Demontaż gaźnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Demontaż gaźnika

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 19:29

czy duzo pracy jest przy demontażu gażnika????czy jak rozkrence te 3 śruby długie 10 to cały ganik zdejmę czy tylko górna część??? :grin:
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 09:26 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 19:54

i co tam w tym gazniku nalezy zeby hulał dobrze przeczyścic ??? :grin:
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 19:55 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 20:00

szczepan69, sprecyzuj temat, jaki gaźnik. Pierburg 2E2, 2EE ? Fotki znajdziesz googlami do porównania jeśli nie wiesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 20:04

Pierburg 2e2



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 20:14

dławi go zmulony jest duzo gazu pali mi moze dysze główne zatkane sa albo cos innego ???próba nie strzelba rozbiore zobacze :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 21:21

szczepan69 pisze:próba nie strzelba
no to strzelaj, ale może lepiej trafisz jak dokładnie nam opiszesz co się dzieje na jakim paliwie i przy jakiej temperaturze. Bo akurat do LPG (piszesz coś o gazie) gaźnik niema prawie nic własciwie poza utrzymywaniem wolnych obrotów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 21:39

chodzi o benzyne nie zbiera sie tak jak powinno dławi go i zmulony jest przebiera a ostatnio doszło odłanczanie gazu powyzej4 a5 tys,pomyslałem ze moze gaznik by przeczyscic tak czy tak nic nie zaszkodzi chyba tok zrobic niewiem sam :grin:



A jakie mogą być przyczyny dużego spalania gazu wczoraj robiłem przegląd i nabiłem do pełna jakies 23,24 litra zrobiłem juz 150km i juz swieci rezerwa i mam przeczucie ze nie zrobię nawet 200km co moze byc przyczyna takiego spalania ?????
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 21:51 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 22:02

co do gazu jeśli silnik jest sprawny, ma dobrze ustawiony rozrząd i zapłon to wyłącznie kwestia regulacji LPG, skręć trochę śrube na wężu, zresztą ne ma sensu o tym po raz setny pisać, jest na każdym forum masa opisów.
Co do tego przebiernia na benie - najpierw szuka się nieszczelności w podstawie lub wezykach podciśnieniowych, potem sprawdza membranę zaworu wzbogacającego mieszankę, a dopiero potem rozbiera gaźnik, i nie radzę tego robić bez zaopatrzenia się zawczasu w nową uszczelkę pod pokrywę gaźnika - samemu ciężko wyciąć jest skomplikowana. Wszystko jest na forum, okienko szukajki na samym dole.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » sob maja 15, 2010 22:11

moze za duzo bierze powietrza a zamało paliwa albo na odwrót ,co do gazu to reguluje tą śruba ale jest strasznie za sniedziała musze kombinerkami sobie pomuc,a lewego powietrza raczej nie łapie sprawdzałem dezedorantem i nic obroty jak były tak są wczoraj wydarłem z gaznika przy wlocie wezyka z paliwem sitko paliwa i jest czyste,niewiem moze te dwie dysze główne bym sprawdził ale zeby do nich sie dobrac trzeba chyba górną podstawe zdjac bo one chyba sa podspoedm czy od dołu niema mozliwosci do nich podejsc :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 15, 2010 22:20

Niestety są mocowane do pokrywy od spodu, ale możesz próbować przedmuchać je od góry, ale nie sprężarką bo rozwalisz delikatne membrany gumowe w gaźniku. Akurat te dwie to rzadkość żeby się zatkały bo są grube, jest kilka mniejszych wspomagających pracę gaźnika - one prędzej -chociaż w gaźniku suszonym przy jeźdze na LPG wszystko możliwe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » ndz maja 16, 2010 16:37

Pamietam za przedmuchiwałem gaznik spreżonym powietrzem i moze coś sie nawaliło ale to dawno i teraz moze wychodzi sprubóje z tą membraną przy wzbogacaniu mieszanki cieżko to rozebrać????



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz maja 16, 2010 19:58

http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2e2.html tutaj masz na dole Widok na urządzenie wzbogacania mieszanki i zderzak siłownika. wystarczy, że odkręcisz dwie śrubki i po sprawie. Później rozbierasz zaworek i oceniasz stan membrany, czy jest spękana itp. Najlepiej jak od razu wymienisz na nową (będziesz miał spokój).


...

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » ndz maja 16, 2010 20:10

a dostane nowa taka membranę ????



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz maja 16, 2010 23:56

Może gdzieś w jakimś sklepie w okolicy ktoś Ci coś takiego zamówi, a jak nie to zapraszam tutaj http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=329239

[ Dodano: 17 Maj 2010 00:06 ]
A co do gazu to napisz jak odpalasz auto (zwłaszcza zimą), bezpośrednio na gazie czy też czasami na benzynie. Napisz ile masz już kilometrów zrobionych na instalacji. Czy było coś robione przy parowniku? Czy wymieniając filtr powietrza robiłeś regulację dawki gazu? Bo takową powinno się wykonać po każdej wymianie filtra, i w trakcie eksploatacji. Być może membrany masz już zużyte i nie ma co ukrywać trochę więcej będzie palił. Z doświadczenia też wiem, że jeśli ciągle odpalasz autko na gazie (zima-lato) to co roku powinno się wymieniać membrany w parowniku. Ja u siebie wymieniałem w zeszłym roku to były twarde jak skała! Teraz mam spokój.


...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości