Silnik AEE 1.6, kopci, bierze olej, słabnie, vmax 120km/h

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pawelt89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 25, 2009 12:44
Lokalizacja: Łomża

Silnik AEE 1.6, kopci, bierze olej, słabnie, vmax 120km/h

Post autor: pawelt89 » ndz maja 23, 2010 17:46

Mam problem w swoim aucie. Ostatanio zaczeła brać olej co jest moze i mniejszym problemem bo mieści sie w granicach. Ale wczesniej nie miało to miejsca.
Drugim problemem jest ze nie idzie wiecej jak 120. Do tej predkości zbiera sie jak burza.
Na 4 biegu dochodzi do 120km/h i jest kolo 4200 - 4500obr/min
Na 5 biegu Vmax = 120km/h i tez nie rośnie.

Wczesniej szła 160km/h i jeszcze mialem pod noga.
Po sprawdzeniu kompresji wyszło 12MPa (do jednostki nie jestem pewien).

Czy ktoś ma jakieś pomysły? Auto moze nie VW ale te same silniki siedziały.
:cry:

Sytuacja wyglada tak samo na Pb i LPG :(
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 17:47 przez pawelt89, łącznie zmieniany 1 raz.



artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » ndz maja 23, 2010 18:55

A jaki jest poziom oleju? Jak za duży to może być to jego wina.



Awatar użytkownika
pawelt89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 25, 2009 12:44
Lokalizacja: Łomża

Post autor: pawelt89 » ndz maja 23, 2010 21:28

napewno nie bylo go za duzo. Moze ktos ma jakis pomysl jak mi pomoc?



artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » ndz maja 23, 2010 21:54

coś z głowicą, zawory?
Pierścienie wydają się być dobre(kompresja), ale nie wiadomo w jakim stanie są zbierające olej. Może one padły i się nie wyrabiają.

U mnie było podobnie, tylko że coś mnie podkusiło o sprawdzenie poziomu i okazało się że jest go o jakieś 1,5cm ponad max. Przy wymianie musieli za dużo dolać.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » ndz maja 23, 2010 23:24

12MPa to 10,9 Bar ( nie jest źle )

Jak pierścienie olejowe są walnięte to powinna być raczej benzyna w oleju.

Sam z siebie zaczął tak słabo chodzić, czy po jakiejś naprawie / awarii ( po czymś co się stało/było robione było to konkretnie zauważalne ? )


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
KiLLerXX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 13, 2010 18:41
Lokalizacja: Poznań/Września

Post autor: KiLLerXX » pn maja 24, 2010 00:47

Jesteś pewien ,że auto jedzie na wszystkie 4 gary? ,może swiece masz do wymiany ??
Jak mi jedna świeca poszla to tez mialem v max 120 :)
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 00:48 przez KiLLerXX, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF Mk II 1.3
Daihatsu Charade G100
Daihatsu Charade G10

Awatar użytkownika
pawelt89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 25, 2009 12:44
Lokalizacja: Łomża

Post autor: pawelt89 » pn maja 24, 2010 08:56

świece były wymieniane razem z przewodami i filtrami.
stało sie to z dnia na dzien. mogło być od przegrzania auta? ostatnio ojciec jechał nim po silnik dla siebie i jak jechał przez Warszawe mial dość duza temp.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » pn maja 24, 2010 09:05

na początek jeszcze kopułka i palec do czyszczenia.
pawelt89 pisze:stało sie to z dnia na dzien. mogło być od przegrzania auta? ostatnio ojciec jechał nim po silnik dla siebie i jak jechał przez Warszawe mial dość duza temp.
Jeżeli chłodnica jest ok, stan płynu ok, a wiatraki się włączają normlanie to zle nie powinno być nie powinno się nic stać.
Tak ale na zimnym powinien dobrze iść po rozgrzaniu powinno być dużo gorzej. Jeżeli się grzeje i tłoki puchną to lipa. Nie masz czasem oleju w zbiorniczku albo majonezu pod korkiem ?


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pawelt89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 25, 2009 12:44
Lokalizacja: Łomża

Post autor: pawelt89 » pn maja 24, 2010 09:35

było czyszczone.
sam juz nie wiem czy to wina silnika czy nie
gdzies czytałem o zaworze egr ale w dieslach i nie wiem czy u mnie cos takiego wystepuje
a moze przeskoczył pasek rozrzadu?
moze cos sie zatkało i nie puszcza spalin dlatego nie idzie wiecej?
Pomocy!



Awatar użytkownika
KiLLerXX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 13, 2010 18:41
Lokalizacja: Poznań/Września

Post autor: KiLLerXX » pn maja 24, 2010 12:47

Przegrzanie odpada ,silnik chodzi równo? Jesli tak to dramtów jakiś bym sie nie spodziewal.
A co do wymiany swiec ,kiedys jak dolewalem do auta olej zalalem świece lekko olejem i dziwnym przypadkiem po kilku dniach mi siadla.
Nie masz zadnych przebic na kablach ? Jak przyspieszasz to czy masz wrazenie ze w jakims momencie sie dlawi ale to przez bardzo krotki moment?
Jesli auto sie grzeje to zwroc uwage czy termostat sie nie zaciol przypadkiem.
A co do korkow w warszawie to dziwnym przypadkiem tylko w ty miescie auto mi sie bardzo grzeje ,te korki sa tak duze ze to ponad mozliwosci auta :)
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 12:51 przez KiLLerXX, łącznie zmieniany 2 razy.


VW GOLF Mk II 1.3
Daihatsu Charade G100
Daihatsu Charade G10

artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » pn maja 24, 2010 16:46

Gawior pisze:Jak pierścienie olejowe są walnięte to powinna być raczej benzyna w oleju.
A czy benzyna nie będzie w oleju jak padną pierścienie uszczelniające?
Pierścienie olejowe, nie bez przyczyny zostały tak nazwane.
Tylko że jak by padły to raczej nie z dnia na dzień, to raczej na dłuższy czas. Chyba że jeździłeś powiedzmy w mieście przez dłuższy czas i dopiero po wyjechaniu z miasta/na trase to zauważyłeś.

Kopcenie to tak jak pisałem (prawdopodobnie) zabiera olej i on może powodować zamulenia samochodu. Ale dlaczego zatrzymuje się na 120km/h. Jak by brał to by działał na wszystkich biegach tak samo.
Pasek też może być przyczyną ale by było tak samo jak z olejem, musiałby pracować na każdym biegu tak samo, chyba że samochód jest tak zmulony że nie ma już siły przyspieszać na 5, ale jak piszesz że na 4 przyspiesza idealnie.

Ja bym szukał czegoś z elektroniką. Masz może jakieś ograniczniki/blokady prędkości? Może tu coś się przestawiło i elektronicznie ci go blokuje, ale to i tak jest mało prawdopodobne.

Powiedzmy sobie wprost. Jeśli dzieje się tak tylko na 5, że nie ma siły przyspieszać to nie jest to wina paliwa, zapłonu, rozrządu, itp. Jedynie nasuwający mi się problem to dostarczenie silnikowi za dużej dawki powietrza(ale dolot musiałby być centralnie skierowany na chłodnice, ew. pod jakieś inne źródło powietrza. Wtedy by tłumaczyło osłabienie mocy, ale raczej tylko występowałoby to na gaźniku, chociaż na wtrysku też by mogło powodować lekkie osłabienie. Nie wiem czy jesteś na wtrysku czy na gaziorze.



Awatar użytkownika
KiLLerXX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 13, 2010 18:41
Lokalizacja: Poznań/Września

Post autor: KiLLerXX » pn maja 24, 2010 17:38

artur b. pisze:
Gawior pisze:Jak pierścienie olejowe są walnięte to powinna być raczej benzyna w oleju.
A czy benzyna nie będzie w oleju jak padną pierścienie uszczelniające?
Pierścienie olejowe, nie bez przyczyny zostały tak nazwane.
.
Nie wiem jak to wyglada w skodzie ,ale benzyne w oleju ja mialem jak mialem uszkodzoną pompe paliwa (membrame).


VW GOLF Mk II 1.3
Daihatsu Charade G100
Daihatsu Charade G10

artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » pn maja 24, 2010 22:07

KiLLerXX pisze:Nie wiem jak to wyglada w skodzie ,ale benzyne w oleju ja mialem jak mialem uszkodzoną pompe paliwa (membrame).
Wtedy podniósł by się poziom oleju, dostanie paliwa na tryby mogłoby grozić pożarem. Zresztą jakby padła pompka to olej nie dostawałby się do gaźnika, gdyż jest gęstszy od paliwa i pompce lepiej jest zaciągnąć paliwo niż olej, a jak już coś to byłyby to jakieś znikome ilości.
A tak nawiasem, to jak to się ma uszkodzona pompka do zużytego pierścienia olejowego?



Awatar użytkownika
pawelt89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 25, 2009 12:44
Lokalizacja: Łomża

Post autor: pawelt89 » pn maja 24, 2010 22:41

Nie wiem czy jesteś na wtrysku czy na gaziorze.
silnik AEE jest silnikiem MPi

nie zauwazyłem zeby sie dławił.

jutro moze pojade sprawdzic tłumiki i katalizator bo gdzies u was znalazlem dosc podobny przypadek ograniczenia predkosci przez zatkany katalizator.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 368 gości