Nawiew a klimatyzacja w mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Nawiew a klimatyzacja w mk3

Post autor: RoBaL84 » pn maja 24, 2010 23:07

Witam. Chcialem sie was zapytac czy nabita klima ma wplyw na temp. zimnego powietrza z nawiewow? Chodzi mi o to ze (tak mi sie wydaje) przed nabiciem klimy powietrze jakie lecialo z nawiewow na zimnym bylo troche cieplejsze (oczywiscie przy wylaczonej klimie :) ) Dodam ze klima ma gdzies malutka nieszczelnosc i zastanawiam sie czy to ma jakis wplyw.



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » pn maja 24, 2010 23:12

marianmk2, dzieki wielkie za odpowiedz :)



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn maja 24, 2010 23:13

Dopóki jej nie właczysz to nie ma.

Jeżeli masz nieszczelność to trzeba ją usunąć a potem nabijać klimę bo czynnik na pewno ucieknie i będziesz miał ponowny wydatek. Ponadto włączanie klimy przy małej ilości czynnika przyśpiesza zużycie sprężarki


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn maja 24, 2010 23:14

ma wpływ, jak ci czynnik ucieka to po jakimś czasie powietrze nie jest mocno zmrożone, wyczujesz to napewno, jak klima jest nabita to powietrze z kratek powinno mieć temperature 4*, z czasem ubywania czynnika temperatura ta bedzie rosła w góre



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn maja 24, 2010 23:17

marianmk2 pisze:ale mowa jest o wyłączonej klimie!!
upss :grin:



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » pn maja 24, 2010 23:17

Jak pojechalem na servis z klima to nabili itp. i powiedzieli ze jest gdzies mala nieszczelnosc ale moze byc tak ze czynnik ucieknie za tydzien a moze tez i za 6 miesiecy albo nawet i rok. Po nabiciu temp. ma 4*C
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 23:19 przez RoBaL84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn maja 24, 2010 23:44

RoBaL84 pisze:Jak pojechalem na servis z klima to nabili itp. i powiedzieli ze jest gdzies mala nieszczelnosc ale moze byc tak ze czynnik ucieknie za tydzien a moze tez i za 6 miesiecy albo nawet i rok. Po nabiciu temp. ma 4*C
dla mnie to nie jest serwis a miejsce gdzie napełniają klimatyzację. żaden serwis który się tym zajmuje profesjonalnie nie napełni ci klimatyzacji przed usunięciem nieszczelności. po prostu nie wiedzą jak albo nie chce im się szukać. rachunek jest prosty lepiej napełnić kilka lub kilkanaście układów niż spędzić cały dzień lub więcej na szukaniu wycieku


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » wt maja 25, 2010 00:35

Powiedzieli mi gdzie mam pojechac zeby znalezli nieszczelnosc jezeli by sie okazalo ze klima sie skonczyla.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt maja 25, 2010 05:54

Jak oni mogą nie wiedzieć w jakim czasie ubędzie czynnika skoro nabijając widzą że ubywa i ile, nie wracaj w to miejsce bo szkoda kasy i auta


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » śr maja 26, 2010 15:58

No wlasnie nie wiedzieli kiedy ucieknie bo mowili ze duza nieszczelnosc moga wykryc a jezeli chodzi o jakies male to nie. Gdyby ucieklo to powiedzieli gdzie mam jechac bo tamci znajda (podobno). Wracajac do temp. powietrza z nawiewow to moze miec na nia wplyw ta nieszczelnosc?



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » śr maja 26, 2010 16:34

RoBaL84 pisze:No wlasnie nie wiedzieli kiedy ucieknie bo mowili ze duza nieszczelnosc moga wykryc a jezeli chodzi o jakies male to nie. Gdyby ucieklo to powiedzieli gdzie mam jechac bo tamci znajda (podobno). Wracajac do temp. powietrza z nawiewow to moze miec na nia wplyw ta nieszczelnosc?
tak. jak czynnik bedzie ubywał temperatura będzie rosła


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » śr maja 26, 2010 19:23

tom17, a nie malala ? Zimne przy uciekajacym czynniku nie bedzie jeszcze zimniejsze? :chytry:



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » śr maja 26, 2010 23:13

nie, ponieważ czynnik przepływając przez parownik absorbuje pewną ilość ciepła z powietrza które przepływa przez niego (czyli otaczającego). z drugiej strony zawór rozprężny steruje przepływem czynnika w sposób aby wychodząc z parownika był on lekko przegrzany (ponieważ ciecz nie może dostać sie do sprężarki). wyobraź sobie sytuację gdzie masz mniej czynnika niż zalecana ilość czyli przepływ jego przez parownik jest mniejszy więc automatycznie jest w stanie zaabsorbować mniej ciepła z powietrza czyli wzrośnie jego temp. na wylocie.

bardziej obrazowo. wrzuć dwie kostki lodu dz szklanki i wrzuć cztery. tam gdzie masz cztery lód zaabsorbuje więcej ciepła z wody a tym samym będzie chłodniejsza
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 23:17 przez tom17, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » czw maja 27, 2010 00:11

tom17, dzieki za dokladne wyjasnienie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości