Szyba kierowcy, układ scalony sterownika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Szyba kierowcy, układ scalony sterownika

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 20:52

Witam. Wczoraj jechałem z otwartą szybą i zatrzymując się nie mogłem już jej zamknąć. Silniczek niby hałasował ale zero reakcji. Dziś wyjąłem prowadnicę, silniczek, rozebrałem go na części pierwsze i wydaje mi się, że padło coś w tym układzie scalonym. Jak podłącze sam układ do kostki i próbuje zamknąć szybę to cyka, a jak ten układ podłącze do silniczka, a potem do kostki to piszczy dziwnie. I teraz mam pytanie, czy da się coś z tym układem zrobić, żeby nie wymieniać całej prowadnicy??

[ Dodano: 24 Maj 2010 20:51 ]
Wrzucam fotkę tego układu:

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 20:53 przez Lulek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn maja 24, 2010 20:59

popatrz po stronie ścieżek, czy któraś nie jest przepalona, dokładnie przejedź układ benzynką ekstrakcyjną aby wyczyścić i wysuszyć całość.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 21:07

Strona ścieżek, czyli rozumiem nie ta co jest na zdjęciu, tylko od wewnątrz?


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn maja 24, 2010 21:09

aaa, to jest cały układ SMD, czyli ścieżki na górze.... to raczej chyba nic z tym nie zrobisz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 21:11

Nie ma szans? Ale nawet jeśli ja tego nie zrobie, to czy elektryk, czy elektronik to naprawi? Chodzi o to, że całą prowadnicę mogę mieć za 150zł, a może to wyjdzie taniej...


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn maja 24, 2010 21:13

spróbować zawsze warto u elektryka samochodowego.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn maja 24, 2010 21:15

Raczej dałbym to w ręce elektronikowi...jeżeli ktoś nie zrobi tego jako hobby to przeważnie takie zabawy wychodzą drożej od wymiany całego elementu.



Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 21:22

Najgorsze jest to, że nie mogę kupić samego tego układu, tylko muszę całą prowadnicę.


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn maja 24, 2010 21:29

Lulek pisze:Najgorsze jest to, że nie mogę kupić samego tego układu, tylko muszę całą prowadnicę.
niestety to miałem na myśli...ale można próbować się bawić, czy będą efekty nie wiadomo.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 24, 2010 21:33

lutownica welerka cienki grot i poprawic luty,ale chyba to smd wiec bardzo delikatnie.potem umyc tylko nitrem wysuszyc i moze moze...
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 21:34 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32779
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn maja 24, 2010 21:37

przypomniałem sobie jak miesiąc temu na jednym z polskich for overclockerskich naprawili zimne luty na karcie graficznej:

http://ocforum.pl/showthread.php?t=32132


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 21:50

djtom, Ciekawe, ale chyba się nie podejmę :D No to chyba muszę się poddać.


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 24, 2010 21:53

Lulek, po podłączeniu szyby obciążony jest tylko przekaźnik, może takowy zdobędziesz i podmienisz, może uda się zdjąć mu obudowę i styki przeczyścić, w starszych modułach jest łatwo bo są dwa osobne przekaźniki, tu masz jeden podwójny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MK5 GTI
Silnik: AXX

Post autor: Lulek » pn maja 24, 2010 22:05

Paweł Marek, Teraz kiedy szyba nie działa, to przełącznik sprawdzałem także, czy ruszy szyba pasażera. Efekt: raz opada, a raz nie reaguje wcale. Sugerujesz, że to może nie być jednak układ scalony a przełącznik?

[ Dodano: 24 Maj 2010 22:06 ]
A nie, przepraszam, Tobie chodzi o przekaźnik na tym układzie scalonym tak?


viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751

VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013

dobrekołoiglebastyle.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 331 gości