Adaptacja w AEX - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Adaptacja w AEX - problem

Post autor: S1BART1 » pt maja 02, 2008 18:44

Witam kolegow i kolezanki
mam taki problem z golfikiem(VW Golf III 1.4 AEX z 96r.)-niemoge zaadaptowac przepustnicy Przed adaptacja chcialem skasowac bledy ale ciagle zostaje jeden 01087 -Basic setings not performe 16-00 Signal out specification
Po probie adaptacji yskakuje nastepny blad 01087 Basic setings not performed 35-00
Po zapaleniu samochodu wyskakuje jeszce jeden blad 00533 Idle speed 09-00 Adaptation limit surpased

Prosze o jakies porady
Gdzie szukac przyczyny braku mozliwosci zaadaptowania przepustnicy
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 18:47 przez S1BART1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt maja 02, 2008 23:33

Tak się często dzieje, kiedy adaptacja jest przeprowadzona niefachowo lub przepustnica jest brudna. Najpierw trzeba dokładnie umyc przepustnicę. Następny krok, to wykasowanie pamięci w polu adaptacji wpisac 00 zapisac i zatwierdzic. Sygnał poza zakresem wyskakuje kiedy mechanizm przepustnicy napotyka jakąś "przeszkodę" przy wykonywaniu ruchów adaptacyjnych często jest to brud a często za ciasna linka, która musi "wisiec" swobodnie. Wcześniej powinno się auto rozgrzac do pierwszego włączenia wentylatora, wyłączyc wszystkie odbiorniki prądu. Napiecie na aku musi byc powyzej 11.5 V. Krok następny to 01-08- 098- go-przelącz na nastawy- tylko tymi kanałami wykonujemy wprowadzenie nastaw w tym modelu. Zostaw całosc na około minutkę w nastawach i przelącz 08. W tym czasie nie wolno dotykac pedały gazu. Jeśli nie pomoże polecam przegranie do pamięci wartości podstawowych.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » sob maja 03, 2008 07:44

Przepustnica byla ponoc wyczyszczona ,co do linki rowniez niewiem jak wygladala (pisze niewiem poniewaz autko nalezy do koloegi i sam czyscil przepustnice)Silnik byl rozgrzany do ok 80 C Bloku 098 niema jest 001 W adaptacjach byl save na 00 W poniedzialek zdejme filtr poietrza i sprawdze jak wyczyscil przepustnice i sprawdze naciag linki gazu Narazie dzieki na podpowiedzi
Dodam tylko ze podczas proby adaptacji nie bylo slychac zadnych odglosow od strony przapustnicy



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob maja 03, 2008 15:10

w tym modelu nie zrobisz przez 001 tylko 098:

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » sob maja 03, 2008 21:53

Jacenty85 pisze:w tym modelu nie zrobisz przez 001 tylko 098:

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]
problem polega na tym ze VAG nie widzi 098 (niepamietam czy wypisyal error czy cos innego ale niedalo sie przeprowadzic adaptacji przez 098), wiec próbowalem przez 001, zresztą tak jak piszesz Niby 001 tyczy sie ADY i AEE ale w tym AEX moze też tylko sie da przez 001



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob maja 03, 2008 23:12

w bosch motronic (AEX) nie da się przez 001.Nie musisz nawet kombinowac bo 001 jest przypisany dla magnetti i simosa a ty masz doczynienia z bosch motronic. Zmień wersję VAG.
A tak w ogóle to skombinuj przepustnicę na podmiankę jak stwierdzisz, że linka jest luźno a korpus jest dobrze wyczyszczony.
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 23:16 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob maja 29, 2010 10:08

Jacenty85 pisze:Następny krok, to wykasowanie pamięci w polu adaptacji wpisac 00 zapisac i zatwierdzic
Odświeżę temat. Czy jeżeli w pamięci 00 jest zapisana wartość 0, to czy normalne jest,że pole numeryczne wyboru wartości adaptacji i przycisk test są nieaktywne?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości