MKII 1.3 NZ - czujniki oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

MKII 1.3 NZ - czujniki oleju

Post autor: Orzeł » pt kwie 14, 2006 09:57

Witam.
Chciałbym spytać czy czujniki oleju w tym silniku to te dwa w głowicy
od strony wtrysku? Jeśli tak to czemu są dwa i obok siebie?


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt kwie 14, 2006 10:01

A czasem jeden nie jest na kanale olejowym, a drugi na wodnym?? Czyli jeden od wody, drugi od oleju??


Obrazek

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » pt kwie 14, 2006 10:53

Po co wtakim razie byłyby te dwa czujniki na króćcu ! Chyba, że o czymś nie wiem !?!



Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » pt kwie 14, 2006 10:56

No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie. Też są dwa... Dlaczego?


Pozdrawiam - Orzeł

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » pt kwie 14, 2006 11:22

Orzeł pisze:No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie. Też są dwa... Dlaczego?
Chyba się nie zrozumieliśmy ,króciec to ten plastik w którym jest termostat. ale ciekawe od czego są te dwa o których piszesz. one są w bloku czy w głowicy?



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt kwie 14, 2006 11:39

Orzeł pisze:No tak... Jest to możliwe. Jeśli tak jest to który czujnik jest od ciśnienia oleju? Dodatkowe pytanie dotyczy czujników temp. przy termostacie.Też są dwa... Dlaczego?
Są dwa dlatego,że jeden jest od temperatury przekazywanej dla sterownika(niebieski) a drugi czarny to poprostu czujnik dzięki któremu widzimy tempreature na wskaźniku.


Obrazek

Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » pt kwie 14, 2006 11:56

Orzeł pisze:Chciałbym spytać czy czujniki oleju w tym silniku to te dwa w głowicy
od strony wtrysku? Jeśli tak to czemu są dwa i obok siebie?
dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek

______________pozdrawiam


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt kwie 14, 2006 11:57

W golie2 moga byc nawet 3 czujniki temperatury , jeden daje sygnały do komputera , drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej a trzeci do diody która tez jest na desce i sygnalizuje za wysoka temperaturę silnika, nie wspomne juz o czwartym czujniku w chłodnicy który steruje wentylatorem



krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » pt kwie 14, 2006 12:12

homsky pisze:W golie2 moga byc nawet 3 czujniki temperatury , jeden daje sygnały do komputera , drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej a trzeci do diody która tez jest na desce i sygnalizuje za wysoka temperaturę silnika, nie wspomne juz o czwartym czujniku w chłodnicy który steruje wentylatorem
a mógłbyś jeszcze napisać który jest który ?



Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » pt kwie 14, 2006 12:35

dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek

______________pozdrawiam[/quote]

Yo! Dzięki za wiedzę;).
Sprawdzał ktoś może jak zachowa się auto gdy odłączymy wtyczki
od obydwuch czujników ciśnienia oleju i uruchomimy silnik?
Da się tak jechać czy będą dzwonki?


Pozdrawiam - Orzeł

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » pt kwie 14, 2006 13:41

A nie wie ktoś czy to ma znaczenie w przypadku czujników oleju w głowicy gdy jest jeden biały a drugi np. brązowy w którym otworze który jest wkręcony? Czy to jest bez znaczenia?
Czy mogą być zamienione? Czy trzeba je wkręcać w odpowiedni otwór w głowicy?



Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » pt kwie 14, 2006 17:22

Orzeł pisze:prawdzał ktoś może jak zachowa się auto gdy odłączymy wtyczki
od obydwuch czujników ciśnienia oleju i uruchomimy silnik?
Da się tak jechać czy będą dzwonki?
da sie jechac, tylko po co? bedzie migac i dzwonic, jak na Boze Narodzenie:)

________pozdrawiam


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » pt kwie 14, 2006 18:36

Orzeł pisze:dwa czujniki wkrecone do glowicy od strony kolektora dolotowego- wtrysku spradzacja cisnienie oleju jeden na niskich obrotach drugi na wysokich jak nie wykaza to zapala sie lampa badz dzwoni dzwoneczek
To moze dopowiem jescze ze:
1. Czujnik koloru brazowgo (przewod niebiesko czarny) jest czujnikiem tzw. rozwiernym sygnalizuje spadek cisnienia ponizej 0,3 kG/cm2.
2.Czujnik koloru czarnego (przewod zolty) jest czujnikiem tzw. zwiernym i sygnalizuje spadek cisnienia oleju ponizej 1,4 kG/cm2 .

I teraz diagnoza swiecenia lampki i dzwieku brzeczyka:
lampka zaswieci sie jezeli na biegu jalowym cisnienie spadnie ponizej 0,15-0,45 kG/cm2 -zwarcie sie stykow pierwszego czujnika.
lampka zaswieci sie i dodatkowo bedzie brzeczyk jezeli cisnienie spadnie ponizej 1,6 kG/cm2 przy predkosci przekraczajacej 2150 obr/min - rozwarcie sie stykow drugiego czujnika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 260 gości