Bora 1.6 SR Model silnika AKL Brak ssania! proszę o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cinek_mk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 25, 2010 01:05
Lokalizacja: Jawor

Post autor: cinek_mk » sob maja 15, 2010 19:53

Panowie. W sprawie braku ssania wymieniłem już:
1. Czujnik halla g40 ten przy rozrządzie,
2. Czujnik prędkości silnika g28,
3. Cewkę zapłonową,
4. Czyściłem przepustnicę i adoptowałem,
5. Czyściłem przepływomierz powietrza,
6. Świece zapłonowe NGK,
7. Kable wysokiego napięcia.
I dalej to samo, nic z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogło. Na vag-u pokazuje brak sygnału na czujniku halla g40! Przed wymiana i po wymianie czujnika to samo! Może to jest wina związana z tym czujnikiem, ale dlaczego po wymianie dalej jest to samo na vag-u! Jeśli jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji do sinika 1.6 sr AKL 74 PS 101 KM. To bardzo proszę o namiary na ten schemat. Potrzebuję go ponieważ nie wiem gdzie są złączki kabli związane z tym czujnikiem. Może być zaśniedziały styk na kostce łączącej kable. A szukając po kablach, dotarłem do wiązki styków, znajdujących się pod plastikową obudową, przy silniczku wycieraczek i tam sie ślad urwal! Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 20:19 przez cinek_mk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » ndz maja 16, 2010 00:19

Czyli nie wiadomo o co chodzi ja mam znow blad 533 i zastanawiam sie czy to nie moze byc czasem wina wtryskiwaczy lub tez zaworu EGR.

Cinek_mk posiadam schematy podaj maila to ci wysle.

Pozdro


Marcin

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn maja 17, 2010 15:14

hossearkadio26 pisze:Kolego a masz moze jakies podejrzenia co do tego ze silnik po odpaleniu schodzi na 800 obrotów i nizej to tak jakby nie mial ssania. Wszystkie czujniki pomierzone.wszystko ok za wyjatkiem tego iz na wtyczce ktora sie podpina do przepustnicy napiecie mam tak jak powinno byc 5V a a po podlaczeniu jednego konca miernika pod minus w akumulatorze a drugiego do odpowiedniego pina we wtyczce powinno byc napiecie rowne napieciu akumulatora (12,20) a ja mam 11,60. i tak jest na dwoch pinach nie pamietam teraz ktorych ale napiecia powinny byc takie jak AKU. Wiesz moze kolego co moze byc przyczyna??? co moge jeszcze sprawdzic??? Z gory DZIEX
Minimalne napięcie do poprawnej pracy instrukcja określa na poziomie 11,5V. Zżerać mogą kable i złącza, np. kostka stacyjki, przekaźniki, wtyczki zaśniedziałe, stare kable itd. Można sprawdzić kable masowe i punkty masowe na karoserii.

Aha, panowie którzy robili adaptację ponowną przepustnicy wykonali skasowanie poprzednich wartości? Usunąć błąd, skasować ustawienia i zaadoptować ponownie

Skasować zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Przycisk adaptacji w menu silnika.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 15:24 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » wt cze 08, 2010 14:55

Kolego robiłem wszystko dokładnie jak opisałeś wyżej. W trzecim okienku na trzeciej pozycji od prawej pojawia sie 1.Mam teraz druga przepustnice założoną i jest to samo podczas adaptacji. Wiesz może co oznacza ta jedynka w tym ciągu binarnym??? w czwartym okienku mam (00) Dzieki na info.

[ Dodano: 08 Cze 2010 14:58 ]
Temu wszystkiemu towarzyszą błedy 557 537 i standardowo 533. Mam zamiar wymienić czujnik wspomagania. I zauważyłem że przewody od świec mam trzech różnych firm. Już je zamówiłem. Czy ma to jakiś wpływ?


Marcin

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt cze 08, 2010 15:37

która grupa? albo wklej obrazek z vag. czujnik moze być, przewody odpadają. Adaptację robisz na zgaszonym silniku wiec co moga do tego miec kable do swiec? inna sprawa ze powinny byc wszystkie z jednego kompletu a nie sztukowane.
557 od czujnika wspomagania
537 i 533 moga byc tez spowodowane przepływką.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 15:39 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » wt cze 08, 2010 18:12

grupa 098. Nie mam ssania wiec pytałem sie czy te przewody moze problem robia.

okienko po adaptacji wygląda tak jak tu tylko z ta różnicą ze ja mam jedynke w trzecim okienku na miejscu trzecim od prawej strony a cała reszt to same zera.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 18:20 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 2 razy.


Marcin

mailman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mailman » wt cze 08, 2010 19:56

U mnie problem znikł. Wymieniłem sondę lambda.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr cze 09, 2010 20:02

kolega pokaże grupę 60


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » wt cze 15, 2010 08:57

Wymieniłem czujnik ciśnienia F88 na pompie. Obroty nie faluja już po rozgrzaniu silnika. Jednak jak rano odpalam to nie ma ssania :( nie wykasowałem jeszcze błędów z kompa. Może to go trzyma.???
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 08:59 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 1 raz.


Marcin

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt cze 15, 2010 16:22

Wykasuj i adaptacja, prosiłem o grupę 60


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » sob cze 19, 2010 15:01

Do wszystkich którzy nie mają ssania. Sprawdzcie uszczelki pod kolektorem ssącym.

Pozdrawiam


Marcin

teen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 24, 2010 00:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: teen » sob lip 24, 2010 02:02

Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » sob lip 24, 2010 17:29

teen pisze:Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.
Kolego tak jak wyżej napisałem sprawdz uszczelki kolektora ssącego (podaj maila na PW to ci opisze jak to zrobić) miałem ten sam problem.


Marcin

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości