temat rzeka - zbierznosc a opony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

temat rzeka - zbierznosc a opony

Post autor: DmX_81 » czw kwie 13, 2006 23:41

witam - mam taki problem, ustawiona dzis komputerowo zbieznosc, wywazone opony, cisnienia ustawione.... a sciaga w prawo - czy da sie jakos wykryc czy to wina opony? a jesli sie okaze ze tak, to czy jest jakis sposob aby temu zapobiec - bo strasznie meczoce to juz jest ( na zimowkach trez sciagalo, ale jakos latwiej sie kierownice trzymalo, teraz to duzo ciezej)


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 14, 2006 00:01

na zimowych mogło mniej ściągać bo jak podejrzewam masz węższe zimowe jak letnie, przyczyna może jaszcze tkwić w hamulcach (a dokładniej w prawym zacisku - nie odbija do końca), spr, czy prawe koło nie jaest bardziej gorące niż lewe (oczywiście po jeżdzie), a czy kąty nachylania kół też były robione - to też ma znaczenie


:-k ...

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pt kwie 14, 2006 00:03

tak, katy byly robione - a jak poluzowac ten zacisk zeby odbijal? przeloze jeszcze kola lewe na prawe i zobacze co sie bedzie dzialo - a jak zacznie sciagac w druga strone? to co znaczyc bedzie? bo jesli soe okaze ze to opona - to co z tym zrobic - jesli wywazona itd i nie widac zuzycia


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 14, 2006 07:20

DmX_81 pisze:przeloze jeszcze kola lewe na prawe i zobacze co sie bedzie dzialo - a jak zacznie sciagac w druga strone? to co znaczyc bedzie? bo jesli soe okaze ze to opona - to co z tym zrobic - jesli wywazona itd i nie widac zuzycia
jeżeli okaże się że sciąga w drugą str. to może to świadczyć o uszkodzeniu samego korpusu opony(bez oznak na zewnątrz), ale zastanawiające jest to że na zimowych kołach też Ci ściąga w prawo tylko że mniej(proponuję jeszcze zamienić tył z przodem), co do zacisku to misisz spowodować żeby się lekko przesuwał po prowadnicach (nie luzno latał!!) - śrubach mocujących siodło do zwrotnicy


:-k ...

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » pt kwie 14, 2006 09:21

Mam podobny problem, tylko mnie ściąga w lewo.
Hamulce OK, zbieżność z przodu ustawiona, koła zmieniałem we wszystkich konfiguracjach.
Okazuje się, że nie mam zbieżności Z TYŁU!
Na to zwraca się rzadko uwagę, bo przecież MK2 ma stałą belkę, więc nic tam nie powinno się dziać.
Przyczyny mogą być 3:
- zużyte tuleje tylnej belki - wymienić i po bólu,
- skrzywiona tylna belka (mogła się odkształcić na jakiejś dziurze) - na szrocie kosztuje do 200 zł + oczywiście nowe tuleje,
- samochodzik był walnięty i jest lekko przestawiony - to bez komentarza :(
Na razie zamierzam jechać na "trzepaczkę" i "wytrzepać" tył. Może to jednak tylko tuleje?
Sprawdź sobie zbieżność z tyłu.
A jeśli geometrię masz OK, to będzie wina koła. Może felga, może opona. Sprawdź u kapciarza, niech wrzuci kółka na "maszynę prawdy".
:grin:



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pt kwie 14, 2006 13:10

maszyna prawdy? to to co kreci opona i wyskakuja cyferki, ile ma doważyc i gdzie?:> bo takie cos to robilem jako pierwsze.
1. jesli zamienie miejscami i dalej to samo sciaganie mimo ze zbieznosc ok - znaczy ze ten zacisk trzyma(na 99%)...?
2.jesli ebdzie sciagal w druga strone, znaczy ze cos z kołem...?

jesli bedzie opcja 2 - cos mozna zrobic poza wymiana koła? da sie jakos nie wiem... cos zrobic?:D :bigok:


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » pt kwie 14, 2006 13:49

Opcja 1: możew być któryś zacisk, lub to, co pisałem we wcześniejszym poście. Życzę, aby to był zacisk.
Opcja 2: coś z kołem, czyli opona albo felga.
Zmiana kół stronami powinna spowodować, że będzie Cię ściągać w odwrotną stronę. Jeśli tak - masz normalne zapasowe koło? Wyważ je i podmieniaj nim po kolei wszystkie koła. Zobaczysz, przy podmianie którego będzie OK. To właśnie koło będzie padnięte.
Sprawa trochę się komplikuje, jeśli masz kierunkowy bieżnik. Trzeba będzie po dwóch próbach przekręcić oponę na feldze zapasu.
Aha, przy tej zabawie równo napompuj wszystkie koła!
Powodzenia! :okej:



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pt kwie 14, 2006 16:05

kirunkowych nie mam, a co do zapasu - to ono calkiem z innej parafii:] mam 2 przod inne i 2 tyl inne... i zapas inny :) ale mam jakies felgi - te same co zalozone - sprobuje wymienic te ktore maja najwiecej obciązników - bo jedna to nie byla za dobra, ale ona jest na tyle założona


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 14, 2006 17:55

DmX_81 pisze:mam 2 przod inne i 2 tyl inne... i zapas inn
zamień w końcu tył z przodem i będziesz wszystko wiedział - czy koła, czy hamulce


:-k ...

Simek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 23:47
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: Simek » sob kwie 15, 2006 23:37

Zobacz wogóle na bieżnik i sprawdź ciśnienie, sciągać może spowodu nierówno zdartego bieżnika bądź róznicy ciśnien



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob kwie 15, 2006 23:51

no na poczatku napisalem - cisnienia ustawione te same... a co do bieznika - identyczne sa... przy wywazaniu jedynie jedna felga miala dolozone 25g a druga 50g - ale to po to to wywazanie zeby na rowno wyszlo.... hmm - mechanik co robil zbieznosc powiedzial ze (o ile dobrze pamietam) chodzilo o tuleje sworznia czy cos - powiedzial ze troche luzno siedza i ze trzeba to zrobic - wiec pytanko, czy to moze byc powod sciagania?
a wyglada to sciaganie tak ze zeby jechac prosto, to musze kierownice miec skrecona w lewo nieco ( a na zbieznosci byla ona ustawiona urzadzeniem na prosto i pod takie ustawienie wszytskie kąty i zbieznosc robiona byla)
wiec przy tym trzymaniu kierownicy w lewo jedzie mi na prosto, chociaz czasem nagle zaczyna jechac w lewo, to musze wyprostowac, chwile jedzie prosto i znowu sciaga mocno w prawo - zdaje sie ze to sie nazywa pływanie - nie mowiac o jezdzie ponad 110 (najszybciej jechalem z tym 130..... ale opanowac auto to tragedia, po calym pasie mnie nosi raz mocniej raz slabiej sciaga w prawo, to za chwile w lewo....no i czuc opor na kierownicy kiedy chce ja w lewo skrecic, za to z latwoscia w prawo...(chociaz to tez zmienne nasilenie ma ta sila oporu na kierownicy)


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

g_siekierda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: g_siekierda » ndz kwie 16, 2006 00:10

skoro pływa to sprawdź czy nie masz luzów na drążkach kierowniczych(przeguby na końcach) i przekładni kierowniczej



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » ndz kwie 16, 2006 08:40

DmX_81 pisze:no na poczatku napisalem - cisnienia ustawione te same... a co do bieznika - identyczne sa... przy wywazaniu jedynie jedna felga miala dolozone 25g a druga 50g - ale to po to to wywazanie zeby na rowno wyszlo.... hmm - mechanik co robil zbieznosc powiedzial ze (o ile dobrze pamietam) chodzilo o tuleje sworznia czy cos - powiedzial ze troche luzno siedza i ze trzeba to zrobic - wiec pytanko, czy to moze byc powod sciagania?
a wyglada to sciaganie tak ze zeby jechac prosto, to musze kierownice miec skrecona w lewo nieco ( a na zbieznosci byla ona ustawiona urzadzeniem na prosto i pod takie ustawienie wszytskie kąty i zbieznosc robiona byla)
wiec przy tym trzymaniu kierownicy w lewo jedzie mi na prosto, chociaz czasem nagle zaczyna jechac w lewo, to musze wyprostowac, chwile jedzie prosto i znowu sciaga mocno w prawo - zdaje sie ze to sie nazywa pływanie - nie mowiac o jezdzie ponad 110 (najszybciej jechalem z tym 130..... ale opanowac auto to tragedia, po calym pasie mnie nosi raz mocniej raz slabiej sciaga w prawo, to za chwile w lewo....no i czuc opor na kierownicy kiedy chce ja w lewo skrecic, za to z latwoscia w prawo...(chociaz to tez zmienne nasilenie ma ta sila oporu na kierownicy)

a jakie masz kola?? jak masz jakies 9 calowe to moze byc norma:)



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz kwie 16, 2006 08:54

to wygląda na wyrobioną albo niedokręconą przekładnię kierowniczą
ja bym wykluczył winę opon



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości