Tarcze grzeja sie po wymianie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Tarcze grzeja sie po wymianie

Post autor: piteR-ek » ndz maja 23, 2010 10:48

Witam
Problemem jest to iż po wymianie hamulcy i po przejażdżce bardzo się grzeją, za oknem nie ma super upału a od tarcz bije gorąc jak cholera w szczególności grzeje się lewa strona, Podczas składania przeczyściłem jarzmo i wyczyściłem do sucha te tulejki z zacisu(nie wiem czy dobrze zrobiłem)
Czy to grzanie może być spowodowane tym że się dociera, i z racji tego że słabiej hamuje trza mocniej i dłużej deptać po spowalniaczu ?
Dodam że tłoczki w zacisku lekko się chowały, doradźcie mi co zrobić, czymś to nasmarować ? czym, co polecacie, żeby odrazu nie spłynęło tylko żeby był efekt, a te tulejki aluminiowe w zacisku też ewentualnie się smaruje ?
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 11:32 przez piteR-ek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 11:03

Witam nie nasmarowałeś prowadnic, ani pewnie nie wyczyściłeś i nie nasmarowałeś tłoczka i zacisk nie odbija. Stosuje się tam specjalny, syntetyczny smar do tłoczków, który się nie zapieka.

Teraz możliwe, że zniszczyłeś nowe tarcze i klocki - jak tarcza zrobiła się fioletowa to daj ją do przetoczenia, albo wyrzuć, bo po niedługim czasie może pojawić się bicie przy hamowaniu i będzie sypać się zawieszenie. Klocki jak się zeszkilły to raczej też są do wyrzucenia - nie będą działały jak trzeba i mogą popękać.

Po wymianie hamulców należy przez pierwsze 100-200 km unikać gwałtownego hamowania.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz maja 23, 2010 11:04

tulejki powinny mieć trochę smaru by się nie przyecierały, sprawdź czy lekko chodzą i przesmaruj je, sprawdź też czy osłonki nie są popękane. Przy czyszczeniu zacisku musisz się upewnić że klocki chodzą swobodnie, ale nie "kantują się" (powoduje to ich zacięcie i nie powracają do końca). Faktycznie w okresie docierania tarcze mogą się bardziej grzać, ale nie powinno to być aż tak odczuwalne
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 11:05 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » ndz maja 23, 2010 11:07

Według mnie nie masz się czy przejmować, ale poczekaj niech ktoś się wypowie bardziej doświadczony. klocki musza się dotrzeć do tarcz. szkoda tylko ze nie nasmarowałeś tych tulei w zacisku.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » ndz maja 23, 2010 11:17

t0mal, czyściłem ale nie wiem co się z tym robi, tłoczków nie ruszam bo patrzyłem pod gumki to czysto sucho to, sobie mówię nie ruszam bo jak się coś spieprzy to będzie dodatkowa robota, właśnie dlatego tu zawczasu napisałem żeby uniknąć przegrzania tarcz, wyglądają normalnie kilka km zrobiły, lepiej mi poradź czym to nasmarować te prowadnice i te tulejki w zacisku, bo tłoczka nie będę ruszać bo lekko chodzi i na 100 odbija.
kwietek, ale jakiego smaru ? bo taki do lożysk to kupa będzie, napewno, można to wszystko nasamrować smarem miedzianym ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 13:33

Nie miedziany się nie nadaje, idź poprostu do sklepu z częściami i poproś o smar do tłoczków, dadzą ci taką małą tubkę cena około 4zł. Tłoczek możesz delikatnie wycisnąć (około 1,5cm) podnieś osłonkę i też przesmaruj, napewno nie zaszkodzi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 23, 2010 15:05

piteR-ek pisze:Podczas składania przeczyściłem jarzmo i wyczyściłem do sucha te tulejki z zacisu(nie wiem czy dobrze zrobiłem)
i tak być nie powinno. Po napełnieniu idpowiednim smarem problem powinien zniknąć, choć niewykluczone że już załatwiłeś klocki a moze nawet i tarcze.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » ndz maja 23, 2010 18:48

Dzięki chłopaki za rady, w poniedziałek jeszcze wymiana płynu hamulcowego, więc będę w moto to kupie i plyn i ten smar, o ile będą mieć.
A starczy 0.5l płynu na wymianę w całym układzie ?

[ Dodano: 23 Maj 2010 18:55 ]
t0mal, to co piszesz o tym smarze to można przesmarować też nim te 2 tulejki które pracują w tych tulejkach z tworzywa?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 23, 2010 19:03

Nawet trzeba, inaczej mogą skorodować.



Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

Post autor: Martin99 » ndz maja 23, 2010 21:46

piteR-ek pisze:A starczy 0.5l płynu na wymianę w całym układzie ?
zdecydowanie za mało dla pewnosci mysle ze 3 takie o.5 bedziesz potrzebował
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 21:48 przez Martin99, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], TDonaldmor i 391 gości