ukrecona sruba z piasty centrujaca tarcze ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

ukrecona sruba z piasty centrujaca tarcze ??

Post autor: FIRERS » sob maja 15, 2010 21:17

kto robil juz takie cos, i jak to najlepiej zrobic ???



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » sob maja 15, 2010 21:21

a co z tym robić ?? albo rozwiercić i wkrętakiem próbować albo zostawić tak jak jest


[URL=https://datesnow.life]Night dating, no obligations[/URL]

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob maja 15, 2010 21:28

no wlasnie jak to zrobic zeby sie nie narobic a zeby bylo jak fabrik.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 22:06

nawierć ją centralnie i użyj wykrętaka albo równie dobrze bita czyli takiej końcówki do wkrętarki jak śrubokręt, którego wbij porządnie młotkiem w nawierconą śrubę, potem załóż kluczyk na bita i wykręcaj - jak tak robię bo jest najszybciej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob maja 15, 2010 22:13

oki to tak zrobie :0 ja mialem na mysli :nawiercic i wkrecac w nawiercony otwor gwintownik z lewym gwintem.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob maja 15, 2010 22:19

olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko :)

ta srubka jest po to , zeby czlowiek sie nie wkurzał jak zmienia koło :D , zeby mu sie tarcza nie przesuwała i trafiało sie srubkami :)

a jezeli nie.. to wiertełko , pozniej wykrętaczek , ewentualnie wiertło lewowiertne i tez pojdzie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » sob maja 15, 2010 23:13

Ja u siebie ostatnio rozwiercałem tą śrubę bo łeb się w niej ukręcił. Kupujesz śrubę nową taka jak powinna tam być zamontowana, mierzysz gwint suwmiarką wewnątrz zwojów gwintu i takim wiertłem rozwiercasz. Możesz zacząć od mniejszego wiertła i zrobić nim prowadzenie w środku śruby, a następnie rozwiercić już właściwym. Później poprawiasz gwint gwintownikiem o rozmiarze śruby która ma być wkręcona. Wkręcasz śrubę i gotowe.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob maja 15, 2010 23:17

Naparstek pisze:wewnątrz zwojów gwintu i takim wiertłem rozwiercasz.
a jak wywierci krzywo? nigdy nie robi się takich rzeczy na styk.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » sob maja 15, 2010 23:29

guti pisze:olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko
dokladnie ;)
W sumie też mam tą srubę ukręconą, tylko ze wystaje trochę łepek... i kiedyś wymienialismy z kolegą osłone od przegubu i przy zakladaniu koła, już po szybkiemu bo robota dobiegała końca... :helm: ta sruba pod tarcze weszła zamiast w ten otwór.. koło miało takie bicie ze szok :panna: :panna:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz maja 16, 2010 09:56

zamiast ją wykręcać kupować wykrętaki itd wkręć jak na wylot wbitym bitem. to jest przelotowy otwór :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » ndz maja 16, 2010 11:03

mate64 pisze:a jak wywierci krzywo? nigdy nie robi się takich rzeczy na styk.
Przeczytaj cały mój post a nie wyrywasz jakieś zdanie z środka



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz maja 16, 2010 12:44

Naparstek pisze:Przeczytaj cały mój post a nie wyrywasz jakieś zdanie z środka
Najlepiej poradź żeby użył elektrodrążarki wgłębnej. Nie ucz ojca dzieci robić. Nigdy nie robi się takich rzeczy na styk. Po pierwsze dla tego że można spieprzyć gwint, po drugie dla tego że nie ma potrzeby. Wystarczy wywiercić mały otwór i wbić torxa/imbusa/kwadrat, skorzystać z wykrętaka, dospawać się migiem/tigiem/101 do urwanej śruby, przewiercić się mniejszym wiertłem i wypchnąć resztę zdzierakiem, wkręcić się od tyłu. Rozwiązań są setki, zależnie od możliwości/posiadanych narzędzi itp. tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOT
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:45 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » ndz maja 16, 2010 14:08

mate64 pisze:tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOT
Myślałem że pilnik służy do czegoś innego niż do wykręcania śrub, ale chyba jestem niedouczony :bajer:
Nie mów, że takich rzeczy się nie robi bo się robi. Większość mechaników i ślusarzy stosuję taką metodę. A ryzykowne to może być użycie narzędzia niezgodne z jego przeznaczeniem, bo można wyrządzić krzywdę sobie lub komuś. Jak sama nazwa wskazuję pilnik służy do piłowania, czyli obróbki danego materiału, a śrubokręt służy do wykręcania śrub.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 13:13 przez Naparstek, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn maja 17, 2010 18:47

Cały dzień myslałeś nad ripostą jak widzę
nie zamierzam z tobą dyskutować, pobijesz mnie doświadczeniem..... EOT i blok.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 18:48 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 360 gości