Piszczy pasek od wspomagania przy maksymalnym skręcie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Piszczy pasek od wspomagania przy maksymalnym skręcie.

Post autor: kupszczelisty » czw maja 27, 2010 10:37

Witam, mam problem z którym nie umiem się uporać. Jakieś 40 000 km temu jak robiłem rozrząd wymieniłem wszystkie paski i było ok, jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek od wspomagania przy max skręcie i najczęściej po deszczu. Kupiłem nowy pasek innej firmy, mechanik mi go założył było tydzień ok i znowu przy max skręcie zaczyna popiskiwać najczęściej jak jest mokro. Dodam że ze zbiorniczka od wspomagania nie ubywa mi płynu. Golf 3 tdi 94 r silnik 1Z, Co robić?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 27, 2010 11:04

kupszczelisty pisze:Co robić?
Nie dociągać wspomagania do końca. Pompa tego nie lubi.
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 11:06 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » czw maja 27, 2010 11:07

Może być to wina napinacza... :bajer:
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 11:08 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 27, 2010 11:47

Bolson Tdi pisze:Może być to wina napinacza... :bajer:
Chyba w większości mk3 wspoma pracuje na oddzielnym pasku bez dodatkowego napinacza, chyba ze o czymś nie wiem :)



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw maja 27, 2010 11:57

Bolson Tdi pisze:Może być to wina napinacza... :bajer:
ciekawe którego :blush:
kupszczelisty, spr jego naciąg



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » czw maja 27, 2010 12:39

jhosef pisze:wspoma pracuje na oddzielnym pasku bez dodatkowego napinacza
Masz racje, przepraszam. nie dowidzialem ze chodzi o mk3;/ jakoś to przeoczyłem.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw maja 27, 2010 14:26

A jak mam sprawdzić jak bardzo ma być naciągnięty ten pasek? Pasek mam firmy Gates a wcześniej siedział Bosch



mick15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 23, 2006 12:44
Lokalizacja: SM

Post autor: mick15 » czw maja 27, 2010 22:43

Lepie nie naciągać paska maksymalnie bo wysiądzie pompa, wiem bo tak wykończyłem pompę.
Najłatwiejszym rozwiązaniem jest nauczenie się nie skręcać maksymalnie ja tak robiłem, gorzej jak wsiada ktoś inny.
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 22:43 przez mick15, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt maja 28, 2010 11:49

ja bym raczej nie szukał problemu w pasku tylko w pompie wspomagania. Jakiś czas temu przerabiałem to u siebie, ja go naciągałem a on piszczał. Co się okazało jak ściągłem całkiem pasek i chwyciłem za koło od pompy to się zastanawiałem jak ona jeszcze może działać - można powiedzieć że koło chodziło na wszystkie boki. Cena nowej pompy (zamiennik) 100zł


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt maja 28, 2010 12:05

Nie można uogólniać. Różnie może być, czasem pompa pada a czasem pasek jest do kitu, zdarza się ze same kółko pasowe przyśpiesza zdychanie paska bo jest wyrobione i ma zniszczoną powierzchnię współpracującą z paskiem.

U mnie wystarczyła wymiana paska wielorowkowego... tak wielorowkowego a nie wspomy i piszczenie zniknęło. Podejrzewam, ze poprawili naciąg paska wspomy :) Nie zagłębiałem się bo to mechanik wymieniał, średni mi się chciało przy -15 stopniach pompę wody na zewnątrz wymieniać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 125 gości