Problem z "nowym" sprzęgłem, proszę o diagnoze.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Problem z "nowym" sprzęgłem, proszę o diagnoze.

Post autor: Grabnięty » pt maja 14, 2010 11:35

Witam , szukałem wątku ale nie udało się znaleźć odpowiedzi na mój problem, mianowicie
jakiś czas temu sprzęgło zaczęło się dziwnie zachowywać, ogólnie robiło całkiem dobrze, ale denerwował mnie fakt takiego jakby zblokowania pod sam koniec puszczania go, efekt jakby chwilowego przyklejenia, po prostu odczuwalne było, że po chwili zwłoki pedał oddawał delikatnie w buta, wszystko w sekundach.

Pomyślałem spoko, pewnie koniec sprzęgła, od zakupu nie zmieniałem, pojechałem do mechanika, wymieniłem komplet na Valeo, problem ustał, wszystko ok.
Zrobiłem może 3 tys, problem powrócił, może nie pojawia się tak często jak przed wymianą, ale kilka razy podczas jazdy czuje to pod stopą.

No i pytanie, to jest kwestia złego użytkowania? może niskiej jakości zamiennika? Nie wiem.
Prosiłbym o pomoc, ewentualnie sugestie.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
nel239
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: nel239 » pt maja 14, 2010 11:46

a Spróbuj pobawic sie z z linka sprzegła, bo o ile dobrze pamietam w mk3 wlasnie tak sie robilo jesli byla juz wypracowana;p moze gdzies pancerz sie przetarl+regulacja wysokosci sprzegla i powinno grac ;)



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt maja 14, 2010 12:45

nel239 pisze:a Spróbuj pobawic sie z z linka sprzegła, bo o ile dobrze pamietam w mk3 wlasnie tak sie robilo jesli byla juz wypracowana;p moze gdzies pancerz sie przetarl+regulacja wysokosci sprzegla i powinno grac ;)
nie pobawić się tylko wymienić na nową:)
Linka w mk3 jest z samoregulatorem, i bardzo często po jej zdjęciu i ponownym montażu się uszkadza, ale u ciebie mogła być już wcześniej uszkodzona.
Pozdrawiam



tomekdm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sty 13, 2009 20:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomekdm » pt maja 14, 2010 12:58

Też to przerabiałem. Chwilowo może Ci pomóc spięcie samoregulatora linki białymi spinkami. Najlepiej wymienić linkę na taką ze zwykłą, ręczną regulacją.


Golf mk3 1.6 ABU '92

Awatar użytkownika
nel239
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: nel239 » pt maja 14, 2010 13:04

Przepraszam kolego, ale wlasnie myslem o recznie regulowanej, a nie o samo regulatorze;)
Przynjamniej wiadomo o co chodzi. A ta z reczna regulacja napewno rozwiaze problem.



Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Grabnięty » pt maja 14, 2010 15:39

Dzięki wielkie Panowie za pomoc, mam jeszcze pytanie, czy jeżdżąc teraz w jakiś sposób uszkadza się sprzęgło?



tomekdm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sty 13, 2009 20:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomekdm » pt maja 14, 2010 15:51

Jeśli się nie ślizga po zdjęciu nogi z pedału sprzęgła (prędkość rośnie równo z obrotami) i jednocześnie przy wciśnięciu pedału i wrzucaniu biegów nic nie zgrzyta to nie.

Ale uważaj, bo kiedyś przez ten regulator nie mogłem wrzucić żadnego biegu w trasie (pomogło mi właśnie spięcie regulatora tymi białymi opaskami).

Linka kosztuje kilkadziesiąt złotych, można ją wymienić z pomocą kolegi, a na upartego samemu.
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 15:51 przez tomekdm, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk3 1.6 ABU '92

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości