ma wyjęty silnik i czeka u mechanika na używany silnik który firmą spedycyjną dociera za dzień najdalej dwa. Tak jest najprościej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » ndz maja 30, 2010 20:28

Mój tez brał olej, a na końcu nawet wyciek był... Tylko ja zrobiłem odwrotnie do tego, co napisał Paweł Marek, czyli remoncik. Koszta ogromne, powiedzmy, że za części i naprawę kupiłbym trzy silniki 2E, ale chciałem mieć pewność, że wszystko będzie teraz w porządku.
Jeżeli jednak nie dysponujesz odpowiednią kwotą, to najlepeij będzie kupić inny silnik. Ale najpierw do mechanika z nim i będziesz wiedzieć, co tam się dzieje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości