Jazda na samych halogenach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » ndz kwie 11, 2010 22:41

bongo pisze:
sklejku pisze:Chyba ze niemieckie przepisy nie przewidzialy tego ze w mk4 mozna je wlaczyc w POZ 1 na postojowkach i JEST TO mozliwe wiec w jakims stopniu dopuszczalne ja jezdze caly czas na HALO ;) (w dzien oczywiscie)
A Ty myślisz że mkIV tylko do Polski szły?
Nie wwszędzie jest obowiązek jazdy całodobowej z załączonymi światłami mijania.

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 22:36 ]
Qto pisze:w ogóle temat nieźle zboczył z kursu :)
Ale jest ciekawy :bajer:
A gdzie ja napisalem ze tylko do Polski szly :grin: a wogo jest bez roznicy bo swiatlo dnia slonecznego + oswietlenie z halogenow jest mniej dokuczajace niz ze zwyklych mijania-na wprost bo halo swieca do linii w dol a te polskie przepisy to sobie chyba olowkami na kolanie wydziergali ;) :bigok:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 11, 2010 22:54

sklejku, A rób co chcesz,trafisz na kumatego policjanta i mandat dostaniesz,ot co :bajer: To tak samo jak z szybami ciemnymi,jezdzisz kilka lat a nagle dowód zabierają..
sklejku pisze:oswietlenie z halogenow jest mniej dokuczajace niz ze zwyklych mijania-na wprost bo halo swieca do linii w dol
Po pieronie nie oślepiają :bajer:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz kwie 11, 2010 22:56

bongo pisze:trafisz na kumatego policjanta i mandat dostaniesz,ot co :bajer:
też nie popieram jazdy na halogenach jak światłach dziennych...



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » ndz kwie 11, 2010 23:00

co do pytania to ciężko o taka przeróbkę bo każdy kto choć raz rozebrał wyłącznik świateł wie że w pokrętle są wyżłobienia które pozwalaja wlaczyć halogeny tylko z włączonymi pozycjami i przy przekręcaniu pokrętła w pozycje 0 pokrętło chowa się dzięki tym wyżlobieniom i wyłącza halogeny. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dlatego że w autach gdzie włącznik od przeciwmgielnych jest osobno niż włacznik świateł mijania ludzie często właczają przypadkiem przeciwmgielne lub zapominają je wyłączyć.

co do postu wyzej światła mijania też nie są uciażliwe bo świecą pod kątem w dół, uciażliwe są gdy nie są wyregulowane



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » ndz kwie 11, 2010 23:06

bongo pisze:To tak samo jak z szybami ciemnymi,jezdzisz kilka lat a nagle dowód zabierają..
z tym sie zgodze ;) Kiedy swiatla przeciwmgielne sa wbudowane w lampy sa ciezsze do identyfikacji przez nasze sluzby drogowe bo wydaje im sie ze tak ma byc :grin: gorzej z tymi co maja wbudowane w zderzaki wtedy to sprawa jest rzecz jasna ze pan z rondem na glowie sie pokloni swoje powie i dwie stowy sie nalezy :D


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 11, 2010 23:17

Nie znalazłem tego tematu (może usunięty) więc wyjaśniam:
Była dyskusja czy można, jadąc we mgle w nocy - wyłączyć reflektory mijania i pozostać na samych przeciwmgłowych; pozycyjne są stale włączone - nie one są tematem.
Po wielu postach, napisałem na stronę v10.pl, i otrzymałem wyjaśnienie z działu porad prawnych: naturalnie, że można.
Przepisy mówią bowiem iż w warunkach ograniczonej widoczności, włączamy światła przeciwmgłowe zamiast lub łącznie ze światłami mijania. Tak było jeszcze w "starym" kodeksie w latach 70-tych i tak pozostało.
Co do tego czy warto przerabiać albo kupować inny wyłącznik by tak właśnie mieć włączane - to już inna sprawa, decyzja każdego z zainteresowanych Kolegów. Ja już parę razy taką możliwość (same p.mgłowe, bez mijania) używałem w nocy, gdy mijania tworzą bardzo czasem uprzykrzającą "ścianę" światła w pewnego typu mgle. W dzień nie ma takiej potrzeby.



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » ndz kwie 11, 2010 23:24

Przepisy nakazują jazdę na światłach mijania CAŁY CZAS, dopuszczają jazdę na ŚWIATŁACH DZIENNYCH od ŚWITU do ZMIERZCHU. Świateł mijania nie można używać zamiennie ze światłami przeciwmgielnymi!!!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 23:25 przez enesen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 11, 2010 23:44

I wszystko się zgadza. Tylko nie mylmy pojęć: chodzi o jazdę w nocy i we mgle równocześnie; o oświetlenie drogi.
Nie chodzi o zamienne za mijania używanie p.mgłowych w doskonałych warunkach za dnia, nie o poświecenie sobie w wyniku fanaberii posłów!

No i znalazłem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2192488
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 23:52 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 11, 2010 23:45

Dobrze (skoro już tak temat odskoczył), ale po pierwsze świat to nie tylko Polska, po drugie przepis o konieczności używania świateł mijania w dobrej widoczności już nie jest na czasie (nie prounijny i nie proekologiczny :) ) i zapewne niedługo zostanie zlikwidowany podobnie jak przywracane są zielone strzałki. Po trzecie przeróbka włącznika jest opisana przez kolegę MiśFazi o ile pamiętam i siedzi w FAQ (skorzystałem z tej porady). No i w konću powtórzę to co napisano w drugim poście tego tematu: oryginalny włącznik z opcją przednich p-mgielnych pozwala je włączyć z samymi pozycyjnymi, a przerobiony tylko razem z mijania lub drogowymi


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn kwie 12, 2010 07:39

Paweł Marek ma rację co do przerabiania wyłącznika , przerabiany pozwala na włączenie przednich halogenów dopiero po włączeniu świateł mijania lub drogowych , nie tak jak oryginał który pozwala je włączyć ze światłami pozycyjnymi , po prostu ślizgi nie pozwalają na wyżłobienie dodatkowego rowka , oczywiście jak ktoś ma oryginalny wyłącznik , to jest lepsze rozwiązanie , lub można postarać się znaleźć jakiś uszkodzony i tani wyłącznik na dwie pozycję i przełożyć same ślizgi do swojego , reszta jest identyczna



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » śr maja 19, 2010 17:49

Zico63b pisze:Nie znalazłem tego tematu (może usunięty) więc wyjaśniam:
Była dyskusja czy można, jadąc we mgle w nocy - wyłączyć reflektory mijania i pozostać na samych przeciwmgłowych; pozycyjne są stale włączone - nie one są tematem.
Po wielu postach, napisałem na stronę v10.pl, i otrzymałem wyjaśnienie z działu porad prawnych: naturalnie, że można.
Przepisy mówią bowiem iż w warunkach ograniczonej widoczności, włączamy światła przeciwmgłowe zamiast lub łącznie ze światłami mijania. Tak było jeszcze w "starym" kodeksie w latach 70-tych i tak pozostało.
Co do tego czy warto przerabiać albo kupować inny wyłącznik by tak właśnie mieć włączane - to już inna sprawa, decyzja każdego z zainteresowanych Kolegów. Ja już parę razy taką możliwość (same p.mgłowe, bez mijania) używałem w nocy, gdy mijania tworzą bardzo czasem uprzykrzającą "ścianę" światła w pewnego typu mgle. W dzień nie ma takiej potrzeby.

odkopuję bo znalazłem coś co napisał policjant i przeczy temu co napisał "dział porad prawnych"

http://zwrbrd.pl/index.php?option=com_c ... 8&Itemid=1



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 19, 2010 22:13

No, więc po dokładnym przeczytaniu tekstów i ich zrozumieniu - okazuje się, że one sobie nie przeczą: oczywiście zabronione jest jeżdżenie w słoneczny dzień na przeciwmgielnych zamiast dziennych czy mijania. Natomiast w czasie mgły używamy, jak napisałem, mijania, przeciwmgielnych lub obu tych rodzajów łącznie. Cóż dodać, cóż ująć?

RAZ JESZCZE POWTARZAM< bo to chyba trudne - chodzi o mgłę!!! Specyficzne warunki, zrozumiała przez Ustawodawcę sytuacja a nie jasny, słoneczny dzień ](*,) Co z resztą przytacza cytowany tekst okólnika ZWRBRD a zanim Ustawy.
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:20 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » ndz maja 23, 2010 00:52

nie wiem czy ZROZUMIAŁEŚ ale ten link to odpowiedź na to co napisałeś że można wyłączyć we mgle w nocy światła mijania i pozostać na przeciwmgielnych. Otóż nie można i trzeba liczyć się z ewentualnym mandatem. Tyle w temacie. Dalsza dywagacja mie ma sensu bo postem to tu nikt przepisów nie zmieni.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn maja 24, 2010 13:12

No ale ja dalej nie rozumiem, gdzie to kolega wyczytuje; dla mnie LUB to wybór: albo na tym albo na tym albo na obu, więc MOŻNA.
Obrazek
Więc aż tak nie rozumiem języka polskiego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 361 gości