Kontrolka Cisnienia Oleju Wyjeee

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartas6661
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 20:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kontrolka Cisnienia Oleju Wyjeee

Post autor: bartas6661 » śr maja 26, 2010 16:20

a wiec mam taki problem golf 1.4 16v axp z przebiegiem 117tkm na oleju sheel 10w40 bral mi olej nie duzo jak widzialem w porownaniu do innych przypadkow gdzies kolo 1l na 2tys km z czasem zaczol brac coraz wiecej tego oleju wiec znajomy mechanik powiedzial mi zebym zalal 15w40 no i zalalem od tamtego czasu piszcy kontrolka oleju w serwisie sprawdzalem cisnienie i wyskoczylo 1,7 na 2tys obr. przy 80stopni celsjiusza nagrzania silnika czy moze byc to winna oleju?? w serwisie mowili mi zebym wymienil na 10w60 tylko niewiem czy to pomoze?? nie wiem tez czy ma to wspulnego ale tez olej uciekl mi przez bagnet raz ale wiecej to sie nie zdazylo wiec niewiem od czego zaczynac czy wymienic ten olej i zobaczyc jak bedzie chodzic na nim czy odrazu brac sie za remont? dodaje ze samochod cicho chodzi wiec panewki raczej to nie sa



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr maja 26, 2010 16:40

bartas6661, kontrolka "wyje" tylko w trzech wypadkach:
1. niski stan lub, brak oleju
2. brak ciśninia/sprężania
3. uszkodzony czujnik

W Twoim wypadku punkt 1 jak i 3 mozna podarować. Więc niestety ale trzeba w końcu zobaczyć tą NIEWIELKĄ konsumpcje.


Dziki

bartas6661
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 20:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: bartas6661 » śr maja 26, 2010 16:51

maryjan pisze:bartas6661, kontrolka "wyje" tylko w trzech wypadkach:
1. niski stan lub, brak oleju
2. brak ciśninia/sprężania
3. uszkodzony czujnik

W Twoim wypadku punkt 1 jak i 3 mozna podarować. Więc niestety ale trzeba w końcu zobaczyć tą NIEWIELKĄ konsumpcje.
to juz wiem gdyz 1. niski stan lub, brak oleju jest to zolta lampka
i byl sprawdzany 3. uszkodzony czujnik
wiec jest to poz nr 2. tylko to niema nic wspolnego z moimi pytaniami



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr maja 26, 2010 17:14

bartas6661, pytałeś czy :
bartas6661 pisze:wymienic ten olej i zobaczyc jak bedzie chodzic na nim czy odrazu brac sie za remont?
Moim skromnym zdaniem czeka Cię remont. Tylko staram się nie doradzać w takich sprawach na forum bo mozna się nieźle przejechać.


Dziki

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » śr maja 26, 2010 17:56

temat wałkowany 1000 razy na tym forum

proponuje uzyć uzyc szukajki i zakończyc ta dyskusje

ewidentnie nie masz ciśnienia ,a przy takim przebiegu-jesli jest faktyczny za cholere bym sobie nie pozwolił na wlanie oleju mineralnego.

zalej znowu połsyntetyk mobils10w40 i jedez zmierz cisnieie

jesli nie bedzie to czeka cie remont silnika



bartas6661
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 20:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: bartas6661 » śr maja 26, 2010 19:14

wladek78 pisze:temat wałkowany 1000 razy na tym forum

proponuje uzyć uzyc szukajki i zakończyc ta dyskusje

ewidentnie nie masz ciśnienia ,a przy takim przebiegu-jesli jest faktyczny za cholere bym sobie nie pozwolił na wlanie oleju mineralnego.

zalej znowu połsyntetyk mobils10w40 i jedez zmierz cisnieie

jesli nie bedzie to czeka cie remont silnika
dzieki za rade jutro jade zalac castrol 10 w 60

[ Dodano: 26 Maj 2010 23:35 ]
zmiana ta oleju mogla zaszkodzic motorowi???

[ Dodano: 26 Maj 2010 23:36 ]
maryjan pisze:bartas6661, pytałeś czy :
bartas6661 pisze:wymienic ten olej i zobaczyc jak bedzie chodzic na nim czy odrazu brac sie za remont?
Moim skromnym zdaniem czeka Cię remont. Tylko staram się nie doradzać w takich sprawach na forum bo mozna się nieźle przejechać.
:/



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Piotrek 2711 » pt maja 28, 2010 15:07

Jak zalejesz ten castrol to napisz jakie efekty. I jak z ciśnieniem oleju. W sumie moim zdaniem nieznacznie sie podniesie poniewaz jest to olej o wysokiej klasie lepkości ale czy wystarczająco tego niewiem. Ale niezmienia to faktu ze coś sie dzieje z silnikiem i warto by to sprawdzić bo przez takie ciśnienie moze skończyć swój żywot bardzo szybko :goof: Pisałeś ze olej ci wywaliło przez bagnet to wtedy mogłeś go troche przytrzec na panewkach lub panewce zrobiło sie ciepło i ciśnienie spadło poniżej normy.Ten castrol jest dość drogi kosztuje ponad 50 zł za litr. Jest to olej do silników bardzo wysilonych termicznie czyli do aut sportowych o dużych mocach. Także nie do wszystkich silników sie on nadaje i jest to olej syntetyczny a wczesniej miałes mineralny tyle ze krótko to nic niepowinno sie stać.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt maja 28, 2010 16:00

bartas6661 pisze:zmiana ta oleju mogla zaszkodzic motorowi???

[ Dodano: 26 Maj 2010 23:36 ]
maryjan napisał/a:
bartas6661, pytałeś czy :

bartas6661 napisał/a:
wymienic ten olej i zobaczyc jak bedzie chodzic na nim czy odrazu brac sie za remont?


Moim skromnym zdaniem czeka Cię remont. Tylko staram się nie doradzać w takich sprawach na forum bo mozna się nieźle przejechać.


:/
Nie tyle wymiana co porostu silnik już ma dość. A raczej panewki, może pierścienie... tego nie wiemy bez rozebrania.

Fakty są takie, że autko nie zachowuje się normalnie. Plucie olejem przez bagnet jak i konsumpcja znaczna oleju wskazuje jednoznacznie na przytartą panewkę lub/i pierścionki.

Tak jak pisałem wcześniej bez robioru możemy tylko gdybać...


Dziki

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pancerniak665 » ndz maja 30, 2010 23:01

u mnie było podobnie co prawda z bagnetu nie rzygało ale kontrolka się paliła jak dodałem gazu.myślałem że to pierścienie albo panewki bo zmieniłem olej mineralny na półsyntetyk czyli rzadszy ale przed rozbiórką silnika sprawdziłem wszystko po kolei czujniki ciśnienia oleju odmę wszystko.i się okazało że przycisnąłem gruchą z przepustnicy odme i czujnik ciśnienia wysokiego błędnie podawał info.poprawiłem odme i wszystko ok


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » pn maja 31, 2010 16:24

zwal misę olejowa i zobacz czy przypadkiem nie masz zapchanego smoka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 273 gości