Sonda Lambda problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Sonda Lambda problem

Post autor: TomiTT » wt maja 18, 2010 21:16

Witam.

2 miesiące temu wymieniłem oryginalną sondę na NGK uniwersalną.
Dziś podłączyłem wóz pod Vaga, sprawdzam kody błędów no i wywala zwarcie do plusa. Bloki pomiarowe: napięcie 1,28V.

Sondę oddałem na gwarancje a zabrałem nową.
Założyłem i :ass: !! Jak był zimny i odpaliłem to napięcie stało na 1,28 V i błąd też wywalało. Potem jak się rozgrzał to coś tam zaczęła pracować, ale bardzo chaotycznie prawie non stop 0,97V i spadało na 0,2 i tak po kolei. Co radzicie czy wszystko jest OK?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt maja 18, 2010 21:19

sonda "pracuje"jak sie nagrzeje



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » śr maja 19, 2010 07:37

tak o tym wiem tylko myślałem że jak nie pracuje to jest na niej napięcie 0,0V i dlaczego wywala błąd?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr maja 19, 2010 08:10

Jak opisałeś "chaotycznie" i skacze między 0V , a 1V ( u Ciebie 0.2V-097V ) to się ciesz bo sonda pracuje ci normalnie.
Jak jest zimny to sonda " nie pracuje " tzn. jakieś sygnały daje, ale ECU nie bierze ich pod uwagę bo auto chodzi na ssaniu i ma wzbogaconą mieszankę, a jak by sonda miała wtedy wpływ to by próbowała zubożyć tą mieszankę.

Co do napięcia 1,28V na zimnym to nie wiem czemu tak wysokie, bo niby sonda jest do 1V , ale może taki jej urok. Ważne że działa/oscyluje jak się nagrzeje.
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 08:12 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 19, 2010 08:18

1,28V to błędny odczyt w moim przekonaniu, a jeśli sterownik łapie błąd to coś z pewnością jest nie tak. To że silnik pracuje na ssaniu nie oznacza jeszcze że sonda nie mogłaby działać - tyle tylko że pokazywałaby stale bogatą mieszankę, to sterownik silnika odpowiada za to by nie interpretować sygnałów. Słusznie jednak zauważyliście że sonda potrzebuje temperatury by pracować.



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » śr maja 19, 2010 08:28

Odpaliłem rano wóz i podłączyłem VAG... sonda pracowała i to idealnie w granicach od 0,1 do 0,9V, błędu nie wywaliło. Wieczorem go nagrzeję i zobaczymy co będzie się działo. Czyli to napięcie 1,28 V które występowało na początku to błędny odczyt programu? Czy sterownika?

[ Dodano: 19 Maj 2010 08:43 ]
Mam nadzieję że słusznie oddałem poprzednią sondę na gwarancję. W tamtym przypadku nawet po nagrzaniu i przy jazdach próbnych cały czas sonda stała w miejscu na tym napięciu 1,28V


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr maja 19, 2010 10:00

Ja wcześniej kupiłem sondę BOSCH-a oryginalną do mojego 2E i była walnięta od razu. Niby pracowała, ale kiepsko bo stawała na chwile na bogatej, spadał na ubogą i znowu stawała na chwilę na ubogiej i znowu na bogatą i tak w kółko, albo schodziła czy wzrastała powoli.
Auto wtedy paliło 15L Pb. Wymieniłem na gwarancji i jest teraz w miarę ok 11-12L Pb w mieście jeżdżę na krótkich odcinkach ( 2km, 4km, zazwyczaj do 5km i czasem do 10km, ale rzadko ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw maja 20, 2010 08:53

jaki prąd na sondzie odpowiada bogatej mieszance a jaki ubogiej?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt maja 21, 2010 08:10

1V bogata, 0V uboga


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 375 gości