Jak podłączyć alternator w G60

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LEON CORRADO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:24
Lokalizacja: Niemodlin

Jak podłączyć alternator w G60

Post autor: LEON CORRADO » wt maja 18, 2010 18:04

Witam mam mały problem nie wiem co możne być przyczyną że nie świecenia żarówki ładowania na liczniku a mam corrado 1.8 G60 oryginalnie był tam Bosch 90A zastąpiłem go alternatorem z audi A6 180A w corrado do wzbudzenia alternatora był jeden kabelek a tu są 2 wejścia jak podłącze 2 kabel z tym jednym na nowym altku to nie świeci kontrolka ładowania podczas pracy silnika napięcie mam 14,1-14.4V wiec ładowanie jest jak sprawdzić lub jak podłączyć prawidłowo ten kabel żeby kontrolka ładowania świeciła po włączaniu stacyjki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 18:06 przez LEON CORRADO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 18, 2010 18:10

zobacz czy masz na tych dwóch wejściach oznaczenie D lub W , lączysz kabelek cienki tylko do styku D , W służy do podpięcia obrotka w dieslu , więc łączysz tylko gruby kabel główny pod śrubę a kabelek od kontrolki do styku D , W zostaw niepodłączony



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt maja 18, 2010 18:30

mi to tak na oko wygląda na alternator od diesla, jeden przewód to lampka wzbudzenie a drugi to impuls na obrotomierz, ale mogę się mylić



Awatar użytkownika
LEON CORRADO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:24
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: LEON CORRADO » wt maja 18, 2010 21:26

zamiast oznaczenia d i w jest tylko oznaczenie 1 i 2 a alternator prawdopodobnie pochodzi z diesla
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 21:27 przez LEON CORRADO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt maja 18, 2010 21:41

Ja bym podłączył do 1, elektrycznie nic się nie stanie - najwyżej nie będzie działać.
Ponieważ styk D+ jest używany zawsze, w każdym samochodzie - powinien na logikę mieć 1. Styk W jest używany tylko w dieslach - powinien mieć 2 :bigok:



Awatar użytkownika
LEON CORRADO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:24
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: LEON CORRADO » śr maja 19, 2010 08:09

jeśli podłącze wzbudzenie pod oznaczenie 1 to nadal kontrolka ładowania nie świeci po przekręceniu stacyjki



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 19, 2010 13:24

No, to pozostaje pin 2 lub sprawdzenie obwodu ładowania (przez dołączenie przewodu wzbudzenia prosto do masy, z ominięciem alternatora i włączenie zapłonu, nie włączamy silnika. Kontrolka ma świecić).
Gdyby wówczas (czyli jeśli nie zaświeci ani w 1 ani w 2 ale zaświeci po podłączeniu do masy) - alternator do kontroli. O, teraz jest poprawnie :grin:
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:28 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr maja 19, 2010 17:58

Witam.
Alt. jest samowzbudny więc ładowanie masz.Niedawno pisałem w temacie jak sprawdzić kontrolkę.To Ci się przyda http://chomikuj.pl/b.tomasz Dotknij do masy przewód kontrolki,jak Kolega wyżej pisze i powinna świecić.Sposób spr.czy w alt. jest wporządku i znalezienie odpowiedniego wejścia 1 czy2 jest taki -potrzebna jest próbówka (12V) ,po podłączeniu do plusa na aku. i dotknięciu do styku 1 albo 2 próbówka powinna świecić ,po uruchomieniu silnika zgasnąć.Tak działają kontrolki od ładowania.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
LEON CORRADO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:24
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: LEON CORRADO » śr maja 19, 2010 22:40

ok jutro sprawdzę a na stronie chomika jest coś ale w folderze prywatnym a tam jest hasło i niemożna zobaczyć
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:40 przez LEON CORRADO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr maja 19, 2010 22:47

Jest w dokumentach , Alternator-objawy
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 00:18 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 19, 2010 22:51

Fakt, należę do chomika a też nie dam rady... Musi Kolega Tomasz Bis albo wrzucić Tobie na PW hasło albo sam materiał :bigok:
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:52 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 19, 2010 22:55

Przemo440 pisze:mi to tak na oko wygląda na alternator od diesla
w mk3 alternatory sa takie same do diesla i benzyny, i po prostu w benzynie jeden ze styków zostaje wolny, w tym wypadku jest pewnie tak samo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
LEON CORRADO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:24
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: LEON CORRADO » czw maja 20, 2010 13:57

w chomiku niema nic weź wyślij mi to na pw

[ Dodano: 20 Maj 2010 15:08 ]
Sprawdziłem kabel od kontrolki + masa kontrolka zaświeciła.Drugie sprawdziłem próbówką do akumulatora nie świeci przy stacyjce i włączonym silniku.Czy to kwestia regulatora napięcia czy szczotek a może z alternatorem jest coś nie tak ?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw maja 20, 2010 16:54

LEON CORRADO pisze:jak podłącze 2 kabel z tym jednym
Cyli obydwa wyjścia z alt z przewodem instalacji samochodu ?


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 381 gości